  • 1. Data: 2004-08-27 09:06:20
    Temat: Prawo a przyciemniane szyby w samochodach.
    Od: "Ramat David" <z...@w...cy.ROT13>

    Mam pytanie odnosnie ponizszego tekstu:
    http://info.onet.pl/971159,11,item.html

    Czy ktos moze wie o jakie normy chodzi? Czy istnieja jakies przepisy
    konkretyzujace co dokladnie jest badane w tym badaniu i na jakiej podstawie
    prawnej jest ustalany stopien przepuszczalnosci swiatla? O jakie swiatlo
    chodzi, UV, podczerwien, widzilane? A jak widzialne tak to na jakiej
    dlugosci wszak zakresie fal widzialnych tez moze byc tak, ze dla jednej
    dlugosci moze byc mniej dla innej wiecej, gdyz na tym polega barwa, wiec co
    licza srednia? Z jaka specyfikacja zachodnia sa zgodne czytniki badajace
    przeppuszczalnosc swiatla? Pytam, gdyz zastanawiam sie jak przeprowadzane
    jest takie badanie i co jest jego przedmiotem oraz jakie sa mozliwosci
    dostosowania sie do przepisu, gdyz nie chce aby np. okazalo sie ze klient ma
    szyby przepuszczajace 70% swiatla, jak mowi o tym kodeks, a potem nagle
    ukarano kogos mandatem, gdyz chodzilo o inna norme. Gdyby ktos wiedzial cos
    na ten temat bede wdzieczny

    --
    RD

  • 2. Data: 2004-08-27 11:31:39
    Temat: Re: Prawo a przyciemniane szyby w samochodach.
    Od: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1>

    Dnia Fri, 27 Aug 2004 11:06:20 +0200, Ramat David
    <z...@w...cy.ROT13> napisał:

> [...]
    > szyby przepuszczajace 70% swiatla, jak mowi o tym kodeks, a potem nagle
    > ukarano kogos mandatem, gdyz chodzilo o inna norme. Gdyby ktos wiedzial

    Nie znam sie na tych normach. Z pewnoscia sa do tego rozporzadzenia. Mysle
    jednak ze coanjmniej dziwne byloby badanie przepuszczalnosci promieni
    podczerwonych czy nawt gamma, gdyz zasadziczo dla widocznosci z pojazdu
    zbyt wielkiego one znaczenia nie maja. Badania dotycza z pewnoscia swiatla
    widzialnego.

  • 3. Data: 2004-08-27 12:47:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1> napisał:

    > Czy ktos moze wie o jakie normy chodzi? Czy istnieja jakies przepisy
    > konkretyzujace co dokladnie jest badane w tym badaniu i na jakiej
    > podstawie prawnej jest ustalany stopien przepuszczalnosci swiatla?
    Po pierwsze szyby (lub folie naklejane na nie) muszą spełniać jeden z
    warunków wymienionych w § 10 rozp. ws warunków technicznych pojazdów
    oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Dodatkowo: szyby przednie
    powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niż 75%,
    natomiast przednie boczne nie mniejszy niż 70%.
    Tekst rozp. znajdziesz adres w stopce.

    > szyby przepuszczajace 70% swiatla, jak mowi o tym kodeks,
    Gdzie i jaki kodeks ? (w ustawie PoRD nic takiego nie ma)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 4. Data: 2004-08-27 13:03:28
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    smieszny jestes koles

    > Czy ktos moze wie o jakie normy chodzi?

    a art sa podane

    Czy istnieja jakies przepisy
    > konkretyzujace co dokladnie jest badane w tym badaniu i na jakiej
    podstawie
    > prawnej jest ustalany stopien przepuszczalnosci swiatla?

    prawo nie jest na podstawie prawa, ale stanowi prawy i tylko nie moze byc
    nie zgodne z prawem.
    a te przepisy opieraja sie na zdrowiej logice

    O jakie swiatlo
    > chodzi,

    o widzialne ma sie rozumiec - nie ma innego

    UV, podczerwien, widzilane?

    uv i ir to nie swiatlo

    A jak widzialne tak to na jakiej
    > dlugosci wszak zakresie fal widzialnych tez moze byc tak, ze dla jednej
    > dlugosci moze byc mniej dla innej wiecej,

    z tego wynikaja kolory.. szyba ma byc bezbarwna wiec dotyczy to
    proporcjonalnie wszystkich dlugosci fal

    gdyz na tym polega barwa, wiec co
    > licza srednia? Z jaka specyfikacja zachodnia sa zgodne czytniki badajace
    > przeppuszczalnosc swiatla?

    a po co nie musza.

> [...]
    > szyby przepuszczajace 70% swiatla, jak mowi o tym kodeks, a potem nagle
    > ukarano kogos mandatem, gdyz chodzilo o inna norme. Gdyby ktos wiedzial

    wyglupiasz sie troche..
    musi przechodzic 70% swiatla i tyle.. to jest jasne
    kolor widac!!!, nie wiem czy jest norma barwienia, ale to nie problem .. da
    sie to zmierzyc

  • 5. Data: 2004-08-28 11:52:43
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Robcio" napisał
    > prawo nie jest na podstawie prawa, ale stanowi prawy i tylko nie moze
    byc
    > nie zgodne z prawem.
    Eee...???

    > te przepisy opieraja sie na zdrowiej logice
    Ale wczesniejsze zdanie nie bardzo... :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski