  • 11. Data: 2004-02-23 12:48:04
    Temat: Re: Allegro -- czy to jest legalne ? :)
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnc3jo4s.d0n.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .

    > Powinieneś zarejestrować działalność gospodarczą, inaczej są to
    > nieopodatkowane dochody.

    A jak kupuje 3 bulki sasiadce, a potem daje te bulki
    sasiadce - ona wrecza mi pieniadza za zakup,
    to tez powinienem miec dzialalnosc gospodarcza?
    Czy powienienm wykazac dochod w PIT jesli dala mi
    20 groszy wiecej (bo ja nie mialem jej wydac reszty)?

    Problem poruszony przez autora watku pokazuje
    po prostu kretynizm naszego prawa (podatki dochodowe,
    VAT itp)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 12. Data: 2004-02-23 12:51:57
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Problem poruszony przez autora watku pokazuje
    > po prostu kretynizm naszego prawa (podatki dochodowe,
    > VAT itp)

    Jakie Państwo, takie prawo...
    Państwo "biedne", więc prawo obywatelowi nieprzyjazdne...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 13. Data: 2004-02-23 12:56:06
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    .
    > Nie no, stary, pewne reguły obowiązują. Nikt nie ma wątpliwości, że
    > obciążenia własnej działalności są ogromne (ZUS itp.), ale wiesz - wszyscy
    > przedsiębiorcy muszą się z tym zmierzyć - nie ma wyjścia. Na lewo można
    > sprzedać coś raz na czas, ale jakaś regularna działalność poza obiegiem
    > podatkowym to prosta droga do kłopotów.

    NIE.
    W normalnym panstwie nie ma czegos takiego jak "sprzedaz na lewo".
    Natomiast w naszym panstwie okazuje sie, ze istnieje
    cos takiego. Po prostu ustawodawca uchwalajac prawo (rowniez
    rzad produkujacy rozporzadazenia) generuja prawo
    kryminogenne. W tym przypadku: mozna czasami cos sprzedac
    bez kwitologii (malo) i jest ok, ale duzo juz jest nie OK.
    Tylko ze nie wiadomo, co to jest "malo" i co to jest "duzo".
    Nie wiadomo, czy ktos sprzedajacy "malo" (np. bulki
    sasiadce) powinien to rejestrowac (co oczywiscie prowadzi
    do absurdu) czy moze nie (i wtedy moze w pewnym momencie
    przekroczyc granice miedzy "malo" a "duzo").

    Niedlugo w kazdym badz razie, kupno gazety sasiadowi
    bedzie zapewne wymagalo posiadania kasy fiskalnej ;)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 14. Data: 2004-02-23 13:00:27
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości

    > Jakie Państwo, takie prawo...
    > Państwo "biedne", więc prawo obywatelowi nieprzyjazdne...

    Mysle, ze nie to jest przyczyna.
    Przyczyna wg mnie lezy w tym, ze my w Polsce
    nie mammy ... Wladzy Ustawodawczej. No, moze Senat
    spelnia taka role. Natomiast Sejm (konstytucyjnie
    ustawodawca) jest bardziej miejscem zalatwiania spraw,
    uprawiania polityki niz tworzenia sensownego prawa.
    W koncu Sejm zdominowany jest nie przez prawnikow
    lecz przez politykow. I to odczuwamy na kazdym
    kroku niestety...

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 15. Data: 2004-02-23 13:05:02
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Mon, 23 Feb 2004 14:00:27 +0100,
    "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał(a):

    <ciach>

[...]

    W tym świetle dość ciekawym pomysłem jest http://www.dobreprawo.w.pl/ (pojawił się
    ten link w poście
    Linux a prawa polskie)...

    --
    Grzegorz

  • 16. Data: 2004-02-23 13:11:11
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    ", więc prawo obywatelowi nieprzyjazdne...

    Tak ja wykazuje tylko absurd, że ktoś sprzedający nawet kilkanaści rzeczy
    miesięcznie na allegro (25* 20zł= 500 złotych przychodu) musi płacić ZUS, a
    to już przewyższa jego przychód!!!. To jest chore, państwo uniemożliwia mu
    swobodny rozwój. A moim zdaniem lepiej zarobić 500 zł niż iść kraść, moim
    zdaniem wybór jest prosty szara strefa. Do czego zmusza go kraj ponoć piękny
    (je tego nie dostrzegam): Polska.

  • 17. Data: 2004-02-23 13:14:50
    Od: "P N" <p...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):

    > Powiedzmy że sprzedaję procesor za 300 zł. Powiedzmy że kupiłem go w
    sklepie za
    > 280 zł. Zarabiam 20
    > zł. Czy to jest legalne ? Czy teoretycznie powinno się to gdzies wykazywać
    (PIT
    > itp.) ?
    >
    > Powiedzmy że sprzedaję 20 procesorów. Też je kupiłem w sklepie i też
    zarabiam n
    > a tym.
    > Pytania J. W. ...
    >
    > Powiedzmy że sprzedaję 100 procesorów. J. W. ...

