  • 1. Data: 2006-11-29 16:44:20
    Temat: nauka jazdy
    Od: Przemek <p...@w...pl>

    czy pojazd nauki jazdy musi mieć na karoserii zamieszczony adres szkoły
    jazdy?Za brak adresu na karoserii pojazdu (tzw.elka)mojemu znajomemu
    drogówka zabrała dowód rejestr.Jaki przepis o tym mówi?

  • 2. Data: 2006-11-29 20:52:25
    Temat: Re: nauka jazdy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czy pojazd nauki jazdy musi mieć na karoserii zamieszczony adres szkoły
    > jazdy?Za brak adresu na karoserii pojazdu (tzw.elka)mojemu znajomemu drogówka
    > zabrała dowód rejestr.Jaki przepis o tym mówi?

    A na mandacie nie wpisali podstawy prawnej? Podaj, bo nie chce mi się kopać
    wszystkich przepisów. Osobiście nie spotkałem się z takim wymogiem zawartym w
    jakiejkolwiek ustawie, że o obwarowaniu go przepisem karnym nie wspomnę.

  • 3. Data: 2006-11-29 21:15:44
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

    > czy pojazd nauki jazdy musi mieć na karoserii zamieszczony adres szkoły
    > jazdy?Za brak adresu na karoserii pojazdu (tzw.elka)mojemu znajomemu
    > drogówka zabrała dowód rejestr.Jaki przepis o tym mówi?

    Adresu szkoły nie musi. Musi być oznaczony "L" aby wszyscy użytkownicy
    wiedzieli że to Nauka Jazdy, czyli zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania,
    zachowali większą ostrożność w stosunku do kierującego tak oznaczonym
    pojazdem. Poniżej podstawa prawna:

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie
    rejestracji i oznaczania pojazdów
    § 34. 1. Na pojeździe przeznaczonym do nauki jazdy lub przeprowadzania
    egzaminu tablicę, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy, umieszcza się z
    przodu i z tyłu pojazdu lub zespołu pojazdów, na wysokości od 60 cm do 180
    cm od powierzchni jezdni, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

    2. Na samochodzie osobowym tablicę, o której mowa w ust. 1, umieszcza się
    pionowo na dachu prostopadle do osi podłużnej pojazdu.

    3. Motocykl oznacza się tablicą, o której mowa w ust. 1, umieszczoną z tyłu
    pojazdu.

  • 4. Data: 2006-11-29 21:18:01
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    pionowo na dachu prostopadle do osi podłużnej pojazdu.

    3. Motocykl oznacza się tablicą, o której mowa w ust. 1, umieszczoną z tyłu

    Igor
    Sprawiedliwość idzie za prawem
    www.serwisprawa.pl

  • 5. Data: 2006-11-29 21:44:49
    Od: Przemek <p...@w...pl>

    mandatu nie dostał, tylko zabrali dowód rejestr.I ustaliłem już, że
    adres musi być na boku pojazdu obowiązkowo, nawet jest podana minimalna
    wielkość liter-6cm, więc "elka" bez nazwy szkoły i adresu na aucie nie
    może się poruszać po drogach(no chyba, że bez kursanta za kółkiem),
    zabranie dowodu rej.było więc zasadne.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-11-29 22:33:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 29 Nov 2006 22:44:49 +0100, Przemek napisał(a):

> [...]
    > wielkość liter-6cm, więc "elka" bez nazwy szkoły i adresu na aucie nie
    > może się poruszać po drogach(no chyba, że bez kursanta za kółkiem),

    To podaj jeszcze jakas podstawe prawna

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-11-29 22:52:18
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek wrote:
    > mandatu nie dostał, tylko zabrali dowód rejestr.

    No to dostał pokwitowanie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (albo dobry
    powód do złożenia skargi na policjantów). Co tam napisali?

    > I ustaliłem już, że adres musi być na boku pojazdu obowiązkowo,

    Gdzie to ustaliłeś?

    -------------------+

  • 8. Data: 2006-11-30 11:58:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> w

    > Gdzie to ustaliłeś?

    W rozporządzeniu MI w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania
    uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]