  • 1. Data: 2004-02-23 10:55:23
    Temat: Allegro -- czy to jest legalne ? :)
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Powiedzmy że sprzedaję procesor za 300 zł. Powiedzmy że kupiłem go w sklepie za 280
    zł. Zarabiam 20
    zł. Czy to jest legalne ? Czy teoretycznie powinno się to gdzies wykazywać (PIT itp.)
    ?

    Powiedzmy że sprzedaję 20 procesorów. Też je kupiłem w sklepie i też zarabiam na tym.

    Pytania J. W. ...

    Powiedzmy że sprzedaję 100 procesorów. J. W. ...

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-02-23 11:09:48
    Temat: Re: Allegro -- czy to jest legalne ? :)
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    (PIT itp.) ?
    > Powiedzmy że sprzedaję 100 procesorów. J. W. ...

    nie ma znaczenia jak sprzedajesz (czy na bazarze, na allegro czy w sklepie)
    proponuję poczytać ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-02-23 11:12:26
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Mon, 23 Feb 2004 12:09:48 +0100,
    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał(a):

    <ciach>

    --->
    ----> nie ma znaczenia jak sprzedajesz (czy na bazarze, na allegro czy w sklepie)
    ---->proponuję poczytać ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych

    Domyślam się zatem że kwota ta powiększa mój przychód. Czyli rozumiem że powininem to
    wykazać w
    PICIE?

    Moje wątpliwości idą jednak dalej: może muszę zakładać działalność gospodarczą ?

    --
    Grzegorz

  • 4. Data: 2004-02-23 11:13:11
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <l...@4...com>, Grzegorz wrote:
> [...]
    tym.
    > Pytania J. W. ...
    >
    > Powiedzmy że sprzedaję 100 procesorów. J. W. ...

    Powinieneś zarejestrować działalność gospodarczą, inaczej są to
    nieopodatkowane dochody.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-02-23 11:29:42
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <o...@4...com>, Grzegorz wrote:
> [...]
    > PICIE?
    >
    > Moje wątpliwości idą jednak dalej: może muszę zakładać działalność gospodarczą ?

    Tak. Alternatywą jest podpisywanie z każdym kupującym umowy kupna-sprzedaży
    i płaceniu PCC od każdej transakcji. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2004-02-23 11:33:11
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    ---->>
    ---->
    ---->Powinieneś zarejestrować działalność gospodarczą, inaczej są to
    ---->nieopodatkowane dochody.

    Ten kraj jest piękny !
    Tak trochę z innej beczki: kiedy dostaję prezent na urodziny też powininem go wykazać
    jako przychód,
    prawda ? :))

    --
    Grzegorz

  • 7. Data: 2004-02-23 11:39:03
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    > Powinieneś zarejestrować działalność gospodarczą, inaczej są to
    > nieopodatkowane dochody.

    He he i płacić ZUS!!!
    Czy to jest normalny kraj?! Nie masz wyjścia szara strefa.
    Przewracamy normalność "Rozwój, praca..."

  • 8. Data: 2004-02-23 11:45:45
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    polecam link
    http://podatki.pl/roczne.php/roczne02.htm
    Myśle, że wyczerpuje temat.

  • 9. Data: 2004-02-23 11:53:17
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c1cokt$btn$1@news.onet.pl>, Bob wrote:

    > He he i płacić ZUS!!!
    > Czy to jest normalny kraj?! Nie masz wyjścia szara strefa.
    > Przewracamy normalność "Rozwój, praca..."

    Nie no, stary, pewne reguły obowiązują. Nikt nie ma wątpliwości, że
    obciążenia własnej działalności są ogromne (ZUS itp.), ale wiesz - wszyscy
    przedsiębiorcy muszą się z tym zmierzyć - nie ma wyjścia. Na lewo można
    sprzedać coś raz na czas, ale jakaś regularna działalność poza obiegiem
    podatkowym to prosta droga do kłopotów. Ktoś doniesie na Ciebie
    (życzliwych nie brakuje, zwłaszcza wśród konkurencji!), skarbowy
    przeanalizuje ruchy na Twoim rachunku bankowymi i każe wytłumaczyć się z
    każdej złotówki, która tam wpłynęła. ;) Wszelkie przychody, których nie
    będziesz mógł wyjaśnić, zostaną opodatkowane z odsetkami, do tego walną Ci
    jakąś karę za prowadzenie działalności bez zgłoszenia, a jeśli urzędnik
    będzie miał jaja, to za nieskładanie deklaracji, za nieprowadzenie ksiąg
    rachunkowych itp. :) Gdzieś był taki przypadek, facet się podobno do teraz
    procesuje, że brak zgłoszenia działalności - OK, ale skoro nie zgłosił
    działalności, to nie musiał składać deklaracji i prowadzić księgowości,
    więc nie mogą go za to karać...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 10. Data: 2004-02-23 12:45:50
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
    > Powinieneś zarejestrować działalność gospodarczą, inaczej są to
    > nieopodatkowane dochody.

    One będą opodatkowane, jak będzie składał zeznanie roczne i ujawni te
    dochody...
    Tylko, czy to aby nie za późno (względem prawa...)
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...