  • 1. Data: 2007-08-27 14:59:38
    Temat: ubezpieczenie samochodu
    Od: "Balti" <b...@v...pl>

    Witam,
    proszę o pomoc w sprawie otrzymanego przeze mnie wezwania do zapłaty
    ubezpieczenia samochodu.
    Znajomy ubezpieczył pojazd w firmie "A" z możliwością wpłaty 2 rat, lecz przed
    zapłatą tej ostatniej zakupiłem od niego pojazd - to był 2004 rok. Oczywiście
    ubezpieczyłem auto w innej firmie i teraz "A" żąda ode mnie zapłaty właśnie
    tej 2 raty. Czy mają do tego prawo? Jak ja mogę się bronić? Czy już wtedy
    istniał obowiązek powiadomienia ubezpieczyciela "A" o zmianie firmy? Najgorsze
    jest to, że każda firma czeka do ostatniej chwili, żeby powiadomić tzw.
    dłużnika o zobowiązaniu.

    Będę wdzięczny za każdą pomoc.

  • 2. Data: 2007-08-28 00:54:07
    Temat: Re: ubezpieczenie samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Balti wrote:

    > Znajomy ubezpieczył pojazd w firmie "A" z możliwością wpłaty 2 rat, lecz przed
    > zapłatą tej ostatniej zakupiłem od niego pojazd - to był 2004 rok.

    OC rozumiem.

    > Oczywiście
    > ubezpieczyłem auto w innej firmie i teraz "A" żąda ode mnie zapłaty właśnie
    > tej 2 raty. Czy mają do tego prawo?

    tak, zresztą za 2005, 2006, 2007 też, dopóki tej umowy nie wypowiesz, bo
    ona przeszła na ciebie i cały czas obowiązuje.
    A że kupiłeś sobie drugą to już twój biznes, że chcesz mieć dwie.

    > Jak ja mogę się bronić? Czy już wtedy
    > istniał obowiązek powiadomienia ubezpieczyciela "A" o zmianie firmy?

    O tym samym pomyślałem, ale akurat wybitnie mi sie nie chce szukać kiedy
    weszła nowelizacja.

    > Najgorsze
    > jest to, że każda firma czeka do ostatniej chwili, żeby powiadomić tzw.
    > dłużnika o zobowiązaniu.

    ich prawo.

    z tym, że do sprawdzenia kiedy sie przedawnia i czy też po 3 latach czy
    dopiero po 10.
    Wówczas z zapłaty za 2004 rok bys sie wymigał.

  • 3. Data: 2007-08-28 04:20:32
    Od: "Balti" <b...@v...pl>

> [...]
    > dopiero po 10.
    > Wówczas z zapłaty za 2004 rok bys sie wymigał.

    Czyli to co najgorsze jeszcze przede mną...
    Dzięki za pomoc!

  • 4. Data: 2007-08-28 06:29:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:favrnm$gbm$5@inews.gazeta.pl>:

    > Balti wrote:
    [...]
    > OC rozumiem.
    > tak, zresztą za 2005, 2006, 2007 też, dopóki tej umowy nie wypowiesz, bo
    > ona przeszła na ciebie i cały czas obowiązuje.

    Może zacznij od przeczytania ustawy -- zwłaszcza Art. 28.

    > A że kupiłeś sobie drugą to już twój biznes, że chcesz mieć dwie.

    > O tym samym pomyślałem, ale akurat wybitnie mi sie nie chce szukać kiedy
    > weszła nowelizacja.

    Taka większa 1 stycznia 2005, ale to sie akurat nie zmieniło

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-08-28 08:21:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > tak, zresztą za 2005, 2006, 2007 też, dopóki tej umowy nie wypowiesz, bo
    > ona przeszła na ciebie i cały czas obowiązuje.

    zaraz zaraz, czy aby na pewno juz w 2004 oc przechodzilo na nowego
    wlasciciela? bo mam dziwne wrazenie ze jeszcze nie, choc nie ukrywam ze
    moge sie mylic ;)

    w tekscie ustawy z 2003 jest jeszcze po staremu

    > O tym samym pomyślałem, ale akurat wybitnie mi sie nie chce szukać kiedy
    > weszła nowelizacja.

    a to dosc wazne jak widac :)

  • 6. Data: 2007-08-28 16:23:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    szerszen w <news:fb0lta$q65$1@opal.futuro.pl>:

> [...]
    > moge sie mylic ;)

    > w tekscie ustawy z 2003 jest jeszcze po staremu

    czyli tak:
    Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł
    umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
    chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem
    30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

    <Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 124 poz. 1152>

    A tak od 2005
[...]

    Ja nie znajduję różnicy.
    Suma MD5 powyższych jest identyczna: a77ed41357244b37d17281106f3c91a0

    > a to dosc wazne jak widac :)

    Jak widać jest nieistotne, od 2006 dodano: w
    <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/1396.htm>

    5) w art. 31:
    a) w ust. 1 dodaje się zdanie czwarte w brzmieniu:
    "Przepisy art. 28 stosuje się odpowiednio.",

    czyli napisali jasno i wyraźnie o "przedłużaniu" umowy przejętej wraz z
    kupnem pojazdu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-08-30 20:59:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 27 Aug 2007 19:54:07 -0500, witek napisał(a):

    > tak, zresztą za 2005, 2006, 2007 też, dopóki tej umowy nie wypowiesz, bo
    > ona przeszła na ciebie i cały czas obowiązuje.

    Niezupełnie. *Wydaje mi się* że w ustawie jest coś o tym, że jeżeli umowa
    jest nieopłacona, to nie przedłuża się na następny okres.

    p. m.