    From: Newsman <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Akwizytor z "gazowni"
    Date: Fri, 21 Feb 2003 23:27:37 +0100

    Witam !

    Mam taką sprawę:

    W dniu wczorajszym przychodzi pod moją nieobecność jakiś gość, otwiera
    żona,
    Pan mówi że jest z gazowni i że obowiązkowo zakładają detektory gazowe
    we
    wszystkich mieszkaniach, daje umowę (treść na końcu maila):

    Żona umowę podpisała i 30.- zapłaciła.

    Okazuje się że ani administracja ani nikt inny nic o tym nie wie, a
    chodzi
    po prostu o sprzedaż detektorów gazowych w akwizycji prowadzonej
    nieuczciwymi metodami ("jestem z gazowni", "obowiązek instalacji").

    Smaczku umowie dodaje fakt że pobrane 30 złotych zadatku (chodzi o
    zadatek
    jako że umowa odwołuje się do Art. 394 KC) - ale nazwane jest to
    "kwota
    gwarancyjną".

    Czujemy się poprostu oszukani !!!

    Co mam zrobić ?

    - Czy mogę z dobrym skutkiem podważyć umowę ? - osoba podpisująca
    (żona) nie
    ma prawa do dysponowania lokalem, i nie jest tożsama ze zleceniodawcą.

    - Czy po odstąpieniu od umowy (czyli po uznaniu ja za ważną) jest
    szansa
    odzyskania kwoty gwarancyjnej ?

    StaH

    ============================

    Treść umowy:

    NR XX
    GAZO-TECH ul. Żymierskiego 17a/5
    64-915 Jastrowie
    Biuro Obsługi Klienta tel. 0-609385017 (czynne 9:00-15:00)
    Regon 570775722

    DATA 21.02.2003

    ORYGINAŁ
    ZLECENIE MONTAŻU / DOSTAWA DETEKTORA GAZOWEGO TYPU DCG/50

    ZLECENIODAWCA: Tu recznie wpisane moje imie i nazwisko (przez gościa
    "z
    gazowni")
    MIEJSCOWOŚĆ: Warszawa
    TERMIN REALIZACJI: 01 - 15 kwiecień (tak !)

    KOD POCZTOWY: (pusto)
    TELEFON: 629 -6664
    ADRES ZAMIESZKANIA: Nasz adres

    W odpowiedzi na ofertę zakładu GAZO-TECH, zamawiam detektor gazowy
    typu
    DCG/50 wraz z montażem.
    Łączny koszt usługi 298.-
    Przedpłata gwarancyjna 30.-
    Dopłata po wykonaniu 268.-
    (płatne gotówką)

    Czujnik gazu jest urządzeniem elektronicznym, alarmującym o
    niebezpiecznym
    stężeniu gazów w lokalach mieszkalnych. Wykrywa on obecność: gazu
    ziemnego,
    gazu miejskiego, butanu, metanu i propanu. Czujnik jest szczególnie
    zalecany
    do stosowania w budownictwie mieszkaniowym, kuchniach, łazienkach.
    Montaż
    detektora gazowego nie wymaga zgody administratora budynku, ani
    dostawcy
    gazu. Jest indywidualną decyzją klienta.

    Alarm gazu (czujnik) posiada certyfikat gazownictwa i wszystkie
    umożliwiające sprzedaż i montaż atesty.

    Warunki umowy:

    1. Zakres świadczeń obowiązuje zakład ściśle według pisemnej treści
    niniejszej umowy. Ustne zobowiązania
    nie są honorowane. Nie istnieje możliwość płatności w ratach.
    2. W przypadku rezygnacji, zerwania UMOWY/ZLECENIA Zleceniodawca,
    lokator
    zobowiązuje się po
    upływie 10 dni od daty wystawienia umowy, ponieść 30% kosztów jej
    realizacji
    (89 zł) pomniejszając o
    wpłaconą przedpłatę gwarancyjna.
    3. W przypadkach szczególnych zakład zastrzega sobie możliwość
    opóźnienia
    realizacji zlecenia7 do 21 dni.
    4. W razie reklamacji prosimy porozumieć się listownie (list
    polecony).
    5. Wpłaconej kwoty gwarancyjnej zakład nie zwraca, zgodnie z art. 394
    Kodeksu Cywilnego.

    Podpisy: Wykonawca Zleceniodawca (tu jest pieczątka zakładu)

    UWAGA: Prosimy przeczytać przed podpisaniem.
    Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
    Kopia jest podstawa do egzekucji należności wynikających z jej
    pisemnej
    treści.

    Newsman - pay de dooz 4 de nooz