    From: "Mela" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro - reklamacje
    Date: Thu, 15 Feb 2007 19:48:01 +0100

    Użytkownik "DAD" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:492a.00000055.45d2e580@newsgate.onet.pl...

    > (...) kupil sobie magnetofon na Allegro.
    > Po otrzymaniu przesylki okazalo sie ze sprzet ten jest niesprawny. (...)

    Witam,
    zacytuję pismo od Pana z Federacji Konsumentów Oddział w Warszawie:

    "Jeżeli sprzedawca nie jest przedsiębiorcą, odpowiada wobec kupującego z
    tytułu rękojmi
    za wady fizyczne rzeczy sprzedanej (przepisy art. 556-568 Kodeksu
    cywilnego).

    Zgodnie z przepisem art. 560 par. 1 Kc może Pan pisemnie (listem poleconym,
    za zwrotnym
    poświadczeniem odbioru) odstąpić od umowy sprzedaży i zażądać zwrotu
    pieniędzy. Odstąpienie od
    umowy będzie skuteczne, chyba że sprzedawca niezwłocznie rzecz naprawi lub
    wymieni na nową
    wolną od wad. Od sprzedawcy może Pan też żądać zwrotu kosztów poniesionych w
    związku z
    reklamowaniem towaru (art. 566 Kc).

    Jednocześnie proszę odesłać wadliwą rzecz oddzielną przesyłką z kopią pisma
    reklamacyjnego.
    Przy pakowaniu i wysyłaniu rzeczy warto zadbać o obecność postronnego
    świadka (nikt z rodziny)
    na okoliczność stanu technicznego wysyłanego towaru.

    Jeżeli sprzedawca nie zastosuje się do wezwania, konieczne będzie
    wystąpienie o zapłatę do sądu
    powszechnego, właściwego dla miejsca wykonania zobowiązania (zazwyczaj
    miejsce zamieszkania
    odbiorcy). "

    Myślę, że wielu osobom to pismo może pomóc. A od Allegro nie wymagajmy zbyt
    wiele, ich interesuje tylko prowizja.

    Pozdrawiam
    Mel.