  • 161. Data: 2009-09-20 21:51:53
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek pisze:

    > Abstrahując od podatku Arka, 2+2 nie zapewnia utrzymania populacji.

    Bo? Dwie osoby umrą, dwie osoby je zastąpią.

    Wszystko się zgadza.

    Oczywiście mogą się zdarzać choroby, wypadki, bezpłodności itepe, ale to
    statystyczne drobiazgi, które zniwelują "błędy" w drugą stronę - ciąże
    mnogie itepe

  • 162. Data: 2009-09-20 21:59:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście mogą się zdarzać choroby, wypadki, bezpłodności itepe, ale to
    > statystyczne drobiazgi, które zniwelują "błędy" w drugą stronę - ciąże

    Jest oczywiste, że 2+2 nie powoduje zastępowalności, z powodów o
    których piszesz powyżej - nie każde dziecko dożyje do wieku rozrodczego,
    nie każde się rozmnoży itd.

    Prawidłową proporcją jest - z tego co pamiętam - 2+2,1, a może i
    trochę więcej. Zresztą to zależy od danej populacji i warunków życia.
    Na przykład - strona 6
    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/POZ_Zasoby_p
    racy_krakowskiego_obszaru_metropolitalnego.pdf

    --
    Liwiusz

  • 163. Data: 2009-09-20 22:06:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Utrzymanie populacji to model 2+2, który chcesz penalizować swoim
    > superbykowym.

    Jednak trochę więcej niż 2+2 :)
    I nie wiem o jakiej penalizacji mówisz.

    Skoro dziś tacy ludzie płacą wielokrotnie więcej to jak to nazwiesz?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 164. Data: 2009-09-20 22:32:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Prawidłową proporcją jest - z tego co pamiętam - 2+2,1, a może i
    > trochę więcej. Zresztą to zależy od danej populacji i warunków życia.

    Jak znajdziesz kogoś, kto urodził żywe 10% dziecka, to pogadamy ;)

  • 165. Data: 2009-09-20 22:39:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej Lawa pisze:
    > (1) Dlaczego po 5 tysięcy? Mogą przecież mieć dzieci.

    To uśrednienie. Mogą mieć dzieci - wtedy bez wątpienia więcej wydadzą
    na ich utrzymanie, a wtedy nabijają kasę państwa przez VAT,akcyzy itd.

    > (2) Wielu zwyczajnie wyjedzie, bo to twoje superbykowe jest cholernie
    > wkurzającym podatkiem.

    a) Policz sobie ile dziś płaci ZUSu, zdrowotnego itp. oraz dochodowego
    osoba, która dostaje na rękę:
    1000 zł zapłaci rocznie: 4068 zł
    2000 zł zapłaci rocznie: 9299 zł
    3000 zł zapłaci rocznie: 14520 zł

    Wychodzi mi, że "stratne" będą jedynie osoby, które dziś zarabiają na
    rękę (netto) mniej niż 1180 zł i te które pracują na czarno albo się
    leserują.
    Cała reszta nie będzie miała powodu od zwyczajnego wyjazdu.

    Poza tym - zwyczajny wyjazd nic nie da. Mosad solidarnościowy dopadnie
    obywatela wszędzie za granicą.

    > (3) Ściągnij 5 tysięcy rocznie od bezrobotnego bez żadnego konkretnego
    > majątku (który notabene może sobie od niechcenia z jakąś bezrobotną
    > zrobić trójkę dzieci, zostawić je w szpitalu i mieć z głowy podatek - a
    > państwu dojdzie jeszcze koszt utrzymania dzieci)

    Tak. Będą tacy. W każdej społeczności jest mały odsetek ludzi co wolą
    żyć poza marginesem niż normalnie. Nie wpłyną oni jednak na wpływy bo
    reszta chce żyć normalnie i zapłaci to bez szemrania i będzie wiedzieć
    na co płaci.

    Poza tym żeby było jasne - podałem sposób uratowania się przed
    nadchodzącą katastrofą, buntem niewolników. Nie jest to coś co jest
    mi bliskie.
    Ja bym powiedział emerytom prosto - w 1988 roku zbankrutowaliście.
    Zastawiajcie swoje chaty itd. i z tego żyjcie, albo zasiłku.
    Emerytur nie macie i koniec.

