  • 1. Data: 2006-10-30 13:13:43
    Temat: Alimenty a zarobki
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    Witam
    Niestety bede musial sie rozwiesc i mam pytanie w sprawie alimentow. Czy
    alimenty zasadzane sa wg jakis "tabel" czy na podstawie zarobkow? Czy osoba
    zarabiajaca 1000 zl placi tyle samo co osoba zarabiajaca 3000? Chwilowo mam
    problemy finansowe i jestem tym bardzo zainteresowany. Nie zaluje dziecku
    kasy wiec prosze oszczedzic sobie glupich komentarzy - i tak juz mam dosc
    problemow - przeciez i tak zawsze jest winny podly facet ;-( Niedlugo bedzie
    pierwsza rozprawa rozwodowa. Jaka jest srednia wysokosc alimentow w naszym
    kraju? Chodzi o jedno dziecko.
    Z gory dzieki za informacje

    Piotr

  • 2. Data: 2006-10-30 14:26:33
    Temat: Re: Alimenty a zarobki
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Piotr wrote:
    > Czy alimenty zasadzane sa wg jakis "tabel" czy na podstawie zarobkow?

    Z kodeksu rodzinnego i opiekuńczego:
    Art. 135. § 1. Zakres świadczeń alimentacyjnych zależy od
    usprawiedliwionych potrzeb uprawnionego oraz od zarobkowych i
    majątkowych możliwości zobowiązanego.
    § 2. Wykonanie obowiązku alimentacyjnego względem dziecka, które
    nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie, może polegać
    także, w całości lub w części, na osobistych staraniach o jego
    utrzymanie lub wychowanie.

    Pzdr

  • 3. Data: 2006-10-30 14:37:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    generalnie moga zasadzic do 60% twoich zarobkow

  • 4. Data: 2006-10-30 16:28:36
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    A skąd masz takie dane?

    Obecnie sądy odchodza od "procentowego" ustalania wysokosci alimentow.

    Co do alimentow: pamietaj, ze sad nie kieruje sie tylko Twoimi obecnymi
    zarobkami, ale bierze rowniez pod uwage mozliwosci finansowe zobowiazanego.

    Pamietac tez trzeba, ze obowiazek alimentacyjny obciaza obu rodzicow po
    rowno.
    --------------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 5. Data: 2006-10-30 18:11:08
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 17:28:36 +0100, Łukasz Nysztal napisał(a):

    > A skąd masz takie dane?

    Z orzecznictwa ?

    BTW: właśnie mam przed sobą nakaz komorniczy dla jednego z moich
    pracowników i jak byk jest mowa o 60% części wynagrodzenia.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 6. Data: 2006-10-30 18:15:18
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    ===Tomy=== napisał(a):
    > BTW: właśnie mam przed sobą nakaz komorniczy dla jednego z moich
    > pracowników i jak byk jest mowa o 60% części wynagrodzenia.

    bo tyle można zająć, co nie znaczy że takie mają być alimenty

    KG

  • 7. Data: 2006-10-30 18:21:33
    Od: "truskawa" <p...@v...pl>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > pierwsza rozprawa rozwodowa. Jaka jest srednia wysokosc alimentow w naszym

    Witam
    w praktyce (nie dotyczy ekstremalnych sytuacji, a takie bywaja) licza
    sie:
    - sedzia - jego nastawienie, radze zachowywac sie na rozprawie
    poprawnie t.j. opanowac emocje (wiem, ze to kosztuje:-) zwlaszcza, ze
    niezlych pierdol trzeba czasem wysluchac), podawac fakty, mowic
    spokojnie i rzeczowo,
    - wyksztalcenie i kwalifikacje zawodowe,
    - mozliwosci zarobkowe - czy w danym regionie osoba z takim
    wyksztalceniem latwo czy trudno znajdzie prace, srednia zarobkow dla
    tego zawodu itp.
    - ze znanych mi osob z wyksztalceniem srednim zawodowym sa to kwoty
    pomiedzy 200-350 PLN miesiecznie, z wyzszym wiecej.
    - wazne tez jest udokumentowanie zarobkow - np. PIT z poprzedniego
    roku, zaswiadczenie z zakladu pracy z ostatnich 3 miesiecy.
    pozdrawiam
    Truskawa

  • 8. Data: 2006-10-30 18:28:06
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 19:15:18 +0100, kam napisał(a):

    > bo tyle można zająć, co nie znaczy że takie mają być alimenty

    Prawda.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 9. Data: 2006-10-30 18:40:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ei598l$mng$1@atlantis.news.tpi.pl
    użytkownik *Łukasz Nysztal* napisał(a):

    > Pamietac tez trzeba, ze obowiazek alimentacyjny obciaza obu rodzicow
    > po rowno.

    Z tym poglądem się nie zgodzę. Na obojgu rodzicach spoczywa obowiązek
    utrzymania dziecka, ale pokaż mi matkę, przy której jest dziecko i ma
    zasądzone alimenty. O tym, że takie jak ojciec, to już nawet nie
    wspominam.

    --
    Big Jack
    //////

  • 10. Data: 2006-10-30 20:39:41
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    Bron Boze nie chodzi mi tu o zasadzanie osobnych alimentow od matki dziecka.

    To, ze obowiazek alimentacyjny obciaza po rowno obu rodzicow oznacza, ze
    dziecko moze spodziewac sie rownych srodkow utrzymania zarowno od ojca jak i
    matki (jesli inne warunki nie stoja temu na przeszkodzie).
    Czesto wykorzystuje sie to w praktyce w sadzie, gdy matka wnosi o zasadzenie
    zbyt wysokich alimentow. Wtedy przedstawia sie jej proste wyliczenie.
    Zalozmy jesli domaga sie 800 zl na 10 letnie dziecko to nalezy rozumiec to
    tak, ze dziecko powinno faktycznie otrzymywac 1600 zl miesiecznie - bo matka
    jest w rownym stopniu zobowiazana na lozenie na utrzymanie dziecka. Wtedy
    zadaje sie krotkie pytanie ile zl jej zdaniem zaspokoi potrzeby dziecka -
    ona odpowiada, ze 800 zl - czyli strona pozwana wnosi o oddalenie alimentow
    ponad kwote 400 zl.
    Oczywiscie powodka moze podnosic, ze ona lozy na utrzymanie dziecka przez
    osobista prace przy wychowaniu dziecka - ale to juz inna bajka :))