  • 1. Data: 2004-08-27 08:38:09
    Temat: prawo wekslowe a zakaz konkurencji vel prawo pracy ?
    Od: "anti00" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    chcialbym zasiegnac rady w takiej sprawie,
    u obecnego pracodawcy (aktualnie okres zakazu konkurencji) podpisalem umowe o
    zakazie konkurencji i do tego weksel na 10 ostatnich pensji wystawiany w
    przypadku zlamania w/w umowy.
    Umowa blokuje skutecznie podjecie pracy w konkurencyjnych firmach przez okres 3
    miesiecy od ustania zatrudnienia, jako zadoscuczynienie wyplacane jest
    odszkodowanie w pewnej wysokosci.

    Na utrzymaniu mam rodzine i odszkodowanie nie wystarcza na przezycie godnie tych
    trzech miesiecy. Wiadomo jak na rynku jest teraz z praca - ogolnie ciezko.

    Czy jezeli znajde prace w konkurencyjnej firmie a byly pracodawca odmowi mi
    zezwolenia na podjecie tam pracy a ja ja podejme (ze wzgledow utrzymania
    rodziny) moge w jakis sposob obronic sie przed wekslem powolujac sie na to ze
    bylem zmuszony do podjecia pracy aby utrzymac rodzine ?

    Czy weksel moze byc wystawiony osobie ktorej nie stac na jego pokrycie ?

    Pozdrawiam, Antek

  • 2. Data: 2004-08-27 19:04:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "anti00" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Raczej moim zdaniem nie. Inaczej każdy by się tak tłumaczył.