  • 1. Data: 2011-08-17 12:16:18
    Temat: ALKOHOLE 24h jakiś przepis?
    Od: Twat <n...@o...pl>

    Czy jest jakaś skuteczna metoda na osiedlowy sklep alkoholowy 24h aby:

    -ograniczyć godziny pracy/sprzedaży %
    -doprowadzić do zamknięcia sklepu

  • 2. Data: 2011-08-17 12:51:05
    Temat: Re: ALKOHOLE 24h jakiś przepis?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Twat napisał(a):
    > Czy jest jakaś skuteczna metoda na osiedlowy sklep alkoholowy 24h
    > aby: -ograniczyć godziny pracy/sprzedaży % -doprowadzić do
    > zamknięcia sklepu
    A można wiedzieć jaki jest argument by go zamknąć?

    Na pewno ma spełnione wymagania koncesyjne, więc legalnie
    (prawnie) ciężka sprawa. Lub coś ma naciągnięte. Dokładnie sprawdzić
    czy spełnia wymagania koncesji.

    Tak w wielkim skrócie absurdów.
    Kiedyś był reportaż o sklepie alkoholowym którego kilku ludziom sie
    nie podobał, i chcieli go zlikwidować. Dopatrzyli się że nie ma
    spełnionego wymogu odległości od szkoły. Chodziło o różnicę około
    10-15 metrów. (kiedyś miał, a teraz nie ma) Myśleli że go ujajali, to
    właściciel sklepu przed wejściem, ustawił z płotu 15 metrowy slalom.
    Tym sposobem spełnił wymóg i sklepik dalej funkcjonuje :D
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-08-17 13:22:36
    Od: Twat <n...@o...pl>

    wiem, widziałem ten reportaż :)

    zazwyczaj taki sklep przeszkadza tylko kilku najbliższym sąsiadom,
    pamiętam reportaż o tym jak facet się spalił bo miał klub przed oknem
    który hałasował przez pół nocy a pisma na policję i UM nic nie dawały
    (odbijanka), u mnie jest podobnie

    wiadomo: zakaz picia w miejscu publicznym i w pobliżu sklepu to fikcja,
    podobnie ze sprzedażą osobom pod wpływem, nie mam zamiaru nikogo wysyłać
    na odwyk wręcz przeciwnie im więcej głupiego narodu się zachleje na
    śmierć tym lepiej

    problem w tym że kupowałem mieszkanie jak w tym lokalu był sklep
    spożywczy który zlikwidowano i otwarto sklep 24h wódka

    wartość mojego mieszkania spadła, uciążliwość jest POTĘŻNA bez
    porównania z czasów kiedy nie było tego sklepu, sklep ściąga klientów
    daleko spoza rejonu, jedyna budka otwarta we wszelkie święta, wstajesz
    widzisz sikające zapijaczone mordy, idziesz spać widzisz to samo, w nocy
    to samo, ale widok to pryszcz w porównaniu do hałasujących samochodów i
    grupek rozpitych osobników w przedziale wiekowym ~13-80, sprzedaż
    mieszkania nie wchodzi w grę

    wódopoje otwierają na osiedlach bez żadnych ograniczeń co 100m wódka
    24h, zanim państwo się zorientuje w problemie minie ~30 lat, jestem za
    szwedzkim rozwiązaniem tj 1-2 sklepy z alkoholem na całe miasto

    pytam jak to jest od strony prawnej czy jest jakaś szansa na
    OGRANICZENIE GODZIN PRACY, URZĄD MIASTA napisał że nie może wpływać na
    godziny pracy bo to reguluje sobie przedsiębiorca, czy naprawdę mamy
    takie debilne przepisy że można sobie otworzyć uciążliwy lokal w środku
    sypialni jaką jest osiedle na terenie miasta a miasto nie ma na to wpływu???

  • 4. Data: 2011-08-17 13:30:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Twat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wódopoje otwierają na osiedlach bez żadnych ograniczeń co 100m wódka 24h,
    > zanim państwo się zorientuje w problemie minie ~30 lat, jestem za
    > szwedzkim rozwiązaniem tj 1-2 sklepy z alkoholem na całe miasto

    Gdy bedziemy juz mieli takie PKB jak Szwecja, to kto wie, kto wie...
    Poki co - zapamietaj sobie - im wiecej narodu chleje, tym dla wladzy lepiej.
    Hitler w GG prohibicji nie wprowadzal, wiedzial co robi.
    Tak wiec na wsparcie wladzy nie licz - nie bedzie podcinac galezi, na ktorej
    siedzi.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-08-17 13:44:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.08.2011 15:22), Twat wrote:
    [...]
    > wódopoje otwierają na osiedlach bez żadnych ograniczeń co 100m wódka
    > 24h, zanim państwo się zorientuje w problemie minie ~30 lat, jestem za
    > szwedzkim rozwiązaniem tj 1-2 sklepy z alkoholem na całe miasto

    Gorzej jak to akurat Tobie się trafi ten 1-2 sklep :).

