  • 1. Data: 2003-02-21 22:27:37
    Temat: Akwizytor z "gazowni"
    Od: Newsman <n...@t...pl>

    Witam !

    Mam taką sprawę:

    W dniu wczorajszym przychodzi pod moją nieobecność jakiś gość, otwiera
    żona,
    Pan mówi że jest z gazowni i że obowiązkowo zakładają detektory gazowe
    we
    wszystkich mieszkaniach, daje umowę (treść na końcu maila):

    Żona umowę podpisała i 30.- zapłaciła.

    Okazuje się że ani administracja ani nikt inny nic o tym nie wie, a
    chodzi
    po prostu o sprzedaż detektorów gazowych w akwizycji prowadzonej
    nieuczciwymi metodami ("jestem z gazowni", "obowiązek instalacji").

    Smaczku umowie dodaje fakt że pobrane 30 złotych zadatku (chodzi o
    zadatek
    jako że umowa odwołuje się do Art. 394 KC) - ale nazwane jest to
    "kwota
    gwarancyjną".

    Czujemy się poprostu oszukani !!!

    Co mam zrobić ?

    - Czy mogę z dobrym skutkiem podważyć umowę ? - osoba podpisująca
    (żona) nie
    ma prawa do dysponowania lokalem, i nie jest tożsama ze zleceniodawcą.

    - Czy po odstąpieniu od umowy (czyli po uznaniu ja za ważną) jest
    szansa
    odzyskania kwoty gwarancyjnej ?

    StaH

    ============================

    Treść umowy:

    NR XX
    GAZO-TECH ul. Żymierskiego 17a/5
    64-915 Jastrowie
    Biuro Obsługi Klienta tel. 0-609385017 (czynne 9:00-15:00)
    Regon 570775722

    DATA 21.02.2003

    ORYGINAŁ
    ZLECENIE MONTAŻU / DOSTAWA DETEKTORA GAZOWEGO TYPU DCG/50

    ZLECENIODAWCA: Tu recznie wpisane moje imie i nazwisko (przez gościa
    "z
    gazowni")
    MIEJSCOWOŚĆ: Warszawa
    TERMIN REALIZACJI: 01 - 15 kwiecień (tak !)

    KOD POCZTOWY: (pusto)
    TELEFON: 629 -6664
    ADRES ZAMIESZKANIA: Nasz adres

    W odpowiedzi na ofertę zakładu GAZO-TECH, zamawiam detektor gazowy
    typu
    DCG/50 wraz z montażem.
    Łączny koszt usługi 298.-
    Przedpłata gwarancyjna 30.-
    Dopłata po wykonaniu 268.-
    (płatne gotówką)

    Czujnik gazu jest urządzeniem elektronicznym, alarmującym o
    niebezpiecznym
    stężeniu gazów w lokalach mieszkalnych. Wykrywa on obecność: gazu
    ziemnego,
    gazu miejskiego, butanu, metanu i propanu. Czujnik jest szczególnie
    zalecany
    do stosowania w budownictwie mieszkaniowym, kuchniach, łazienkach.
    Montaż
    detektora gazowego nie wymaga zgody administratora budynku, ani
    dostawcy
    gazu. Jest indywidualną decyzją klienta.

    Alarm gazu (czujnik) posiada certyfikat gazownictwa i wszystkie
    umożliwiające sprzedaż i montaż atesty.

    Warunki umowy:

    1. Zakres świadczeń obowiązuje zakład ściśle według pisemnej treści
    niniejszej umowy. Ustne zobowiązania
    nie są honorowane. Nie istnieje możliwość płatności w ratach.
    2. W przypadku rezygnacji, zerwania UMOWY/ZLECENIA Zleceniodawca,
    lokator
    zobowiązuje się po
    upływie 10 dni od daty wystawienia umowy, ponieść 30% kosztów jej
    realizacji
    (89 zł) pomniejszając o
    wpłaconą przedpłatę gwarancyjna.
    3. W przypadkach szczególnych zakład zastrzega sobie możliwość
    opóźnienia
    realizacji zlecenia7 do 21 dni.
    4. W razie reklamacji prosimy porozumieć się listownie (list
    polecony).
    5. Wpłaconej kwoty gwarancyjnej zakład nie zwraca, zgodnie z art. 394
    Kodeksu Cywilnego.

    Podpisy: Wykonawca Zleceniodawca (tu jest pieczątka zakładu)

    UWAGA: Prosimy przeczytać przed podpisaniem.
    Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
    Kopia jest podstawa do egzekucji należności wynikających z jej
    pisemnej
    treści.

