  • 1. Data: 2004-12-23 19:24:27
    Temat: Aliimenty
    Od: "Krysztof" <e...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie alimentów
    Mam zasądzone alimenty na córkę 350 zł. Obecnie od ponad roku jestem
    bezrobotny i nie jestem w stanie płacić tej kwoty. Mmo poszukiwań pracy
    trafiają mi się tylko dorywcze zajęcia i obawiam się że będą mi rosły długi
    z niepłacenia alimentów.
    Czy jest taka możliwość (i prawo) wystąpienia gdzieś o zmniejszenie kwoty
    zasądzonych alimentów?
    Czy moge z tym wystąpić do sądu?
    Matka mojej córki pracuje oraz mieszka ze swoją mamą która prowadzi willę z
    pokojami gościnnymi.
    Ja wiem że powinienem płacić na swoją córkę i staram się jak mogę, niestety
    z pracą w dzisiejszych czasach jest jak jest.
    Proszę o jakąś podpowiedź
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-25 15:20:51
    Temat: Re: Aliimenty
    Od: "Małgorzata Kubicka" <m...@g...pl>

    Tak, możesz prosić o zmianę wysokości alimentów ze względu na swoją kondycję
    materialną. No bo z czego masz placic jak nie masz dochodów? Oczywiście , w
    razie uzyskania przyzwoitych dochodów, roszczenia alimentacyjne będą adekwatne
    do Twoich zarobków, i najlepiej od razu zobowiazać się do spłaty zaległości i
    innych roszczeń jeśli zmieni się Twoja sytuwacja materialna

  • 4. Data: 2004-12-26 01:49:38
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > z niepłacenia alimentów.
    > Czy jest taka możliwość (i prawo) wystąpienia gdzieś o zmniejszenie kwoty

    Teoretycznie możesz. Musisz udowodnić to, co tu napisałeś. Czyli, że
    aktywnie szukasz pracy wykorzystując różne możliwości, że bierzesz dorywcze
    zajęcia. Tyle, że kwota alimentów nie jest specjalnie wysoka i nie bardzo
    wiem, czy się to uda.

    Pozdrawiam,
    Beniamin