  • 1. Data: 2004-04-14 15:14:56
    Temat: Przedawnienie
    Od: "Tomasz Dulęba" <t...@x...wp.pl>

    Kiedy następuje przedawnienie roszczenia po dwóch czy po trzech latach?
    Sędzia dzisiaj na rozprawie stwierdził, że wykonana usługa miała charakter
    umowy o dzieło w związku z czym roszczenie uległo przedawnieniu po dwóch
    latach a nie po trzech. I nie ma tu znaczenia , że umowa była wykonywana w
    ramach prowadzonej przeze mnie działalności gospodarczej. Czy ktoś mógłby mi
    przytoczyć odpowiednie przepisy. Na jakiej podstawie sędzie określił, że
    była to umowa o dzieło. Nie było żadnej pisemnej umowy. Ja przedstawiłem
    tylko fakturę jako podstawe dochodzonej należności.

    td

  • 2. Data: 2004-04-14 17:24:23
    Temat: Re: Przedawnienie
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Tomasz Dulęba" <t...@x...wp.pl> naskrobał/a w

    > Czy ktoś mógłby mi przytoczyć odpowiednie
    > przepisy.

    Art. 627 KC i następne.

    > Na jakiej podstawie sędzie określił, że była to umowa o
    > dzieło.

    Pewnie wydedukował sobie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Chrzanic sygnaturki !!!!

  • 3. Data: 2004-04-14 17:55:42
    Od: "TD" <t...@x...wp.pl>

    > Art. 627 KC i następne.

    A te przepisy, że należności z tytułu działalności gospodarczej podlegają
    przedawnieniu po trzech latach to gdzie znajdę?

    td

  • 4. Data: 2004-04-14 17:58:02
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    TD wrote:
    > A te przepisy, że należności z tytułu działalności gospodarczej podlegają
    > przedawnieniu po trzech latach to gdzie znajdę?

    art.118 kc

    KG