    From: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty a zarobki
    Date: Mon, 30 Oct 2006 21:39:41 +0100

    Bron Boze nie chodzi mi tu o zasadzanie osobnych alimentow od matki dziecka.

    To, ze obowiazek alimentacyjny obciaza po rowno obu rodzicow oznacza, ze
    dziecko moze spodziewac sie rownych srodkow utrzymania zarowno od ojca jak i
    matki (jesli inne warunki nie stoja temu na przeszkodzie).
    Czesto wykorzystuje sie to w praktyce w sadzie, gdy matka wnosi o zasadzenie
    zbyt wysokich alimentow. Wtedy przedstawia sie jej proste wyliczenie.
    Zalozmy jesli domaga sie 800 zl na 10 letnie dziecko to nalezy rozumiec to
    tak, ze dziecko powinno faktycznie otrzymywac 1600 zl miesiecznie - bo matka
    jest w rownym stopniu zobowiazana na lozenie na utrzymanie dziecka. Wtedy
    zadaje sie krotkie pytanie ile zl jej zdaniem zaspokoi potrzeby dziecka -
    ona odpowiada, ze 800 zl - czyli strona pozwana wnosi o oddalenie alimentow
    ponad kwote 400 zl.
    Oczywiscie powodka moze podnosic, ze ona lozy na utrzymanie dziecka przez
    osobista prace przy wychowaniu dziecka - ale to juz inna bajka :))
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl