  • 1. Data: 2011-08-16 18:22:06
    Temat: Prawo budowlane - gwarancja
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Jak w aktualnym stanie prawnym wygląda sytuacja gwarancji lub rękojmi?
    Mam sytuację taką: nowy dom kupiony od dewelopera w styczniu 2010.
    Niedawno gdzieś przy opierzeniach kominow podczas ulewnych deszczów
    zaczęła przeciekać woda, skutkiem czego mam do wymiany kawalek
    regipsowego sufitu i plame na scianie (tynki gipsowe maszynowe). Od tego
    momentu po kazdym deszczu zaciek sie powieksza, telefony do dewelopera
    daja tyle, ze "tak, rozumiem, kogos tam przysle" - i nikogo ani widu ani
    slychu.
    Czy taka usterka podpada jeszcze pod gwarancje i deweloper powinien
    naprawic przeciekajacy dach i wszystkie szkody powstale na skutek
    przecieku? W razie dalszych opieszalych reakcji mozna wezwac firme i
    fakturami obciazyc dewelopera? Ew. dociekac zwrotu kosztow na drodze
    sądowej z tytułu realizacji gwarancji?

    venioo
    GG:198909
    http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
    -93tys-przebiegu-ID6T6H.html

  • 2. Data: 2011-08-16 18:45:11
    Temat: Re: Prawo budowlane - gwarancja
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 16-08-2011 20:22, venioo pisze:
> [...]
    > Czy taka usterka podpada jeszcze pod gwarancje i deweloper powinien
    > naprawic przeciekajacy dach i wszystkie szkody powstale na skutek

    Bardziej rękojmię, chyba że w umowie masz wyraźnie udzieloną przez
    dewelopera gwarancję.

    > W razie dalszych opieszalych reakcji mozna wezwac firme i
    > fakturami obciazyc dewelopera?

    Móc to można, ale deweloper nie będzie musiał zwracać tych kosztów.

    > Ew. dociekac zwrotu kosztow na drodze
    > sądowej z tytułu realizacji gwarancji?

    Może zacznij od wysyłania pism, najpierw neutralnych, a potem coraz
    bardziej "grożących" sądem. I najlepiej napisanych przez prawnika, żeby
    to poważnie wyglądało i dawało do zrozumienia, że jesteś gotowy na
    ewentualny spór.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-08-16 18:48:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/16/2011 1:45 PM, .B:artek. wrote:

    > Móc to można, ale deweloper nie będzie musiał zwracać tych kosztów.

    Dlaczego?

  • 4. Data: 2011-08-16 18:51:34
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    venioo" napisał:
    > Mam sytuację taką: nowy dom kupiony od dewelopera w styczniu 2010.

    A jakąś umowę posiadasz?
    Coś w niej napisano o gwarancji?

    Wg przepisów (bardziej k.c. niż Prawa Budowlanego) w przypadku budynków masz
    trzy lata rękojmi.

  • 5. Data: 2011-08-16 20:33:39
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 16-08-2011 20:48, witek pisze:

    > Dlaczego?

    Bo tzw. wykonanie zastępcze zasadniczo wymaga zgody sądu. Robienie
    czegoś za kogoś i wystawianie potem faktury do zapłaty to nie jest
    właściwa droga w świetle prawa.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2011-08-16 21:37:56
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-16 20:51, Robert pisze:

    > A jakąś umowę posiadasz?
    > Coś w niej napisano o gwarancji?
    >
    > Wg przepisów (bardziej k.c. niż Prawa Budowlanego) w przypadku budynków
    > masz trzy lata rękojmi.

    W umowie nie ma slowa o gwarancji czy rekojmi.

  • 7. Data: 2011-08-16 23:29:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/16/2011 3:33 PM, .B:artek. wrote:

    > Bo tzw. wykonanie zastępcze zasadniczo wymaga zgody sądu. Robienie
    > czegoś za kogoś i wystawianie potem faktury do zapłaty to nie jest
    > właściwa droga w świetle prawa.

    a w KC co jest?

  • 8. Data: 2011-08-17 06:36:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-16 23:37, venioo wrote:

    > W umowie nie ma slowa o gwarancji czy rekojmi.

    Czyli gwarancji nie masz. Natomiast oczywiście masz rękojmię. Wynika z
    KC, tak jak Ci napisano.

    Piotrek

  • 9. Data: 2011-08-17 13:32:29
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-16 22:33, .B:artek. pisze:

    > Bo tzw. wykonanie zastępcze zasadniczo wymaga zgody sądu. Robienie
    > czegoś za kogoś i wystawianie potem faktury do zapłaty to nie jest
    > właściwa droga w świetle prawa.

    Takie praktyki stosuje jedna z większych firm developerskich.

  • 10. Data: 2011-08-17 14:15:16
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17-08-2011 15:32, Filip KK pisze:

    > Takie praktyki stosuje jedna z większych firm developerskich.

    To chwała im. Na pewno upraszcza to życie nabywcom.

    --
    .B:artek.