  • 1. Data: 2004-04-14 17:31:55
    Temat: Re: Akty wykonawcze
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Basia wyskrobał(a):
    > Mam pytanie: co to są akty wykonawcze?
    > Gdzie można znaleźć (na internecie) wyjaśnienie pojęc prawniczych w
    > przystępnym języku:)

    Akty wykonawcze to akty prawne, które wykonują postanowienia ustawy.
    Zazwyczaj są to rozporządzenia, ewentualnie zarządzenia. W aktach
    wykonawczych jakaś materia jest regulowana bardzo szczegółowo, na co nie
    byłoby miejsca w ustawie. Ustawa jedynie o problemie wspomina odsyłając do
    aktów wykonawczych, które ma wydać odpowiedni organ - najczęściej odpowiedni
    minister lub Rada Ministrów.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 2. Data: 2004-04-14 17:48:09
    Temat: Akty wykonawcze
    Od: "Basia" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie: co to są akty wykonawcze?
    Gdzie można znaleźć (na internecie) wyjaśnienie pojęc prawniczych w
    przystępnym języku:)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-04-14 18:13:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ustawa określa ogólne zasady i przewiduje, że drobniejsze kwestie
    ureguluje na przykład rozporządzenie. No i to rozporządzenie jest właśnie
    aktem wykonawczym do tej ustawy.