  • 1. Data: 2007-08-27 17:13:50
    Temat: Allegro - Kup Teraz, a odbior osobisty
    Od: Maciej 'ziemniaq' Wiercinski <z...@g...com>

    Witam

    Tak sie zdarzylo, ze uparlem sie sprobowac odzyskac pieniadze wydane
    na Allegro. Kupilem cos za pomoca 'Kup Teraz' (czyli nie bylo zadnej
    licytacji!), sprzedawca to sklep komputerowy. Wybralem specjalnie
    sklep w moim miescie, zeby bylo szybko. Jakies cztery godziny pozniej
    towar odebralem, dostalem paragon, zaplacilem gotowka.
    Po przyjsciu do domu, rozpakowaniu, podlaczeniu okazalo sie ze to
    bubel. Nie usterka tego konkretnego egzemplarza, ale jakis Chinczyk to
    po prostu zle zaprojektowal ;).
    Dzwonie do sprzedawcy, uslyszalem kilka niemilych wypowiedzi na swoj
    temat (glowna przyczyna calej akcji), oraz to ze zwrotow to on nie
    przyjmuje. Moze mi wymienic na inny, tylko co mi po tym jak inny
    bedzie sie tez nadawal najwyzej do smietnika. Grzecznie przypomnialem
    o mojej mozliwosci odstapienia od umowy kupna-sprzedazy poza lokalem
    przedsiebiorstwa. Uslyszalem ze przeciez umowa zostala w sklepie w
    momencie kiedy przyszedlem towar odebrac.
    Dla mnie to bzdura, przeciez kupujac 'Kup Teraz' zobligowany bylem do
    zaplaty za towar, czy po niego pofatyguje sie czy zaplace za
    przesylke. Podobne zdanie mial prawnik Federacji Konsumentow.
    Co Wy o tym myslicie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-27 17:31:21
    Temat: Re: Allegro - Kup Teraz, a odbior osobisty
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Mon, 27 Aug
    2007 17:13:50 +0000, Maciej 'ziemniaq' Wiercinski zeznał(a):

    > Co Wy o tym myslicie?

    po mojemu masz rację

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 3. Data: 2007-08-27 18:07:43
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > przedsiebiorstwa. Uslyszalem ze przeciez umowa zostala w sklepie w
    > momencie kiedy przyszedlem towar odebrac.

    Sprzedawca miał racje.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 4. Data: 2007-08-27 18:13:21
    Od: Maciej 'ziemniaq' Wiercinski <z...@g...com>

    On 27 Sie, 20:07, KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:

    > Sprzedawca mia racje.

    Dlaczego tak uwa asz? Bo skoro on mia racje, to kupuj c towar za
    po rednictwem Allegro móg bym za niego po prostu nie zap aci -
    przecie adna umowa nie zaistania a.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-08-27 18:22:20
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    "Maciej 'ziemniaq' Wiercinski" <z...@g...com> wrote in message
    s.com...
> [...]

    Dlaczego tak uwa asz? Bo skoro on mia racje, to kupuj c towar za
    po rednictwem Allegro móg bym za niego po prostu nie zap aci -

    Poczytaj regulamin Allegro. ZTCP, Umowa jest zawarta w momencie wygrania
    aukcji. Pewnie jest dokladnie tak samo jesli chodzi o KT.
    Innym argumentem za tym, ze kupiles poza terenem lokalu jest to, ze juz w
    momencie wygrania aukcji zostales zobowiazany do zakupu (w koncu juz wtedy
    sprzedawca ma policzona prowizje) i musialbys zaplacic i odebrac towar
    (osobiscie lub nieosobiscie).

  • 6. Data: 2007-08-27 18:34:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > przedsiebiorstwa. Uslyszalem ze przeciez umowa zostala w sklepie w
    > momencie kiedy przyszedlem towar odebrac.

    pisz pismo o rezygnacji i idzi zlozyc do sklepu (oczywiscie z
    potwierdzeniem na kopii). Jak nie beda chcieli przyjac to wysyłaj
    poleconym. Wtedy juz pewnie tacy sprytni nie beda.

    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
    Jan Jakub Rousseau

  • 7. Data: 2007-08-27 18:41:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 20:13
    (autor Maciej 'ziemniaq' Wiercinski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@g...googlegroups.co
    m>):

    Mógłbyś.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 8. Data: 2007-08-27 19:19:36
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > pisz pismo o rezygnacji i idzi zlozyc do sklepu (oczywiscie z
    > potwierdzeniem na kopii). Jak nie beda chcieli przyjac to wysyłaj
    > poleconym. Wtedy juz pewnie tacy sprytni nie beda.

    Niby po co .. to i tak nic nie da.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 9. Data: 2007-08-27 19:37:24
    Od: Pawe Marcisz <p...@g...com>

    On 27 Sie, 20:41, Wrak Tristana <n...@s...pl> wrote:

    > Móg by .

    Niby czemu?

  • 10. Data: 2007-08-27 19:39:54
    Od: Pawe Marcisz <p...@g...com>

    > Sprzedawca mia racje.

    Czemu? Nie uwazasz, ze pytajacy przyjal oferte sprzedajacego klikajac
    "Kup teraz"? A jesli nie uwazasz, to dlaczego? W sklepie nastapilo
    przeciez tylko wykonanie umowy.