  • 1. Data: 2006-11-26 16:31:05
    Temat: darowizna
    Od: "kubuś" <k...@n...pl>

    Witam grupowiczów. Mam pytanie: " czy mąż mieszkający razem z żoną w domu
    stanowiącym odrębny majątek żony, otrzymuje tym samym darowiznę którą można
    by mu odliczyć od należnego mu zachowku po śmierci żony."

  • 2. Data: 2006-11-29 20:39:30
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Robert D." <r...@d...pl>

    Użytkownik "kubuś" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > można
    > by mu odliczyć od należnego mu zachowku po śmierci żony."

    Ale "czym samym" otrzymuje tą darowiznę ? przez fakt zamieszkania w domu
    stanowiącym odrębny majątek żony ?
    Nigdy !
    Zamieszkanie w domu stanowiącym odrębny majątek żony nie wywołuje żadnych
    skutków prawnych dla majątku małżonków.