    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Adres korespondencyjny podatnika w US
    Date: Wed, 22 Apr 2015 10:26:31 +0200

    Po wprowadzeniu CEIDG i tzw. jednego okienka przedsiębiorca ma
    możliwość podania adresu korespondencyjnego. Dane podczas rejestracji
    lub ich zmiany są przesyłane do właściwego US przedsiębiorcy.
    Właściwość urzędu określa się na podstawie adresu podatnika, w
    przypadku pit jest to miejsce zamieszkania podatnika, w przypadku vat
    miejsce siedziby firmy (prowadzenia "stacjonarnej" działalności).
    Komplikacja się zaczyna wtedy, gdy właśnie adres siedziby jest we
    właściwości innego urzędu (vat). Chciałbym, aby wszelka
    korespondencja w sprawach pit (urząd zamieszkania) była przesyłana na
    adres siedziby (sąsiednie miasteczko) bo tak mi wygodniej. Niestety
    jest to niewykonalne i US ignoruje podany adres koresp. wysyłając
    uparcie korespondencję na adres zamieszkania. Próbowałem to wyjaśnić
    w US powołując się na ustnienie pola adres koresp. w CEIDG ale
    zasłaniają się przepisem (mogę odszukać powoływany przepis i
    zacytować ) z ustawy podatkowej, który mówi że urząd może się
    komunikować z podatnikiem poprzez jego adres zamieszkania (ten musi
    być zgodny z właściwością urzędu) albo, uwaga, z adresem zakładu
    pracy podatnika. Nie testowałem jeszcze tej drugiej opcji (obawiam
    się, że to dotyczy zatrudnionych na etacie). Czy ktoś zna jakiś
    sposób na to aby US przyjął adres koresp. spoza swojej właściwości?

    --
    Marek