  • 11. Data: 2007-02-15 18:48:01
    Temat: Re: Allegro - reklamacje
    Od: "Mela" <r...@w...pl>

    Użytkownik "DAD" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:492a.00000055.45d2e580@newsgate.onet.pl...

    > (...) kupil sobie magnetofon na Allegro.
    > Po otrzymaniu przesylki okazalo sie ze sprzet ten jest niesprawny. (...)

    Witam,
    zacytuję pismo od Pana z Federacji Konsumentów Oddział w Warszawie:

    "Jeżeli sprzedawca nie jest przedsiębiorcą, odpowiada wobec kupującego z
    tytułu rękojmi
    za wady fizyczne rzeczy sprzedanej (przepisy art. 556-568 Kodeksu
    cywilnego).

    Zgodnie z przepisem art. 560 par. 1 Kc może Pan pisemnie (listem poleconym,
    za zwrotnym
    poświadczeniem odbioru) odstąpić od umowy sprzedaży i zażądać zwrotu
    pieniędzy. Odstąpienie od
    umowy będzie skuteczne, chyba że sprzedawca niezwłocznie rzecz naprawi lub
    wymieni na nową
    wolną od wad. Od sprzedawcy może Pan też żądać zwrotu kosztów poniesionych w
    związku z
    reklamowaniem towaru (art. 566 Kc).

    Jednocześnie proszę odesłać wadliwą rzecz oddzielną przesyłką z kopią pisma
    reklamacyjnego.
    Przy pakowaniu i wysyłaniu rzeczy warto zadbać o obecność postronnego
    świadka (nikt z rodziny)
    na okoliczność stanu technicznego wysyłanego towaru.

    Jeżeli sprzedawca nie zastosuje się do wezwania, konieczne będzie
    wystąpienie o zapłatę do sądu
    powszechnego, właściwego dla miejsca wykonania zobowiązania (zazwyczaj
    miejsce zamieszkania
    odbiorcy). "

    Myślę, że wielu osobom to pismo może pomóc. A od Allegro nie wymagajmy zbyt
    wiele, ich interesuje tylko prowizja.

    Pozdrawiam
    Mel.

  • 12. Data: 2007-02-15 22:19:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.02.2007 Mela <r...@w...pl> napisał/a:
    > zacytuję pismo od Pana z Federacji Konsumentów Oddział w Warszawie:
    > "Jeżeli sprzedawca nie jest przedsiębiorcą, odpowiada wobec kupującego z
    > tytułu rękojmi

    A jeśli jest przedsiębiorcą?

    > Myślę, że wielu osobom to pismo może pomóc. A od Allegro nie wymagajmy zbyt
    > wiele, ich interesuje tylko prowizja.

    Myślę, że nikomu nie pomoże bo nikt nie sprawdza archiwum grupy a temat
    był wałkowany wielokrotnie i z grubsza pojawia się 1-2x na tydzień.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2007-02-16 19:35:02
    Od: "Mela" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Myślę, że nikomu nie pomoże bo nikt nie sprawdza archiwum grupy a temat
    > był wałkowany wielokrotnie i z grubsza pojawia się 1-2x na tydzień.

    A to Cię bardzo przepraszam, że się odezwałam
    Mel.

  • 14. Data: 2007-02-16 22:30:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.02.2007 Mela <r...@w...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > A to Cię bardzo przepraszam, że się odezwałam

    Nie przepraszaj. Po prostu nie rób tego więcej.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2007-02-17 13:21:18
    Od: "Mela" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net>nabełkotał>

    > Nie przepraszaj. Po prostu nie rób tego więcej.

    Dziękuję za radę. Pozwolę sobie skorzystać tylko w stosunku do Ciebie.

    Mel.

  • 16. Data: 2007-02-17 23:35:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.02.2007 Mela <r...@w...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net>nabełkotał>
    > Dziękuję za radę. Pozwolę sobie skorzystać tylko w stosunku do Ciebie.

    Oj, czyli nie tylko brak logiki bądź konsekwencji we własnym działaniu,
    ale i zwykła, przyziemna nieszczerość :(

    --
    Marcin