  • 1. Data: 2007-08-27 13:32:06
    Temat: Wymiana na nowe a gwarancja
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    Witam.
    Jak wyglada sprawa gwarancji w przypadku wymiany urzadzenia na nowe?
    Konkretnie odnosi sie to do nagrywarki DVD do kompa - autoryzowany
    partner serwisowy wymienil mi nagrywarke na zupelnie nowa (w karcie
    gwarancyjnej jest rowniez wyraznie napisane "naprawa poprzez wymiane")
    - czy gwarancja biegnie dalej czy liczy sie od nowa jako ze to nowe
    urzadzenie?
    Z gory dzieki i pozdrawiam.

    --
    Linux Registered User #309932
    GG 4513130

  • 2. Data: 2007-08-27 13:54:12
    Temat: Re: Wymiana na nowe a gwarancja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Aug 2007, tomjas wrote:

> [...]
    > gwarancyjnej jest rowniez wyraznie napisane "naprawa poprzez wymiane")
    > - czy gwarancja biegnie dalej czy liczy sie od nowa jako ze to nowe

    Liczy się od nowa, art.581 KC:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-08-27 16:06:19
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0708271549020.3252@athlon64...

    > Liczy się od nowa, art.581 KC:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html

    > pzdr, Gotfryd

    witam!

    przykro mi stwierdzić, ale art.581kc nie ma tu zastosowania - patrz art.1
    ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - zapewne mamy
    tu do czynienia ze sprzedażą konsumencką;
    kwestie związane z tym, czy okres naprawy lub wymiany na nowy sprzęt
    powoduje rozpoczęcie biegu okresu gwarancji na nowo, reguluje karta
    gwarancyjna - może ona to wyłączać, nie ma reguły;
    w tej sytuacji lepiej było skorzystać z niezgodności towaru z umową -
    wowczas mamy art.10 ww. ustawy

    pzdr

  • 4. Data: 2007-08-27 19:09:21
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:faut3e$i9a$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > gwarancyjna - może ona to wyłączać, nie ma reguły;
    > w tej sytuacji lepiej było skorzystać z niezgodności towaru z umową -

    Przedmiotowe pytanie dotyczyło gwarancji - nie ma więc powodów, aby
    kwestionować odpowiedz Gotfryda. Proszę bowiem pamiętać, że konsument ma do
    wyboru dwa reżimy dochodzenia swoich praw - albo z gwarancji, albo ze
    szczególnych zasad sprzedaży konsumenckiej. Jeśli produkt ulega wymianie, a
    producent udziela na niego gwarancji to zgodnie z art. 581 kc okres
    gwarancji biegnie od nowa. Koniec i kropka - "konsumenckie" nie mają tu nic
    do gadania.

    -----------
    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 5. Data: 2007-08-27 21:40:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.08.2007 Łukasz N <l...@s...net> napisał/a:
> [...]
    > wyboru dwa reżimy dochodzenia swoich praw - albo z gwarancji, albo ze
    > szczególnych zasad sprzedaży konsumenckiej. Jeśli produkt ulega wymianie, a

    Pamiętamy. Prosimy zauważyć, że Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ma równiez art. 13-ty który
    normuje zasady gwarancji dla sprzedaży konsumenckiej.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-08-28 00:17:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Aug 2007, krzysiek wrote:

    _117.html

    > witam!
    >
    > przykro mi stwierdzić,

    Y tam. Taniej oberwać na grupie niż w realu ;)

    > ale art.581kc nie ma tu zastosowania - patrz art.1
    > ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - zapewne mamy
    > tu do czynienia ze sprzedażą konsumencką;

    Zapewne.
    Przeoczyłem że 581 jest wymieniony "imiennie" - w drugą stronę zapis
    z KC o przepisach konsumenckich (ale nie przy gwarancji) wskazuje
    stosowanie w zakresie "w jakim sprzedaż ta nie jest uregulowana odrębnymi
    przepisami" i się zasugerowałem... :(

    > kwestie związane z tym, czy okres naprawy lub wymiany na nowy sprzęt
    > powoduje rozpoczęcie biegu okresu gwarancji na nowo, reguluje karta
    > gwarancyjna - może ona to wyłączać, nie ma reguły;

    No i mamy ciekawostkę: ustawa o sprzedaży konsumenckiej istotnie
    ogranicza ochronę konsumenta.
    Ciekawe, czy w tym co piszesz nie ma *kolejnego* haka!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-08-28 02:59:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.08.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > No i mamy ciekawostkę: ustawa o sprzedaży konsumenckiej istotnie
    > ogranicza ochronę konsumenta.

    Przez sam fakt swobody ustalania uprawnień gwarancyjnych ze strony
    gwaranta? Przecież daje coś w zamian, co prawda na czas w praktyce dość
    ograniczony, ale zawsze.

    --
    Marcin