  • 1. Data: 2003-08-14 13:47:00
    Temat: Włamanie na server - co mozna zrobic?
    Od: "Adrian Puszkarski" <n...@w...pl>

    Mojemu włamali się na server i zostawili logi i jest adres z ktorego sie
    wlamali co mozna im zrobic?

  • 2. Data: 2003-08-14 14:49:44
    Temat: Re: Włamanie na server - co mozna zrobic?
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Adrian Puszkarski" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mojemu włamali się na server i zostawili logi i jest adres z ktorego sie
    > wlamali co mozna im zrobic?

    tips: przeanalizować logi i zabezpieczyć.

  • 3. Data: 2003-08-14 20:05:20
    Od: "krzysztof" <k...@s...polbox.pl>

    zgłoś na policje do wydziału informatyki

    Krzysztof

  • 4. Data: 2003-08-15 11:05:59
    Od: "Adrian Puszkarski" <n...@w...pl>

    a co grozi wlamywaczowi?

  • 5. Data: 2003-08-15 11:49:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | zgłoś na policje do wydziału informatyki

    Wydział Informatyki zajmuje się utrzymaniem sieci informatycznych w Policji,
    tak więc raczej odradzał bym powiadamianie go o czymkolwiek. Zresztą Cię tam
    nie wpuści, bo komputery zawierają dane niejawne i wejście jest
    kontrolowane.

    Jeśli włamanie nie spowodowało strat, to po prostu należy uszczelnić
    zabezpieczenie. Jeśli powstały jakiekolwiek straty, to należy powiadomić
    Policję albo prokuraturę (nie zmieniając nic w serwerze, bo trzeba
    zabezpieczyć dowody). Można pisemnie albo osobiście w najbliższej jednostce.
    To jest wówczas przestępstwo.

  • 6. Data: 2003-08-15 20:01:11
    Od: "Velociraptor" <v...@v...pl>

    art. 267 kk? zgloszenie o przestepstwie

  • 7. Data: 2003-08-15 21:51:34
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

    > Jeśli włamanie nie spowodowało strat, to po prostu należy uszczelnić
    > zabezpieczenie. Jeśli powstały jakiekolwiek straty, to należy powiadomić
    > Policję albo prokuraturę

    nie prawde, prawo mowie ze nawet jesli sie nie spowodowalo strat a wlamalo
    sie do servera, komputera to to juz jest przestepstwo, wiec nawet jesli nie
    bylo zadnych strat to powinienec zglosic na policje, takich trzeba tepic -
    teraz wlamali sie na maly zerwer ale beda sobie stawiac wiekszy wymagania a
    jesli masz logi to nie trudno bedzie im udowodnic wine

    kubaz

  • 8. Data: 2003-08-16 00:02:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Adrian Puszkarski napisał:
    > a co grozi wlamywaczowi?

    Jeśli nie jesteś Papieżem, prezydentem lub czerwonym baronem to nic.
    Niejaki Artur Sokołowski administrator sieci jasien.net publicznie
    chełpi się na swoich stronach publikacją listów pochodzących z włamania.
    Prokurator ani go nie aresztował, nie nie zabezpieczył danych z jego
    serwerów, a śledztwo trwa już dwa lata choć wyszystko jest jasne jak słońce,
    a gościu dalej narusza prawo publikując cudze zdjęcia bez zezwolenia.

    Reasumując - będziesz musiał mieć dużo cierpliwości, być może nawet sam
    wnosić oskarżenie do sądu

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 9. Data: 2003-08-16 11:06:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | art. 267 kk? zgloszenie o przestepstwie

    Ale tutaj trzeba udowodnić, że tamten zapoznał się z jakąś chronioną
    informacją. Jeśli serwis zawiera tylko dostępne ze wsząd jawne materiały, a
    włamanie polegało tylko na złamaniu zabezpieczeń i nie spowodowało strat lub
    uszkodzeń rodzących ewentualnie odpowiedzialność z art. 288 kk, to niestety
    trudno będzie znaleźć przepis karny zabraniający tego. Zresztą gość zawsze
    może powiedzieć, że wszedł przez pomyłkę i jak się zorientował to szybko się
    wylogował. Ewentualnie pozostawił dla administratora jakąś wiadomość, że
    jest błąd w zabezpieczeniu i by sobie to poprawił. Tu też ciężko będzie
    dopatrzyć się czynu zabronionego.

  • 10. Data: 2003-08-16 11:13:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to następujący kazus.

    Kowalski serfując po sieci ma zamiar wejść na serwer swojego kolegi.
    Zakładam, że jest do tego uprawniony, bo kolega mu zezwolił i nawet dał
    hasło. Kowalski niestety zrobił literówkę w nazwie i podjął próbę
    zalogowania się na innym serwerze, czego nie zauważył. Wpisał hasło i
    uzyskał odpowiedź, że jest błędne. No to pewien tego, że hasło pewnie źle
    zapisał wykorzystał swoje umiejętności i dostał się na serwer w jakiś tam
    sposób inny sposób. Po zalogowaniu zaczął poszukiwać interesujących go
    rzeczy. Niczego nie zmieniał, tylko zaglądał. To tu, to tam. I w pewnym
    momencie zorientował się, że to nie ten serwer. No to się wylogował,
    zostawiając ewentualnie dla administratora tamtego serwera informację, że ma
    lukę w zabezpieczeniu i by sobie ją naprawił.

    Strat nie spowodował, a jedynie ewentualnie korzyść, bo administrator załata
    dziurę i poprawi bezpieczeństwo systemu. Serwis informacji poufnych nie
    zawierał, więc Kowalski z nimi zapoznać się nie mógł. Znajdź mi przepis
    karny na podstawie którego można skazać Kowalskiego.