  • 1. Data: 2004-04-14 15:30:34
    Temat: nośniki do systemu komputerowego a prawo
    Od: "piou" <p...@g...pl>

    w naszej fiormie wdrożony został system informatyczny...
    firma wdrażająca nie dostarczyła nam nośników systemu
    oraz dokumentacji odnośnie instalacji systemu...
    zostaliśmy też bez supportu technicznego...
    pytanie: czy jest dopuszczalne pozostawienie klienta bez nośników
    i dokumentacji do oprogramowania za które wzięto potężne pieniądze?
    a może reguluje to jakoś prawo? szukam informacji które potwierdzają
    że sprzedający miał obowiązek dostarczenia dokumentacji wraz z nośnikami....

  • 2. Data: 2004-04-14 15:42:04
    Temat: Re: nośniki do systemu komputerowego a prawo
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "piou" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > a może reguluje to jakoś prawo? szukam informacji które potwierdzają
    > że sprzedający miał obowiązek dostarczenia dokumentacji wraz z

    To czemu zapłaciliście za niewykonaną usługę?
    Skoro dostaliście niekompletny produkt to trzeba było niepłacić.
    Jaki obowiązek miał sprzedający zależy od tego co kupiliście.
    Może za support i dokumentację płaci się odddzielnie. Przeczytajcie co
    kupiliście.

  • 3. Data: 2004-04-14 16:12:24
    Od: "piou" <p...@g...pl>

    > To czemu zapłaciliście za niewykonaną usługę?

    bo wydawoało sie że jest wszystko cacy...
    to wszystko działo się w takim tempie że nikt nie myślał wtedy o takich
    "drobiazgach"...
    w praniu natomiast wyszło że kupiliśmy bubel... zdarza się... chodzi teraz o
    to żeby pociągnąć firmę do jakiejś odpowiedzialności bgo wyraźnie zrobiła
    nas w balona... może teraz się wyżywać na nas każdy prawnik że nie
    dopilnowaliśmy umowy, ale ja pytam tylko o jedną rzecz:
    - czy takie coś jak otrzymanie nośnika wraz z dokumentacją musi być
    odnotowane w umowie, czy jest to rzecz oczywista (a tak mi się wydaje) i
    reguluje to polskie prawo. Jestem laikiem, ale pewne rzeczy wydawało mi się
    że są z urzędu regulowane prawem

  • 4. Data: 2004-04-14 17:29:37
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    "piou" <p...@g...pl> wrote in message

    > reguluje to polskie prawo. Jestem laikiem, ale pewne rzeczy wydawało mi
    się
    > że są z urzędu regulowane prawem
    Na szczęście, takie rzeczy jeszcze nie są uregulowane. Jeżeli nie mieliście
    tego zagwarantowanego w umowie, to nie widzę możliwości aby
    dochodzić swoich praw (bo i jakich). Chyba, że bez tych nośników
    i dokumentacji wdrożony system nie działa, lub np. nie może być
    obsługiwany...

    pozdr
    Adam

  • 5. Data: 2004-04-14 18:12:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piou" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    To czysty przykład oszustwa, czyli doprowadzenia do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem. Sprzedano Wam coś, co wyglądało na co innego, niż
    było. Pytanie, czy możecie udowodnić, że oni Tych nośników nie przekazali.
    Jeśli tak, to możecie im przedstawić tę sprawę w tym świetle, a jak nie
    pomoże, to pozostaje niestety prokurator.

  • 6. Data: 2004-04-14 19:47:08
    Od: "Pingwin" <q...@w...pl>

> [...]
    > dochodzić swoich praw (bo i jakich). Chyba, że bez tych nośników
    > i dokumentacji wdrożony system nie działa, lub np. nie może być

    a co jak system przestanie dzialac? (wysypie się serwer) Z czego wtedy
    przeinstalowac serwer?
    ktos tutaj wspominal ze sama firma wdrażająca już tego nie supportuje...

  • 7. Data: 2004-04-14 21:53:01
    Od: "gasper" <g...@p...com>

> [...]
    > Jeśli tak, to możecie im przedstawić tę sprawę w tym świetle, a jak nie
    > pomoże, to pozostaje niestety prokurator.

    najczęściej jest tak, że w umowie na sprzedaż systemu informatycznego używa
    się pojęcia "licencja". Robi się tak właśnie po to, żeby za serwis i
    wdrożenie wyciągnąć kase. Jeśli macie w umowie, że kupiliście licencje - to
    nie mozecie nic zrobic
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-04-14 21:59:39
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "piou" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To czysty przykład oszustwa, czyli doprowadzenia do niekorzystnego
    > rozporządzenia mieniem.

    Nonsens. Nie znasz warunkow umowy ale juz wydales wyrok, tak?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 9. Data: 2004-04-14 22:57:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c5jmpe$gt2$1@nemesis.news.tpi.pl>, piou wrote:
> [...]
    > - czy takie coś jak otrzymanie nośnika wraz z dokumentacją musi być
    > odnotowane w umowie, czy jest to rzecz oczywista (a tak mi się wydaje) i

    Bez przedstawienia tresci umowy ktora zawarliscie z owa firma nikt ci na
    to pytanie rzetelnie nie odpowie.

    > reguluje to polskie prawo. Jestem laikiem, ale pewne rzeczy wydawało mi się
    > że są z urzędu regulowane prawem

    J.w. Mogliscie kupic usluge ktora nie obejmuje nic wiecej ponadto co wam
    wykonano. Nie jest to bynajmniej sprzeczne z prawem.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-04-15 00:02:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c5kc6h$kn1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nonsens. Nie znasz warunkow umowy ale juz wydales wyrok, tak?

    Być może się trochę zagalopowałem. Ale w takim razie należy sprawdzić u
    producenta z czego składa się legalny pakiet oprogramowania. Z reguły w
    jego skład wchodzi właśnie nośnik i dokumentacja. Jeśli tak, to miałem
    rację. Jeśli nie, to pewnie dokumentacja i wersja instalacyjna jest w
    sieci i faktycznie się zagalopowałem. Ale coś nie wierzę w legalną kopię
    poważnego systemu bez nośników instalacyjnych.

    Nie może być inaczej, bo sprzedaż licencji na używanie musi się wiązać z
    możliwością użytkowania. A ponieważ potrzebę posiadania dokumentacji do
    użytkowania, czy nośnika systemu bardzo łatwo dowieść, to co do zasady
    nabywca musi mieć do tego dostęp. Z tym, że nie pomyślałem, że to może być
    gdzieś publicznie dostępne w sieci.

    Natomiast sprzedający licencję niekoniecznie musi już później udzielać
    darmowej pomocy.