  • 1. Data: 2004-05-05 22:18:29
    Temat: Adres przy prowadzeniu dzialalnosci
    Od: "Kamil Olszewski" <k...@e...pw.edu.pl>

    Witam,

    Jestem studentem i mieszkam w akademiku (tu jestem zameldowany czasowo),
    natomiast miejsce zameldowania stalego jest 600km stad. Chce rozpoczac
    dzialalnosc gospodarcza (indywidualnie lub jako spolka cywilna). Moje
    pytania

    1. Czy jako adres siedziby firmy moge podac akademik ? Podejrzewam, ze nie.
    W jaki wiec sposob wybrnac z tej sytuacji ?
    2. Czy warto rejestrowac firme w miejscu stalego zameldowania w tamtejszym
    UM pomimo iz dzialalnosc prowadzona jest w innym miescie ?

    Pozdrawiam

    Kamil Olszewski
    k...@e...pw.edu.pl

  • 2. Data: 2004-05-05 22:34:04
    Temat: Re: Adres przy prowadzeniu dzialalnosci
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 6. maja 2004 00:18 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Kamil Olszewski:

> [...]
    > pytania
    >
    > 1. Czy jako adres siedziby firmy moge podac akademik ?

    Niespecjalnie. Masz zgodę właściciela akademika? Pomijając to, że jakieś
    przepisy mogą akurat w sprawie akademika coś dodatkowo zabraniać.

    > Podejrzewam, ze
    > nie. W jaki wiec sposob wybrnac z tej sytuacji ?

    Wynająć jakiś lokal?

    > 2. Czy warto rejestrowac firme w miejscu stalego zameldowania w tamtejszym
    > UM pomimo iz dzialalnosc prowadzona jest w innym miescie ?

    Można. Zarejestruj tam[1] i wpisz miejsce prowadzenia DG jako ,,cały kraj''.
    Ból w tym, że wtedy US będziesz miał tam.

    [1] ZTCW to możesz zarejestrować w dowolnym UG. Ale US i tak zostanie w
    miejscu zameldowania, jeśli zarejestrujesz jako ,,cały kraj''. Co innego
    jak wynajmiesz lokal w mieście X i DG będzie prowadzona w tym lokalu. Wtedy
    lokalny US. Chyba że coś namieszałem

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-05-05 23:17:40
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 06/05/2004 00:34, Tristan Alder wrote :

> [...]
    > jak wynajmiesz lokal w mieście X i DG będzie prowadzona w tym lokalu. Wtedy

    O ile przy działalności gospodarczej nie są inne zasady, to Urzędowi
    Skarbowemu jest wszystko jedno gdzie się jest zameldowanym. Wszystkie
    formularze (poza zgłoszeniowym NIP) mają do wpisania miejsce
    zamieszkania. Co więcej, jedna z moich koleżanek bez problemu była
    przypisana do Urzędu Skarbowego w miejscu studiów, mimo zameldowania w
    domu rodzinnym. Ba, i nawet grzecznie zgłaszała zmiany miejsca
    zamieszkania wraz ze zmianami stancji. IMO z tym akurat nie ma
    problemów. (No ale ona nie prowadziła działalności gosp. -- najprościej
    dowiedzieć się u źródła (w US)).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your