  • 1. Data: 2004-12-11 11:21:34
    Temat: Art. 58 kc i watpliwosci
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Czy wlasciwa przeslanka dla uniewaznienia czynnosci prawnej (konkretnie
    uchwaly spoldzielni) na podst. 58 kc jest fakt, ze ta uchwala byla tozsama
    co do tresci z inna, wczesniejsza uchwala?

    --
    http://42.pl/url/9IP
    Cos nowego z okazji swieta proletaryjatu

  • 2. Data: 2004-12-11 11:29:42
    Temat: Re: Art. 58 kc i watpliwosci
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    js wyskrobał(a):
    > Czy wlasciwa przeslanka dla uniewaznienia czynnosci prawnej (konkretnie
    > uchwaly spoldzielni) na podst. 58 kc jest fakt, ze ta uchwala byla tozsama
    > co do tresci z inna, wczesniejsza uchwala?

    Raczej nie. Przesłanką nieważności w art. 58 jest sprzeczność z ustawą, ZWS
    albo obejście ustawy.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-12-11 16:28:00
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nie. Przesłanką nieważności w art. 58 jest sprzeczność z ustawą,
    > ZWS albo obejście ustawy.

    No wlasnie tak jest w przepisie, a ja mam przed soba wyrok SO...
    Wot i sprawiedliwosc.

  • 4. Data: 2004-12-11 20:47:38
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    js wyskrobał(a):
    > No wlasnie tak jest w przepisie, a ja mam przed soba wyrok SO...
    > Wot i sprawiedliwosc.

    Ale może ta poprzednia ustawa była sprzeczna z ustawą? Chociaż nawet jakby
    tak było, to sentencja wyroku powinna to podkreślać, a nie powoływać się na
    tożsamość z poprzednią umową.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-12-12 20:31:35
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sat, 11 Dec 2004 17:28:00 +0100, na pl.soc.prawo, js napisał(a):

    > Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie tak jest w przepisie, a ja mam przed soba wyrok SO...
    > Wot i sprawiedliwosc.

    Jeżeli ta tożsamość co do treści oznacza zarazem, że dotyczy sprawy już
    poprzednio rozstrzygniętej inną decyzją ostateczną to podstawa do
    unieważnienia jednak była, a jak nie, to wracamy do punktu wyjścia.

    --
    J.A.