  • 1. Data: 2011-08-15 17:44:23
    Temat: Re: BIK, KRD itp...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2011 19:50, mokpl pisze:
    > Czy Biuro Informacji Kredytowej albo Krajowy Rejestr Długów (nie wiem,
    > co jeszcze) to są jakieś państwowe instytucje? Czy prywatne inicjatywy?

    A co oni budują?

  • 2. Data: 2011-08-15 17:48:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-15 19:51, mokpl pisze:

    > Bazy danych.

    Oba prywatne, przy czym KRD ma swoją ustawę, na podstawie której działa
    (nie tylko ono), a BIK to taka baza prowadzona przez banki.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-08-15 17:50:02
    Temat: BIK, KRD itp...
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    Czy Biuro Informacji Kredytowej albo Krajowy Rejestr Długów (nie wiem,
    co jeszcze) to są jakieś państwowe instytucje? Czy prywatne inicjatywy?

    Pytam, bo zauważyłem, że państwowe urzędy z tego korzystają, więc
    zastanawiam się dlaczego korzystają z usług tych właśnie firm a nie
    jakiś innych.

  • 4. Data: 2011-08-15 17:50:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-15 19:50, mokpl pisze:

    > dlaczego korzystają z usług tych właśnie firm a nie
    > jakiś innych.

    Czyli jakich np.? KRD jest największą bazą dłużników działającą na
    podstawie ustawy "o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie
    danych gospodarczych", więc jeśli już korzystać, to najlepiej z nich.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-08-15 17:51:52
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-08-15 19:44, Andrzej Lawa pisze:

    > A co oni budują?

    Bazy danych.

  • 6. Data: 2011-08-15 17:56:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2011 19:51, mokpl pisze:

    > Bazy danych.

    Sorki, przez chwilę wydawało mi się, że napisałeś na pl.misc.budowanie ;)

    Jak pisał Liwiusz - BIK to baza międzybankowa, ale nie wszystkie z niej
    korzystają - parę lat temu na pewno LUKAS nie zamieścił w tej bazie
    danych o moim kredycie tamże, zaś KRD jest mało wiarygodny z uwagi na
    dość "frywolne" umieszczanie tam informacji (długi sporne, nieaktualne
    czy wręcz fałszywe) i jak sobie jakiś czas temu z ciekawości sam
    skontrolowałem swoją "teczkę", to się okazało że poza mną nikt jej nie
    kontrolował, mimo zawierania w międzyczasie paru umów kredytowych (m.in.
    na budowę domu) oraz kilku nowych umów z operatorami na media i usługi
    telekomunikacyjne.

  • 7. Data: 2011-08-15 18:10:37
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-08-15 19:50, Liwiusz pisze:

    > Czyli jakich np.? KRD jest największą bazą dłużników działającą na
    > podstawie ustawy "o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie
    > danych gospodarczych", więc jeśli już korzystać, to najlepiej z nich.

    No dla tej firmy to na pewno najlepiej. Przecież nie robi tego za darmo
    a stałą robotę ma wpisaną w ustawę (jeśli dobrze zrozumiałem). Przetarg
    jakiś chociaż wygrała, czy jak?

    Chodzi mi po prostu o powiązanie prywatnego interesu z działalnością
    urzędów państwowych na tym przykładzie. Każdy może sobie pewnie taką
    firmę założyć, tylko nie każdy załatwi sobie takiego klienta jak
    państwowe urzędy. Ciekawi mnie jak to jest.

  • 8. Data: 2011-08-15 18:31:13
    Od: Regand <r...@w...pl>

> [...]
    > firmę założyć, tylko nie każdy załatwi sobie takiego klienta jak
    > państwowe urzędy. Ciekawi mnie jak to jest.

    A jaki panstwowy urzad wg ciebie korzysta z KRD?

  • 9. Data: 2011-08-15 20:01:11
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-08-15 20:31, Regand pisze:

    > A jaki panstwowy urzad wg ciebie korzysta z KRD?

    Słyszałem, że np. Urząd Pracy przy przyznawaniu dotacji. Sam nie
    sprawdzałem. Może Ktoś potwierdzi/zaprzeczy.

  • 10. Data: 2011-08-15 20:03:10
    Od: Regand <r...@w...pl>

    >Może Ktoś potwierdzi/zaprzeczy.

    Zaprzeczam.