> [...]
    > takie debilne przepisy że można sobie otworzyć uciążliwy lokal w środku
    > sypialni jaką jest osiedle na terenie miasta a miasto nie ma na to

    Na pewno kilkanaście lat temu, godziny sprzedaży alkoholi były
    regulowane. W niegdyś moim mieście sklep sprzedawał alkohol tylko do 24,
    potem stawał się zwykłym spożywczym, zaś w Zakopanem na Krupówkach nie
    udało mi się kupić piwa, bo było 5 po 22 i "sorry, ale boimy się stracić
    koncesję, a tą mamy tylko do 22".

    Więc albo coś się zmieniło, albo UM ściemnia.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-08-17 14:31:30
    Od: Twat <n...@o...pl>

> [...]
    > lepiej. Hitler w GG prohibicji nie wprowadzal, wiedzial co robi.
    > Tak wiec na wsparcie wladzy nie licz - nie bedzie podcinac galezi, na

    faktycznie teraz przeczytałem to
    http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/Odp_IV_Krzyszto
    f_Su%C5%82owski_2007-01-10.PDF

    i nic tylko sobie strzelić w łeb

  • 7. Data: 2011-08-17 14:33:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Twat" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > porównaniu do hałasujących samochodów i grupek rozpitych osobników w
    > przedziale wiekowym ~13-80, sprzedaż mieszkania nie wchodzi w grę

    Jak zamknąć kościół? Jak wprowadzałem się do mieszkania to obok był plac z
    boiskiem do piłki nożnej. Niestety po kilkunastu latach teren przejęła czarna
    mafia. Okłamało społeczeństwo, że boisko zrobi w innym miejscu. Co niedziela
    napieprza z nagłośnienia jak p(%*#&@ny. Czasami nawet potrafi walić dzwonami.
    Przecież to nie normalne, aby była parafia co skrzyżowanie...

  • 8. Data: 2011-08-17 15:24:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-17 16:31, Twat wrote:
    > i nic tylko sobie strzelić w łeb

    Może pociągnij wątek tych pijanych 13 latków. Jeśli złapią kogoś na
    sprzedaży alkoholu nieletnim to poza innymi sankcjami spokojnie polecą
    im po koncesji. A przynajmniej masz szansę dopilnować tego.

    Tyle tylko, że pewnie na ich miejscu powstanie kolejny wódopój.

    Piotrek

  • 9. Data: 2011-08-17 16:09:44
    Od: "tad" <t...@o...spam.pl>

> [...]
    > niedziela napieprza z nagłośnienia jak p(%*#&@ny. Czasami nawet potrafi
    > walić dzwonami. Przecież to nie normalne, aby była parafia co
    Jak zamknąć Internet?
    20 lat temu gdy korzystałem z Internetu (np.grup dyskusyjnych) to
    korespondentami byli sami mądrzy ludzie.
    Dzisiaj co 2 to świr.

    tad

  • 10. Data: 2011-08-17 16:22:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-17 15:22, Twat pisze:

    > wódopoje otwierają na osiedlach bez żadnych ograniczeń co 100m wódka
    > 24h, zanim państwo się zorientuje w problemie minie ~30 lat, jestem za
    > szwedzkim rozwiązaniem tj 1-2 sklepy z alkoholem na całe miasto

    I dziś w "Twoim" sklepie zaopatruje się tylko okolica.
    Sądzisz że lepiej by było gdyby był to jedyny sklep z alkoholem w mieście?

> [...]
    > takie debilne przepisy że można sobie otworzyć uciążliwy lokal w środku
    > sypialni jaką jest osiedle na terenie miasta a miasto nie ma na to

    Prawda jest taka, że to nie sklep jest uciążliwy, a pijane towarzystwo
    wokoło.

    Tak naprawdę wystarczy żeby dzielnicowemu się chciało i zrobi z tym
    porządek. Oczywiście nie będzie to prohibicja, ale znam przypadki
    wypracowania kompromisu, gdzie pijaczki pod naciskiem przenieśli się
    bezpośrednio spod sklepu w jakieś bardziej ustronne miejsce i wszyscy
    byli w miarę zadowoleni.

    Samo się nie zrobi - wykombinuj gdzie można by pijaczków relokować,
    zaszczep pomysł dzielnicowemu tak żeby myślał że sam na to wpadł i może
    się uda :)

    Ewentualnie kwestia przyjaznej infrastruktury - menele gromadzą się
    zazwyczaj pod daszkami, na ławeczkach, murkach itp. Jeżeli jest taka
    infrastruktura w miejscu uciążliwym, to przekonuj władnych w stronę
    likwidacji jej, albo najlepiej przeniesienia gdzieś gdzie nie będą
    przeszkadzać.

    Bo prawnych możliwości zamknięcia sklepu pewnie nie ma.
    Uroki życia w mieście - nie ma się wpływu że obok nie pojawi się coś
    czego byśmy sobie nie życzyli, czy to będzie droga, inny budynek, sklep,
    plac zabaw czy cokolwiek. Trzeba się wyprowadzić na wieś, kupić ziemi po
    horyzont i wtedy się jest na swoim.