  • 1. Data: 2006-11-29 18:36:44
    Temat: Akt notarialny - pomocy
    Od: Monika <m...@o...pl>

    Witam,
    jestem tu po raz pierwszy i z góry przepraszam za ewentualne pomyłki z
    mojej strony. Mam problem z rozszyfrowaniem jednego z punktów aktu
    notarialnego darowizny. Nie znam się na tym zupełnie więc pozwolę sobie
    zacytować w/w punkt w całości:

    "3. Roczną wartość ustanowionej służebności strony określiły na kwotę
    50zł, wobec czego skapitalizowana wartość tego prawa przy wieku młodszej
    z uprawnionych - Imię i Nazwisko, urodzonej: data wynosi 375zł, zgodnie
    z treścią 13 ust. 3 pkt.7) ustawy z dnia 28 lipca 1983 roku o podatku od
    spadków i darowizn (tekst jednolity Dz.U z 2004r Nr 142, poz 1514 ze. zm.)"

    Bardzo proszę o wytłumaczenie mi co to za kwota i czego dotyczy. Kto
    komu to płaci i jeśli to jakaś forma podatku to także proszę o więcej
    informacji - ewentualnie jeśli taki temat znajduje się gdzieś w archiwum
    grupy, to bardzo proszę o podanie mi takiej informacji bez linczu
    publicznego ;)

    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2006-11-30 00:32:43
    Temat: Re: Akt notarialny - pomocy
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Monika" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > informacji - ewentualnie jeśli taki temat znajduje się gdzieś w archiwum
    > grupy, to bardzo proszę o podanie mi takiej informacji bez linczu

    chodzi o ustalenie czy od ustanowionej służebności nalezy się podatek czy
    nie.
    W art 13 jest wzorek jak się to liczy dla świadczeń okresowych.
    Nikt nikomu nic nie płaci, ewentualnie podatek do US
    Po prostu służebność to także forma dochodu i trzeba policzyć, czy nie
    nalezy się podatek od darowizny.
    Przy takiej kwocie nie nalezy się i tyle.