    ---------------------------------
    Newsman - pay de dooz 4 de nooz

  • 2. Data: 2003-02-21 23:24:58
    Temat: Re: Akwizytor z "gazowni"
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

    > Pan mówi że jest z gazowni i że obowiązkowo zakładają detektory gazowe
    > we
    > wszystkich mieszkaniach, daje umowę (treść na końcu maila):

    14 grudnia 2002 do mieszkania mojej Mamy /86 lat/ zapukał "akwizytor z
    gazowni" i wcisnął niemal taką samą umowę do podpisania oraz zainkasował 60
    zł zaliczki.
    Adres firmy EL-GAZ 64-965 OKONEK tel. 060-45-16-792 biuro czynne od 10 do
    16.

    W dwa dni po tej dacie zadzwoniłem pod wskazany numer i odbyłem pierwszą
    rozmowę. Poproszono mnie o podanie numeru umowy a następnie o odesłanie
    oryginału umowy to odeślą zaliczkę. Przed wysłaniem oryginału umowy zrobiłem
    jej kopie i wraz z pismen wysłałem pod adres EL-GAZ. W lutym odbyłem dwie
    kolejne rozmowy z których dowiedziałem się, że ich akwizytor warszawski
    oszukał i ma już "sprawę karną"!!! ale oni będą się "wywiązywać" właściciel,
    który przedstawił się z imienia i nazwiska prosił o telefon pod koniec
    tygodnia /dzisiaj odzywa się sekretarka automat/. Powiedziałem, ze to moja
    ostatnia rozmowa z nimi i jeśli nie dostanę pieniędzy w ciągu 7 dni to
    zawiadamiam ich US /NIP się nawet zgadza geograficznie/ Urząd Ochrony
    Konsumentów i prokuratora. Trudna sprawa ale nie można jej zostawić.

    Pozdrawiam BogdanK

  • 3. Data: 2003-02-22 06:39:59
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    To prawdopodobnie typowe wyłudzenie pieniędzy.
    Albo ta firma w ogóle nie istnieje, albo gość u nich
    nie pracuje. Kwota niewielka, bo liczy, że pokrzywdzeni
    nie zgłoszą sprawy organom ścigania (art. 286 kk).

  • 4. Data: 2003-02-22 10:14:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2003, Bogdan K wrote:
    [...]
    >+ rozmowę. Poproszono mnie o podanie numeru umowy a następnie o odesłanie
    >+ oryginału umowy to odeślą zaliczkę.

    Nieźle :)
    Znaczy należy się pozbyć jedynego dowodu że zdarzenie w ogóle
    miało miejsce :] Pewnie sporą część protestujących tak
    "uciszają".
    [...]
    >+ Trudna sprawa ale nie można jej zostawić.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-22 12:22:48
    Od: Newsman <n...@t...pl>

    On Sat, 22 Feb 2003 00:24:58 +0100, "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >zawiadamiam ich US /NIP się nawet zgadza geograficznie/ Urząd Ochrony
    >Konsumentów i prokuratora. Trudna sprawa ale nie można jej zostawić.

    Ano tak,

    Proszę zauważcie że wszystkie firmy mają podobne kody pocztowe.

    StaH
    ---------------------------------
    Newsman - pay de dooz 4 de nooz

  • 6. Data: 2003-02-22 15:57:07
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> pisze w news:b36cg1$5t9$1@news.onet.pl:

    > 14 grudnia 2002 do mieszkania mojej Mamy /86 lat/ zapukał "akwizytor z
    > gazowni" i wcisnął niemal taką samą umowę do podpisania oraz
    > zainkasował 60 zł zaliczki.

    Przykre to jest, rece opadaja po prostu i jeszcze pomyslec ze sa bezkarni
    tacy ludzie. Ja tez mam kilka osob starszych w rodzinie i na prawde krew
    mnie zalewa jak slysze o takich sytuacjach.

    huski
    h...@i...pl

  • 7. Data: 2003-02-25 07:33:20
    Od: n...@t...pl (Newsman)

    Wracam jednak do mojego pierwszego pytania, wysyłać im wypowiedzenie
    zamówienia, czy uznać umowę za nieważną ?

  • 8. Data: 2003-02-25 16:29:03
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

    > Wracam jednak do mojego pierwszego pytania, wysyłać im wypowiedzenie
    > zamówienia, czy uznać umowę za nieważną ?

    od tego zacznij
    od oświadczenia o odstąpieniu od umowy

  • 9. Data: 2003-02-25 18:51:34
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <4...@4...com>, Newsman wrote:

    > Co mam zrobić ?
    >
    > - Czy mogę z dobrym skutkiem podważyć umowę ? - osoba podpisująca
    > (żona) nie
    > ma prawa do dysponowania lokalem, i nie jest tożsama ze zleceniodawcą.

    Myślę, że można odstąpić od umowy na podstawie, że umowa była zawarta
    poza lokalem firmy sprzedającej i nie musisz tłumaczyć, że żona nie
    jest właścicielką, czy że w administracji nic o firmie nie słyszeli.
    Masz na to ileś dni, ale nie pamiętam ile.

    Renata