  • 1. Data: 2004-05-05 20:08:53
    Temat: upadłość spółki cywilnej
    Od: "tk" <d...@w...pl>

    witam ,
    gdzie moge znalezc cokolwiek na w/w temat , ciezko cokolwiek wyszukac a
    sprawa dosc pilna ,
    prosze o pomoc,
    pozdrawiam serdecznie ,
    tk

  • 2. Data: 2004-05-05 21:41:17
    Temat: Re: upadłość spółki cywilnej
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

    > witam ,
    > gdzie moge znalezc cokolwiek na w/w temat , ciezko cokolwiek wyszukac a
> [...]
    Nie ma czegos takiego jak upadlosc spolki cywilnej

  • 3. Data: 2004-05-05 21:46:50
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    tk wrote:
    > witam ,
    > gdzie moge znalezc cokolwiek na w/w temat , ciezko cokolwiek wyszukac
    > a sprawa dosc pilna ,
    > prosze o pomoc,

    Spółka cywilna nie ma zdolności upadłościowej

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 4. Data: 2004-05-05 22:58:58
    Od: sebol <i...@a...pl>

    tk wrote:
    > witam ,
    > gdzie moge znalezc cokolwiek na w/w temat , ciezko cokolwiek wyszukac a
    > sprawa dosc pilna ,
    > prosze o pomoc,

    prawo upadlosciowe i naprawcze z 28 lutego 2003r.
    SC podobnie jak kazdy inny podmot gospodarczy ma zdolnosc do upadlosci
    (nie sugeruj sie powyzszymi bzdurami przedmówców). Procedura jest
    dokladnie taka sama jak przy innych spolkach.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 5. Data: 2004-05-06 04:32:10
    Od: "tk" <d...@w...pl>

> [...]
    > (nie sugeruj sie powyzszymi bzdurami przedmówców). Procedura jest
    > dokladnie taka sama jak przy innych spolkach.

    dzieki serdeczne ,
    tego mi bylo trzeba ,
    pozdrawiam ,

  • 6. Data: 2004-05-06 04:33:27
    Od: "tk" <d...@w...pl>

> [...]
    > (nie sugeruj sie powyzszymi bzdurami przedmówców). Procedura jest
    > dokladnie taka sama jak przy innych spolkach.

    dzieki serdeczne ,
    na taka odpowiedz czekalem ,
    pozdrawiam ,

  • 7. Data: 2004-05-06 07:15:30
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    sebol wrote:

> [...]
    > (nie sugeruj sie powyzszymi bzdurami przedmówców). Procedura jest
    > dokladnie taka sama jak przy innych spolkach.

    bzdurami? I co to jest "podmiot gospodarczy"?

    Art. 5.
    1. Przepisy ustawy stosuje się do dłużników będących przedsiębiorcami,
    jeżeli
    ustawa nie stanowi inaczej.
    2. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna albo
    jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębna
    ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu
    działalność
    gospodarczą lub zawodową.
    3. Przepisy ustawy stosuje się także do:
    1) spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i spółek akcyjnych
    nieprowadzących działalności gospodarczej;
    2) wspólników osobowych spółek handlowych, ponoszących odpowiedzialność
    za
    zobowiązania spółki bez ograniczenia całym swoim majątkiem;
    3) wspólników spółki partnerskiej;
    4) oddziałów banków zagranicznych w rozumieniu przepisów prawa bankowego.

    O ile dobrze pamiętam spółka cywilna nie ma zdolności prawnej, a jej
    zdolność sądowa jest dyskusyjna. Nie ma zdolnosci wekslowej i obecnie co do
    zasady nie może być zawiązana w celu prowadzenia działalności gospodarczej.
    Jako taka nie ma więc zdolności upadłościowej.

    Zdolnośc upadłościową mogą mieć natomiast przedsiębiorcy tworzący spółkę.

    Sąd Najwyższy uznał, że spółka cywilna nie ma zdolności upadłościowej. Sygn.
    akt III CZP 67/02

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 8. Data: 2004-05-06 11:03:22
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:

    > obecnie co do
    > zasady nie może być zawiązana w celu prowadzenia działalności gospodarczej.

    a to dlaczego?

    KG

  • 9. Data: 2004-05-07 13:13:52
    Od: "gonzoooo" <g...@N...pl>

    Użytkownik "tk" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam ,
    > gdzie moge znalezc cokolwiek na w/w temat , ciezko cokolwiek wyszukac a
> [...]

    nie radze ci upadac bo tego SC nie uczyni ...

    poza tym wtedy splacaj wszystko i wszystkich z wlasnej keiszeni - wiem bo
    przeszedlem to na wlasnej skorze a ze wspolnik to tak zwnay DICK (z ang.)
    wiec splacalem wszystko sam :(
    g.