  • 21. Data: 2007-08-25 16:19:22
    Temat: Re: Apelacja w sprawie karnej
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krzysiek pisze:

    > chyba raczej ty - od ponad 3 lat jestem praktykującym prawnikiem

    No, a ja praktykuje już 10 lat. Ale co z tego ...

    > i jeszcze nigdy nie spotkałem się z takim czyms

    A ja to widziałem już wiele razy.

    > - skoro dogadujesz się co do wyroku z prokutorem czy to na etapie postępowania
    przygotowawczego (art.335kpk) czy
    > dopiero w sądzie (387) i sąd to przyklepuje wyrokiem, to wskaż mi choć jeden
    > powód dla którego miałbyś to skarżyć,

    A czy naprawdę musi być powód do bezsensownych działań?
    Ale pewnie powody by się znalazły.

    > zreszta pamietam tylko raz ze napisalem wniosek o uzasadnienie takiego
    > wyroku to sędzia dzwonila i się pytala po co, skoro zgodziliśmy się na wyrok
    > o takiej tresci;

    Nie wierzę :) Sędzia się telefonicznie pytała strony dlaczego ma pisać
    uzasadnienie. To żałosne. Gdzie tak jest?

    > przeciez sąd może pozniej w uzasadnieniu napisać ze ten wyrok jest wynikiem
    porozumienia między prokuratorem a obronca i oskarżonym
    > (lub samym oskarzonym gdy nie ma on obroncy) wiec nie ma co uzasadniac -
    > dowody mowia za siebie;

    A wiesz co powinno być w uzasadnieniu wyroku? Jakoś przepisy nie
    pozwalają na takie "skróty" :)

    > nie tylko sie osmiesza adwokat ktory sklada juz tylo wniosek o uzasadnienie
    takiego wyroku,

    Wszystko zależy jaki to wyrok ... Ale tak czy inaczej jest to problem
    adwokata, nie sądzisz?

    > ale w swej karierze nie spotkalem takiego przypadku,

    Pożyjesz to jeszcze zobaczysz.

    > zreszta obronca jezeli decyduje sie dogadac co do kary z prokuratorem na zyczenie
    klienta to robi
    > wszystko by w najgorszy wypadku dostal on kare pozb. woln w zawieszeniu, bo
    > inaczej to nie ma sensu w ogole rozpoczynac rozmowy i wtedy prowadzi sie
    > normalnie cale postepowanie

    Wbrew twoim poglądom porozumienia ma zawsze sens. A zdarzają sie i to
    tez w miarę często porozumienia z bezwzględna karą pozbawienia wolności.

    > mozliwe ze w swej karierze, nie wiem czy prawniczej, spotkales sie z takimi
    > wypadkami ktore dotarly az do SN;

    To że ktoś składa kasację nie znaczy że kasacja dotrze do sądu. Chcieć a
    móc to różnica.
    Nie znam takiego wypadku ale myślę że zdarzył się już, że kasacja
    dotarła do SN.

    > byc moze dlatego ustawodawca ta zmiane w art.434 paragraf 3 wprowadzil; niemniej
    jednak ja staram sie tak robic, by
    > wilk był syty (prokurator) i owca cała (oskarżony) - godze sie tylko na maks
    > karę pozbawienia wolnosci w zawieszeniu; zreszta zawsze przed pojsciem do
    > sadu, do którego bardzo czesto chodze w roli obroncy czy pełnomocnika,
    > dogaduje sie z prokuratorem by nie tracic czasu w sądzie na rozprawie;

    No to widzę, że poziom aplikacji adwokackiej się obniża ...

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 22. Data: 2007-08-25 16:23:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krzysiek pisze:

    > po drugie - pytanie na początku było proste - czy w sytuacji, gdy tylko
    > obrońca lub oskarżony składa apelację od wyroku, sąd II instancji może
    > zaostrzyć wyrok? nie może; jeżeli są wyjątki, to mi je wskaż; jak dotąd
    > żadne tu nie padły;

    Przecież ci już wskazano. Czyżbyśmy nie rozumieli tego co czytamy czy
    piszemy?

    Jako początkującemu adwokatowi dam ci radę: nie odpowiadaj na pytania
    gdy nie znasz całego stanu faktycznego. Więc skoro są od czegoś wyjątki
    do spytaj pytającego przede wszystkim o te wyjątki, a potem dopiero
    odpowiadaj. Nie zakładaj z góry że to nie sytuacja wyjątkowa.

  • 23. Data: 2007-08-25 19:41:51
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > A ty zaczynaj zdanie wielką literą i kończ kropką.
    > Zwłaszcza jeśli innemu robisz uwagi do pisowni.
    > :)

    Masz jakis deficyt poznawczy ? Gdzie ja komus robie uwagi co do pisowni ?
    Owszem robie uwagi, ale do strony merytorycznej udzielonej odpowiedz, a nie
    pisowni.

    Cezar

  • 24. Data: 2007-08-25 19:45:33
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > obrońca lub oskarżony składa apelację od wyroku, sąd II instancji może
    > zaostrzyć wyrok? nie może; jeżeli są wyjątki, to mi je wskaż; jak dotąd

    No przeciez kurde ktos Ci wszcesniej wskazal odpowiedni artykul !

    Napisze Ci to łopatologicznie : w przypadku zastosowania art 335, 387 kpk i
    60 kk paragraf ktorys tam wnisienie apelacji przez oskarzonego lub jego
    obronce, bez rownoczesnego wniesienia apelacji drugiej strony na niekorzysc,
    moze spowodowac orzeczenie na niekorzysc.
    Sorry, za brak polskich znakow - jesli to dla Ciebie az tak istotne.

    Cezar

  • 25. Data: 2007-08-25 20:09:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał

> [...]
    ?
    > Owszem robie uwagi, ale do strony merytorycznej udzielonej odpowiedz, a

    Masz jakiś deficyt poznawczy? Zobacz komu i na co odpisywałem.
    W przeciwieństwie do ciebie zostawiam wrotkę więc to powinno
    być łatwe.

  • 26. Data: 2007-08-26 06:33:46
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 25 Aug
    2007 12:17:13 +0200, krzysiek zeznał(a):

    > skąd masz informacje, że według KK minimalna kara to kara pozbawienia
    > wolności w zawieszeniu? być może KK z 1969r. tak przewidywał,

    ech dzieci.

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 27. Data: 2007-08-26 06:36:30
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 25 Aug
    2007 18:19:22 +0200, Johnson zeznał(a):

    przygotowawczego (art.335kpk) czy

    Wystąpienie bezwzględnych przyczyn odwoławczych - dla prokuratury to
    wystarczający powód.

    Wygrałem? ;)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 28. Data: 2007-08-26 19:18:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern pisze:

    > Wygrałem? ;)

    Nie, bo to nie ja urządzałem konkurs.

  • 29. Data: 2007-08-27 17:38:24
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sun, 26 Aug
    2007 21:18:26 +0200, Johnson zeznał(a):

    > Nie, bo to nie ja urządzałem konkurs.

    ups, ale zawaliłem cytowanie.

    Przepraszam, że zacytowałem tak jakbyś nie wiedział o apelacjach od 335 :).

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911