    > Znaczy się chcesz zlikwidować sądy, szkolnictwo, służbę zdrowia, straż
    > pożarną, policję i całą resztę? Czy sprywatyzować? ;->

    Znaczy się, że te rzeczy utrzymywane są z podatków VAT,ceł i akcyz.
    Zgadza się? A tych nie postulowałem znosić, a jedynie podatki
    obciążające pracę, czyli dochodowy, ZUS (będący zresztą dla pracodawców
    faktycznym pogłównym!),zdrowotny,antybezrobociowy itp.

    > I kilkaset tysięcy więcej bezrobotnych.

    A to niby dlaczego?
    Bezrobocie to wynik wpieprzania się państwa z podatkami i nadmiernymi
    regulacjami w relację pracodawca-pracobiorca.

    Praca to wymiana wzajemnych świadczeń między ludźmi - nie ma znaczenia
    czy jest ich o 10 mln więcej czy mniej. Nie to decyduje czy jest
    praca na rynku czy jej nie ma.

    > Już ja widzę 60-letnią ze skarbówki układającą kostkę.

    Nauczy się. A jak nie to zawsze może popilnować komuś dzieci,
    albo myć podłogi.

    > Jutro? Zlituj się... Szybkie zwalenie się całej konstrukcji to przez tę
    > twoją rewolucję może wystąpić. A tak stoi i jakoś się trzyma - i daje
    > czas na powolne reformy.

    Tego nie naprawisz żadnymi reformami a samolot już jest w korkociągu.
    Albo się katapultujesz albo walisz razem z nim w ziemię.

    Co do tego czy jutro czy pojutrze, czy za 20 lat. Kwestią nie jest CZY,
    lecz KIEDY ten system się zawali bo zabraknie frajerów do dojenia (nie
    urodzą się albo wyjadą).

    Co JUTRO to wystarczy drobna katastrofa, choćby śmiertelna grypa, która
    skosi młodych, nawet nie śmiertelnie, a na wiele tygodni i system się
    rozleci. Nie za x lat czy xx lecz właśnie jutro.
    Zdajesz sobie z tego sprawę, że żyjemy w całkowitej fikcji i abstrakcji?
    I taki kataklizm przeżyją tylko silniejsi (w sensie uzbrojeni), Ci co
    będą mieli gdzie grządkę i kurkę mieć oraz Ci z zasobami nośników
    energii i diamentów.

    > Tylko w zaraniu było zbieractwo-łowiectwo, które dawało ledwie

    Było. Ale nie mów, że tak było do czasu Bismarcka, który wymyślił
    tą piramidę pod nazwą EMERYTURY.

    > To jest bykowe. Twoja debilna "solidarnościowa" nazwa to tandetna
    > demagogia, która nikogo nie nabierze.

    Jeszcze raz zwrócę Ci uwagę, że bykowe jest dodatkowym domiarem do
    podatku dochodowego.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 166. Data: 2009-09-21 05:36:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jak znajdziesz kogoś, kto urodził żywe 10% dziecka, to pogadamy ;)

    Wygląda na to, że nie rozumiesz o czym mowa.

    --
    Liwiusz

  • 167. Data: 2009-09-21 07:26:21
    Od: "Marcin D" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Maciek pisze:
    > [..]
    >
    > Tak właśnie powinno było być zrobione.
    > Z głodu by nie zdechli, odziedziczyli po komunie majątki,
    > a i z prywatyzacji by było dla nich.

    Jakie majątki odzidziczyli zwyczajni ludzie, tacy z emeryturkami po 1000 zł?
    I ile tobie się wydaje, ze możnaby dla nich przeznaczyć z prywatyzacji?

  • 168. Data: 2009-09-21 07:44:40
    Od: "Marcin D" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Poza tym żeby było jasne - podałem sposób uratowania się przed
    > nadchodzącą katastrofą, buntem niewolników. Nie jest to coś co jest
    > mi bliskie.

    Litości, daj spokój z tą megalomanią. Ty nie podajesz żadnego "sposobu".
    Cały twój pomysł sprowadza się do innego rozłożenia obciążeń. Teraz jest w
    zależności od wysokości zarobków, ty chciałbyś żeby było inaczej, mniejsza z
    tym jak. Całą reszta się nie zmienia. Ja moge wymyślić system w którym płacą
    tylko rudzi i mający ponad 180 cm wzrostu i bedzie to tyle samo warte.