    W 2004 roku kwota wolna od podatku dochodowego od osób fizycznych wynosi 2790
    złotych,podobnie zreszta jak w roku ubiegłym.Tak wiec mozesz sobie sprzedawać
    co ci sie żywnie spodoba byle byś nie przekroczył tej kwoty bo jak
    przekroczysz to wtedy spada na ciebie obowiązek złożenia PIT-a.Nie zrobisz
    tego?Jesli wpadniesz to skarb panstwa zabierze ci 75% twoich rocznych dochodów
    (przychodów) które w ten sposób nieujawniony uzyskałeś plus zdaje sie
    postępowanie karnoskarbowe.
    PS
    Te wypowiedzi przedmówców o jakimś zakładaniu działalności gospodarczej i o
    jakis bulkach dla sąsiadki i obowiązku placenia podatku dochodowego od kazdej
    zlotówki to kompletne bzdury.Chyba zapomnieli ze podatek dochodowy sie placi
    za CAŁY ROK a nie od kazdej kwoty ktora wpada do kieszeni.Jesli ta kwota
    przekracza w/w przeze mnie sumę to podatek trzeba zaplacic wiec jesli
    przewidujesz przekroczenie tej sumy to lepiej dokumentuj uzyskany przychód.A
    jesli nie to panstwu wara od twoich pieniedzy których suma nie przekracza
    tych 2790 złotych

  • 18. Data: 2004-02-23 13:16:43
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    ---->
    ---->>
[...]

    Hehe. Jeśli kupiłeś bułki z zamiarem ich odsprzedania to masz taką działalnośc
    założyć. Tego
    przynajmniej dowiedziałem się z http://podatki.pl/roczne.php/roczne02.htm (trzeba się
    zalogować).
    Natomiast jeśli sąsiadka okazała spontaniczność to wtedy nie musisz :)

    Nawiązując do informacji z wyżej wymienionego linku:
    Powstaje natomiast pytanie czy jest to przychód, czy też nie. Po kupnie bułek byłeś
    ich właścicielem
    krócej niż 6 miesięcy a więc to co ci dała sąsiadka stanowi ten przychód.
    A dochodem który będzie podlegał opodatkowaniu jest różnica pomiędzy przychodem
    uzyskanym ze
    sprzedaży rzeczy a kosztem ich nabycia, zmniejszona o wartość nakładów poczynionych w
    czasie
    posiadania rzeczy. Możesz spróbować pomniejszyć dochód o tą 0,1 mm podeszwy buta
    którą zdarłeś idąc
    po bułki :) A dochód będzie jeśli dostałeś 20 groszy więcej :)
    I tak masz szczęście że bułki są warte mniej niż 1000 zł bo jeszcze byś musiał
    opłacić podatek od
    czynności cywilnoprawnych w wysokości 2% :))

    ---->Problem poruszony przez autora watku pokazuje
    ---->po prostu kretynizm naszego prawa (podatki dochodowe,
    ---->VAT itp)

    Skrajny kretynizm...

    --
    Grzegorz

  • 19. Data: 2004-02-23 13:25:28
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Mon, 23 Feb 2004 13:14:50 +0000 (UTC),
    "P N" <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    ---->Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):
    ---->
    ---->>
[...]

    Właśnie NIE MOŻNA, jeśli jest to działalność z zamiarem odsprzedaży. Wtedy MUSISZ
    założyć
    działalność gospodarczą. Poza tym wystarczy pracować na najnędzniejszym etacie żeby
    kwotę wolną
    szybko przekroczyć.

    Jeśli zarabiam 1000 zł, to już po 3 miesiącach muszę mieć dokumenty na te moje
    mikroprzychody, muszę
    je uwidocznić w PICIE i mam więcej zawracania głowy niż to warte.

    --
    Grzegorz

  • 20. Data: 2004-02-23 13:41:34
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "P N" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):
    > >

    > W 2004 roku kwota wolna od podatku dochodowego od osób fizycznych wynosi
    2790
    > złotych,podobnie zreszta jak w roku ubiegłym.

    Czyli trzeba rejestrowac KAZDY zakup wynikajacy z uprzejmosci.
    Trezba rejestrowac KAZDE 20 groszy nie oddane, bo nie mialem
    wydac.

> [...]
    placi
    > za CAŁY ROK a nie od kazdej kwoty ktora wpada do kieszeni.

    Wiec trzeba te zakupy sumowac w calym roku i uwzglednic w PIT?
    Zreszta, czy mozna komus kupic bulke i odprzedac nie majac
    dzialanosc gospodarczej?

> [...]
    przychód.A
    > jesli nie to panstwu wara od twoich pieniedzy których suma nie przekracza

    A jesli ja pracuje, lapie sie na podatek dochodowy, czy nie
    powienienem do dochodu doliczyc kazdych 20 groszy, ktorych nie oddalem?
    Czy zakupy uprzejmosciowe (zakupy dla znajomych) nie
    zwiekszaja przychodu?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl