  • 1. Data: 2002-12-19 18:08:57
    Temat: Akcje uprzywilejowne - ilosc glosow na jedna akcje ?
    Od: CYBER <u...@c...com>

    Witam

    Rozne wydania kodeksu społek handlowych podaja rozne informacje
    odnosnie uprzywilejowania co do ilosci glosów na jedna akcje, jedne
    podaja ze 2 inne ze 3.

    Ktora informacja jest prawdziwa.

    Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2002-12-19 19:29:23
    Od: "mateusz" <m...@w...pl>

    > Rozne wydania kodeksu społek handlowych podaja rozne informacje
    > odnosnie uprzywilejowania co do ilosci glosów na jedna akcje, jedne
    > podaja ze 2 inne ze 3.

    imho obie opcje sa poprawne
    max jest chyba 5 ale specem nie jestem
    pzdr
    mateusz

  • 3. Data: 2002-12-20 11:25:06
    Od: c...@p...onet.pl

    > imho obie opcje sa poprawne
    > max jest chyba 5 ale specem nie jestem
    > pzdr
    > mateusz

    Maksymalna ilość głosów na akcję uprzywilejowaną - dwa. Oczywiście akcję imienną
    a nie na okaziciela. (352 KSH)

    Ciacho

  • 4. Data: 2002-12-20 14:18:27
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Rozne wydania kodeksu społek handlowych podaja rozne informacje
    > odnosnie uprzywilejowania co do ilosci glosów na jedna akcje, jedne
    > podaja ze 2 inne ze 3.
    >
    > Ktora informacja jest prawdziwa.

    Art. 352.
    Jednej akcji nie można przyznać więcej niż dwa głosy. W przypadku zamiany
    takiej
    akcji na akcję na okaziciela lub w razie jej zbycia wbrew zastrzeżonym
    warunkom
    uprzywilejowanie to wygasa.

    pzdr.
    J.

  • 5. Data: 2002-12-20 22:54:21
    Od: skipper <p...@w...pl>

    W zasadzie. Jest jeszcze SP i moze miec to to do 5. Przynajmniej do wejscia
    do UE (albo 31.12.2004) -> art. 625 ksh