    > Ja bym powiedział emerytom prosto - w 1988 roku zbankrutowaliście.
    > Zastawiajcie swoje chaty itd. i z tego żyjcie, albo zasiłku.
    > Emerytur nie macie i koniec.

    I to byłaby ostatnia rzecz którą byś w życiu powiedział;)
    Nb, nie wiem ile masz lat, ale proponuję wrócić do rozmowy jak będziesz miał
    ze 30-40 więcej i zaczniesz myślec o przejściu na emeryturę. Wtedy łatwiej
    będzie ci zrozumieć dlaczego ludzie myslą o twoich pomysłach to co myślą;)

  • 169. Data: 2009-09-21 08:04:33
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Arek napisał(a) w <h96auq$69r$1@inews.gazeta.pl> :

    > Ja bym powiedział emerytom prosto - w 1988 roku zbankrutowaliście.
    > Zastawiajcie swoje chaty itd. i z tego żyjcie, albo zasiłku.
    > Emerytur nie macie i koniec.
    To lećmy dalej, żeby było łatwiej startować po upadku komuny, to unieważnij
    wszystko. Także twoje wykształcenie. Wszystko, czego się dorobiłeś. Miałeś
    dom, mieszkanie przed 89? To jest nieważne, kup to jeszcze raz albo
    wynocha. A może polećmy dalej. Zabijmy wszystkich dotychczasowych emerytów,
    będzie lżej naprawiać państwo.
    Bardziej debilnego pomysłu to ja w życiu nie widziałem.

    --
    Maciek

  • 170. Data: 2009-09-21 20:12:42
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 03:15:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Tak, ale są to wiedza i umiejętności bardzo specjalistyczne.
    > Na które, po proponowanych uproszczeniach, zwyczajnie nie będzie
    > zapotrzebowania.

    Owszem, na doradców podatkowych się nie przekwalifikują bo nie będą
    potrzebni ;) Ale bez problemu mogą wykonywać większość czynności biurowych -
    przy których czasami trzeba conieco pomyśleć.

    > A teraz odpowiedz mi na takie podchwytliwe pytanie: kto by miał te
    > reformy wprowadzać, hmm? ;-> Czy czasem nie ci sami ludzie, których
    > chcesz wywalić na bruk? ;)

    No raczej nie oni tylko tacy co są nieco wyżej ;)

    > Można tylko powoli pracować bez zbyt mocnego walenia w spróchniałe
    > fundamenty, bo się wszystko zawali.

    I tak się zawali..

    > I nie na naszej planecie.

    Jakoś z powodzeniem już było stosowane na naszej planecie ;)

    > Ano właśnie. Tylko jakaś menda musiała wymyślić rolnictwo. A potem
    > poszła lawina...

    A mogliśmy sobie spokojnie latać z tymi dzidami, co jakiś czas szwagra
    zjadał jakiś niedźwiedź... ot sielanka :)

    > I chcesz do tego wracać?

    A teraz co jest? Wiele osób nadal pracuje mimo przekroczenia wieku
    emerytalnego - nie tylko z powodów finansowych...

    > Problem jest nieco rozdmuchiwany przez media. Problemy zdarzają się w
    > pojedynczych przypadkach, a na prawdę źle jest w przypadku tych, którzy
    > zostali swego czasu wydymani na ubezpieczeniach przez prywatnych
    > przedsiębiorców, jak np. moja ś.p. babcia od strony mamy.

    Masz na myśli jakieś ubezpieczenia typu III filar?

    > Co proponujesz? Odkrycie eliksiru młodości? ;)
    >
    > Bo proponowany tutaj przez wielu ludzi ciągły rozrost populacji to
    > kompletny idiotyzm.

    Teraz by był potrzebny rozrost, a potem stabilizacja. To, że gdzieś tam w
    Afryce się mnożą na potęgę nie ma znaczenia...

    > Niekoniecznie. Powoli, drobnymi kroczkami może się uda wydostać bagna.

    Jakoś tego nie widzę - im dłużej się stoi w tym bagnie, tym głębiej się nogi
    zapadają.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944