  • 1. Data: 2020-05-27 21:40:56
    Temat: Art 143 KW
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy za urządzenia użytku publicznego w rozumieniu artykułu 143 Kodeksu wykroczeń
    można uważać urządzenia placu zabaw na terenie
    ogrodzonego osiedla spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej?

  • 2. Data: 2020-05-27 23:02:04
    Temat: Re: Art 143 KW
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2020 o 21:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy za urządzenia użytku publicznego w rozumieniu artykułu 143 Kodeksu
    > wykroczeń można uważać urządzenia placu zabaw na terenie ogrodzonego
    > osiedla spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej?

    Moim zdaniem tak, albowiem są przeznaczone do użytkowania przez
    mieszkańców osiedla, a i pewnie nich ich gości nie wygania.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-05-28 17:51:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...pl>

    > Moim zdaniem tak, albowiem są przeznaczone do użytkowania przez
    > mieszkańców osiedla, a i pewnie nich ich gości nie wygania.

    Już nie pamiętam gdzie, ale jakieś niewielkie miasteczko, chciałem
    usiąść na ławeczce na placu zabaw za furtką, bo nigdzie w zasięgu wzroku
    nie było ławki tzw. publicznej, to wyszła z budynku pani ochroniarz i
    poinformowała mnie, że to prywatny plac zabaw.
    Dodam, że nikogo na placu nie było, żadnego lokatora ani tym bardziej
    dzieci.

  • 4. Data: 2020-05-28 19:17:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.05.2020 o 17:51, Krzysztof 'kw1618' Warszawa pisze:

> [...]
    > poinformowała mnie, że to prywatny plac zabaw.
    > Dodam, że nikogo na placu nie było, żadnego lokatora ani tym bardziej
    Skoro było za ogrodzeniem, to miała takie prawo. Ale dalej to nie
    zmienia faktu, że owa ławka jest publicznie dla mieszkańców udostępniona.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-05-28 20:27:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skoro było za ogrodzeniem, to miała takie prawo. Ale dalej to nie
    > zmienia faktu, że owa ławka jest publicznie dla mieszkańców udostępniona.

    Powiem ci z praktyki. Zrobiliśmy grila sąsiedzkiego na terenie
    wspólnoty. Przyszli strażnicy i coś się tam sadzili, ponoć sąsiedzi (w
    sensie z inneych bloków się skarżą) że "miejsce publiczne" a ludzie
    browary piją.. Zostało im odpowiedziane, że to własność wspólnoty i
    wspólnota nie ma nic przeciwko picu piwa na spotkaniu sąsiedzkim.
    Chcieli w takim razie rozmawiać z zarządem - pech chciał, że 4 z 5
    członków zarządu akurat tam było (jako organizatorzy). Się zawinęli. Po
    pół godziny przyszli policjanci uchachani, że pogonili strażników. I na
    tym się skończyło. Prawie. Po po następnej godzinie znów wpadli
    strażnicy i powypisywali mandaty za parkowanie - głównie sąsiadom
    (pewnie nawet tym co im przeszkadzało), bo nasi mieli garaż podziemny.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-05-29 08:30:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

> [...]
    > strażnicy i powypisywali mandaty za parkowanie - głównie sąsiadom
    > (pewnie nawet tym co im przeszkadzało), bo nasi mieli garaż podziemny.

    I na tym właśnie polega zawód strasznie odważnego do granic brawury
    straszaka miejskiego - wyładowywanie własnych frustracji na
    przypadkowych ludziach.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65