  • 21. Data: 2004-08-28 13:27:07
    Temat: Re: Artykuł nr 5 KC - o co tu chodzi???
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):
    > Ponieważ ta instytucja znana była juz w prawie rzymskim.

    Konsulowie tez byli w Rzymie a sa w prawie dyplomatycznym ;)

    --
    eh... wysluzyl sie juz stary sig moj przez dokladnie caly rok...
    znudzil mi sie...

  • 22. Data: 2004-08-28 16:07:29
    Od: "Krzysztof" <r...@i...com.pl>

    Niestety , nie stałem się wiele mądrzejszy po przeczytaniu całej dyskusji po
    moim pytaniu.

    Może w takim razie rozpocznę z innej strony.

    Prowadzę sprawę przeciwko Gminie o odszkodowanie za straty jakie poniosłem na
    skutek nie przeprowadzanie przez nią od 1994 r eksmisji z mojego lokalu
    zajmujących go bezprawnie osób. Osoby te nie płaciły czynszu , zwrot czynszu
    był przedmiotem innej sprawy sądowej którą wygrałem , ale niestety komornik nie
    był w stanie praktycznie nic z nich ściągnąć.
    Przedstawiając wielokrotnie Gminie sytuację (niewypłacalność lokatorów)
    nalegałem na bezwarunkową szybką eksmisję , którą mogła przeprowadzić tylko
    gmina. Gmina nic nie zrobiła . Po 5 latach na skutek ugody z "dzikimi"
    odzyskałem mieszkanie - ale musiałem zrzec się w stosunku do nich wszelkich
    roszczeń (co było i tak gestem symbolicznym w związku z ich niewypłacalnością)

    Obecnie domagam się od gminy rekompensaty - zwrotu czynszu za okres w którym
    zajmujący lokal nie opłacali czynszu , a gmina winni była już wcześniej ich
    eksmitować.

    Gmina twierdzi że moje roszczenie jest niezgodne z art 5 KC . Na jakiej
    podstawie może tak twierdzić ???

  • 23. Data: 2004-08-28 16:14:35
    Od: mad <g...@g...pl>

    On 28 Aug 2004 18:07:29 +0200, "Krzysztof" <r...@i...com.pl>
    wrote:

> [...]
    >moim pytaniu.

    >Gmina twierdzi że moje roszczenie jest niezgodne z art 5 KC . Na jakiej
    moim zdaniem nie moze tak twierdzic.
    radze poczytac jest monografia na ten temat wydana niedawno przez Pana
    Jasinskiego ( mam nadzieje ze nie przekrecilem nazwiska). Jest tez
    starsza monografia z lat 40 hmm jesli chodzi o profesora to chodzi mi
    po glowie prof. Szpunar ale strzelam.

  • 24. Data: 2004-08-28 20:43:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <r...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Gmina twierdzi że moje roszczenie jest niezgodne z art 5 KC . Na jakiej
    > podstawie może tak twierdzić ???

    Boję się, że nikt inny nie zdoła Ci pomóc, jak sama gmina. Nie mam zielonego
    pojęcia, czemu oni twierdzą, ze Twoje roszczenie jest niezgodne z tym
    przepisem. W końcu poniosłeś straty w skutek ich zaniedbania. Jedyne co może
    przeszkodzić, to raczej zawarcie przez Ciebie ugody z tamtymi lokatorami.

    Rzecz w tym, że gdyby gmina pokryła straty wynikłe z niepłacenia przez nich
    komornego, to miała by roszczenie zwrotne do nich, z zwrot tej kwoty. A
    teraz nie ma, bo Ty ich z długu zwolniłeś.