  • 11. Data: 2006-03-31 16:50:51
    Temat: Re: Aneks do umowy na czas nieokreslony
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:2452088.4dpS9YChO0@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Tylko w przypadku takiego pouczenia. Jeśli pismo pracodawcy nie zawiera
    > stosownego pouczenia - masz na to 3 miesiące.
    Rzuć uzasadnienie (podejrzewam, że chodzi o wprowadzenie w błąd). W całym KP
    w ogóle nie występuje termin "aneks". Jeśli dobrze pamiętam, to aneks w
    przypadku UoP winien mieć forme klauzuli uzupełniającej, czy jakoś tak. A w
    tym przypadku to ewidentna zmiana warunków pracy. Oczywiście wolałbym abyś
    miał rację, bo to z korzyścią dla pracownika.

    Jotte

  • 12. Data: 2006-03-31 17:20:29
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:9383611.4qQqYnIfqO@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Oczywiście, w tej sytuacji przyjmuje się, że aneks jest po prostu
    > wypowiedzeniem zmieniającym. Tu zaś przyjmuje się, że pracownika nie
    > dotyczą przepisy o czasie wyrażenia zgody jeśli nie był pouczony o tym
    > prawie.
    Ja to rozumiem, ale prosiłem co jest uzasadnieniem (prawnym) przyjęcia
    takiej interpretacji (tzn. że pracownika nie obowiązuje termin połowy okresu
    wypowiedzenia wynikającego z KP, tylko cały ten okres).

    Jotte

  • 13. Data: 2006-03-31 17:31:49
    Od: w...@w...pl

    Witam wszystkich i dzięki za porady; papier który dostalem jest
    zatytuowany Aneks do umowy,
    jest to lakoniczne stwierdzenie, a punkt 3 jest bardzo niejasny i
    zawiły, bo mówi coś o potwierdzeniu wcze sniejszego 1/4 etatu; poza
    tym ten cały aneks nie ma uzasadnienia dlaczego zostałem
    przeniesiony; na moje miejsce został przyjety inny pracownik; jako
    dowody mam skopiowane grafiki pracy od grudnia 2005 do lipca tego roku,
    gdyz praca była juz wczesniej zaplanowana i to moje nazwisko widnieje
    na tych grafikach; więc zostałem przeniesiony z dnia na dzień, bez
    podania powodu; jako dowód tego, że pracowałem może stanowić
    poświadczenie mojej mamy i wielu osób, które pracowały w moim
    otoczeniu oraz klienci - nie wiem czy to wystarczy; naprawde się
    zastanawiam jak z gościem mam postępować, tego aneksu jescze nie
    podpisałem, nie wiem ile mam czasu aby go podpisać; pozdrawiam i
    czekam na dalsze rady matta

  • 14. Data: 2006-03-31 19:55:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Ja to rozumiem, ale prosiłem co jest uzasadnieniem (prawnym) przyjęcia
    > takiej interpretacji (tzn. że pracownika nie obowiązuje termin połowy
    > okresu wypowiedzenia wynikającego z KP, tylko cały ten okres).

    Orzecznictwo, włącznie z SN. W poniedziałek pójdę do pracy to jak nie
    zapomnę - przejrzę w Leksie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org |||

  • 15. Data: 2006-03-31 21:03:52
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:1334318.86LeaGJsN9@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Orzecznictwo, włącznie z SN. W poniedziałek pójdę do pracy to jak nie
    > zapomnę - przejrzę w Leksie.
    Będę ogromnie wdzięczny, to mi się może bardzo przydać, a przede wszystkim
    tym, którym będę mógł pomóc.

    Jotte

  • 16. Data: 2006-04-02 09:05:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Aneks zmieniający warunki pracy i/lub płacy jest de facto wypowiedzeniem
    > zmieniającycm (niezależnie jaki nagłówek mu nadano).

    a niby dlaczego?
    równie dobrze może być tylko ofertą
    nie przesądzałbym

    KG

  • 17. Data: 2006-04-02 10:30:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq napisał(a):

    > Domagać się możesz. Problemem jest, co będziesz potrafił udowodnić
    > przed sądem.

    Nawet jak udowodni to i tak nic nie dostanie. Składek winien dochodzić ZUS.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 18. Data: 2006-04-02 13:31:25
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:e0o3v0$qrg$4@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > a niby dlaczego?
    Bo zmienia warunki wcześniej zawartej umowy?

    > równie dobrze może być tylko ofertą
    To by się nazywał oferta.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-04-02 14:55:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Bo zmienia warunki wcześniej zawartej umowy?

    Wypowiedzenie zmieniające nie jest jedynym sposobem zmiany treści umowy
    o pracę.

    > To by się nazywał oferta.

    Jakby było wypowiedzeniem zmieniającym to by się nazywało wypowiedzeniem
    zmieniającym, a nie aneksem :)

    Jak należy zakwalifikowane pismo zatytułowane "aneks" zależy od jego
    treści: może to być wypowiedzenie zmieniające, może być propozycja
    zawarcia umowy co do nowych warunków umowy o pracę, może też być
    nieudolna próba narzucenia przez pracodawcę jednostronnie nowych
    warunków o pracę.

  • 20. Data: 2006-04-02 16:38:21
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:e0oold$mso$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Wypowiedzenie zmieniające nie jest jedynym sposobem zmiany treści umowy
    > o pracę.
    Inne?

    > Jakby było wypowiedzeniem zmieniającym to by się nazywało wypowiedzeniem
    > zmieniającym, a nie aneksem :)
    A jak na wypowiedzeniu napiszę "zaproszenie" to się to stanie zaproszeniem?
    ;)

> [...]
    > zawarcia umowy co do nowych warunków umowy o pracę, może też być
    > nieudolna próba narzucenia przez pracodawcę jednostronnie nowych
    Ano właśnie. Ale my tej treści nie znamy.

    Jotte