  • 1. Data: 2004-08-27 10:22:53
    Temat: Prawa do utworu a prawa do jego czesci
    Od: "Jacek" <j...@...pl>

    Chodzi o taka sytuacje:

    Autor pisze dla wydawnictwa ksiazke, skladajaca sie z tekstu i z wykonanych
    przez niego zdjec.
    W umowie ma nastepujaca klauzule:

    Autor przenosi na wydawce calosc autorskich praw majatkowych do utworu, w
    tym do rozpowszechniania jego fragmentów w formie elektronicznej.

    Pytanie, czy przy takiej umowie autor nadal pozostaje wlascicielem praw
    autorskich do zdjec. To znaczy czy moze je wykorzystywac na przyklad w
    innych ksiazkach, udzielac innym podmiotom licencji na korzystanie z nich,
    itd.

    Innymi slowy czy prawa do utworu oznaczaja w tym przypadku prawa do ksiazki
    jako takiej, czy rowniez prawa do wszystkich jego czesci skladowych, w tym
    zdjec.

  • 2. Data: 2004-08-27 11:29:14
    Temat: Re: Prawa do utworu a prawa do jego czesci
    Od: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1>

    Dnia Fri, 27 Aug 2004 12:22:53 +0200, Jacek <j...@...pl> napisał:

> [...]
    > ksiazki
    > jako takiej, czy rowniez prawa do wszystkich jego czesci skladowych, w

    Mysle ze jesli zdjecia wchodza w sklad utworu, za ktory autor pobiera
    honorarium to zbywa on wszystkie prawa do calosci. Co innego gdyby prawo
    autorskie obejmowalo oddzielnie tekst ksiazki i oddzielnie zdjecia wtedy
    musialby to zostac zaznaczone w umowie. Tak jest przynajmniej moim zdaniem
    gdyz prawnikiem nie jestem. Po przekazaniu praw autorskich nie bedzie mial
    prawa do korzysttania z ksiazki ani z jej fragmentow ani nie bedzie mial
    prawa udzielania licencji, gdyz prawa te bedzie mial tylko posiadacz prawa
    autorskiego czyli wydawnictwo na rzecz ktorego nastapilo zbycie praw
    autorskich.

  • 3. Data: 2004-08-29 13:39:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 27 Aug 2004 13:29:14 +0200, Wenom
    <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1> wrote:

> [...]
    >prawa udzielania licencji, gdyz prawa te bedzie mial tylko posiadacz prawa
    >autorskiego czyli wydawnictwo na rzecz ktorego nastapilo zbycie praw
    A na jakich polach eksploatacji (wg powyzszego zapisu) przeniesiono
    prawa majatkowe?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl