    From: Sebcio <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: A więc pozywam BRE Bank...
    Date: Wed, 20 May 2009 11:46:34 +0200

    Witam !

    24 kwietnia złożyłem Multibankowi wypowiedzenie umowy o świadczenie
    usług bankowych, ponieważ jak wielu z Was mam dość BRE Banku.
    Oczywiście, podobnie jak wcześniej w przypadku mBankowego eMaklera,
    wypowiedzenie zostało opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym i
    wysłane mailem. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź, że przepraszają za to że
    tak długo czekałem na odpowiedź, że nie mają możliwości zweryfikowania
    podpisu a tak w ogóle to żaden przepis nie nakłada na nich obowiązku
    posiadania "urządzeń czy rozwiązań informatycznych, które umożliwiają
    ustalenie czy podpis elektroniczny jest weryfikowany przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu". Tradycyjnie już piszą że "wypowiedzenie
    umowy powinno zostać złożone w formie pisemnej" itd. Generalnie każą mi
    się walić.
    Nie chce mi się już z nimi gadać bo wszędzie trafiam na mur z betonów,
    na pewno nie przystanę na ich bezpodstawne żądania. Podjąłem decyzję o
    złożeniu pozwu o stwierdzenie nieistnienia stosunku prawnego na
    podstawie art. 189 KPC. Potrzebuję się tylko upewnić w kilku kwestiach.
    Czy podstawa prawna (wspomniany art. 189 KPC) jest odpowiednia dla
    stwierdzenia ważności wypowiedzenia ? Pozew składam do Sądu Rejonowego w
    Łodzi - czy mam rację co do właściwości rzeczowej sądu ? Druga rzecz -
    chciałbym za jednym razem upiec dwie pieczenie, ponieważ stroną pozywaną
    jest BRE Bank w sprawie z mBankiem i w sprawie z Multibankiem. Tu i tu
    są wypowiedzenia których uznania się chcę domagać. Czy mogę jednym
    pozwem zażądać stwierdzenia rozwiązania odpowiednich umów, skoro strona
    pozwana jest ta sama i ta sama jest podstawa prawna ? Czy jeszcze na coś
    powinienem zwrócić uwagę ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio