    From: "MR" <m...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ach, jakiś Ty mądry !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Date: Fri, 12 Apr 2002 02:57:16 +0200

    JarekT napisał:
    >skromne sugestie

    Oczywiście Ty jesteś najmądrzejszy! Oczywiście moja żona kłamie! Oczywiście
    można zahamować przy prędkości 30 km/h na trzy razy! Oczywiście nie można
    wpaść w poślizg przy tej prędkości! Oczywiście wszystko co nie zostało
    napisane przez Ciebie jest durne!
    Ale ja będę się upierał przy tym durnowatym rozumowaniu, że drzewa nie mają
    prawa rosnąć bezpośrednio przy asfalcie.
    1. Jeśli drzewa rosną tak blisko, to oznacza, że nie ma pobocza. A z tego
    wynika, że taka droga jest b. niebezpieczna, bo piesi muszą po niej chodzić.
    2. Jadąc taką drogą, nie tylko marnym Seicento, ale nawet Twoim pięknym
    Jaguarem, nawet nie 30 km/h, ale tylko 10 km/h, nie masz najmniejszej
    możliwości manewru w przypadku błędu innego uczestnika ruchu. Masz do wyboru
    jedynie zderzenie czołowe lub drzewo - czytaj: beton. Czy nigdy nie musiałeś
    "uciekać na pobocze"? Ja co najmniej kilka razy.
    3. Nie zamierzam kopać rowów, bo od tego są odpowiednie służby. Ale nie
    wiem, co Ci szkodzą rowy? Spełniają pożyteczną funkcję właściwego
    odwadniania jezdni. Oczywiście nie wszędzie można je wykopać, zwłaszcza na
    ulicach Twojego mądralińskiego miasta. Wtedy ma być pobocze lub chodnik i
    dopiero drzewo, a nie na odwrót.
    4. Jeśli chodzi o prędkość w czasie kolizji z drzewem, to gdyby była
    większa, to na pewno otworzyłaby się poduszka powietrzna i uszkodzenie
    samochodu powinno być dużo większe. Możliwe nawet, że prędkość wynosiła ok.
    20 km/h. Jeśli nie wierzysz, to weź swojego Jaguara i walnij z prędkością 30
    km/h w drzewo o średnicy ok. 80 cm (takie było!). Jak nie rozwalisz szyby
    przedniej (bo moja żona nie rozwaliła), to znaczy, że jest to super-wóz.
    Wtedy weź dowolne Seicento, zrób to samo i zobacz czy przetrwała tylna
    szyba, bo o przedniej możesz zapomnieć.
    5. A tak poważnie, to warunki były następujące: był kwiecień i spadł w nocy
    niewielki śnieg a nad ranem złapał mróz. Na drodze stworzyła się pokrywa
    lodowa, było naprawdę cholernie ślisko. Samochód miał już opony letnie, a
    żona prawo jazdy dopiero 2 lata i żadnego doświadczenia w jeździe w takich
    warunkach. Zwyczajnie nacisnęła lekko pedał hamulca, samochód pojechał na
    drzewo a ona wciskała pedał jeszcze mocniej. Sto razy mówiłem, że wtedy
    trzeba zdjąć nogę z hamulca, ale tego niestety trzeba się nauczyć podczas
    jazdy. Sam jechałem po nią po 30 minutach samochodem na zimowych oponach i
    ślizgałem się kilka razy, ale potrafiłem z tego wyjść, bo mam znacznie
    większe doświadczenie.
    6. Jeśli chodzi o opłatę za kurs w wysokości 7000 zł, to zapewniam Cię, że
    równie dobrze Ty możesz sobie ją tak traktować. Bo ja nie zapłaciłem za
    naprawę ani grosza. Zapłacił PZU, a więc Ty i ja i wszyscy inni
    ubezpieczający swoje samochody. Ja nawet trochę zarobiłem, ale o szczegółach
    nie napiszę. I dlatego te durne drzewa rosnące przy samej drodze dotyczą też
    Ciebie.
    7. A więc powtarzam: NAJPIERW RÓW, POTEM DRZEWO.
    8. Z ostatniej chwili: własnie są wycinane te cholerne drzewa, a na ich
    miejscu powstaje chodnik. Nie będę już musiał jeździć slalomem między
    idącymi do szkoły pierwszakami. To cud, że dotychczas nie zginął żaden z
    nich.