  • 11. Data: 2019-07-29 13:57:19
    Temat: Re: A gdyby tak zamienić wszystkie umowy o zatrudnienie na...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Myślisz, że pracownik dozoru za 12 zł/h robi cokolwiek więcej, niż
    >robił za 6,50 zł/h???
    >A jakby dostał 12 euro/h to by robił jeszcze więcej?

    No nie, ale mialby wydajnosc 12 euro/h, a nie 12 zl/h, a to jednak 4
    razy lepiej :-)

    I kto wie - moze by pazerny pracodawca obcial pare etatow,
    dzieki czemu teraz 6 ludzi robi prace, ktora kiedys robilo 12-tu :-)

    A jeszcze moze zwolnieni znalezliby lepsza prace, albo ... nie
    pracowaliby, wiec nie zanizali sredniej wydajnosci swoja niska stawka
    :-)

    >Znaczy więcej pierdnięć w stołek na każdą godzinę?

    Ale juz np zwolnieniom lekarskim mozna by sie przyjrzec, czy ich nie
    bedzie mniej przy wyzszej stawce.

    -----

    J.

  • 12. Data: 2019-07-29 16:11:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 12:30, Wojtek pisze:

    > Dlaczego obniżenie kosztu pracy miałoby prowadzić do spadku wydajności
    > pracy?

    Przecież napisałem że w krótkim okresie (i pewnie nie na wszystkich
    stanowiskach) maleją ale jak się popatrzy dłużej i weźmie pod uwagę
    "kapitał ludzki" (parszywe określenie ale nauka tak twierdzi) to rotacja
    tanich młodych których trzeba przeszkolić, ilość popełnianych błędów i
    brak motywacji jeśli nie ma się żadnej perspektywy awansu czy podwyżki
    powodują STRATY.

    Nie sa to żadne pokrzykiwanie lewackich odszczepieńców tylko wwejście na
    wyższy poziom modeli matematycznych stosowanych przez ekonomistów.

  • 13. Data: 2019-07-29 19:34:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2019 o 12:30, Wojtek pisze:

    > Dlaczego obniżenie kosztu pracy miałoby prowadzić do spadku wydajności
    > pracy?

    To może po proastu pensie przez pół - niby czemu miałoby to spowodować
    spadek wydajności? Sam nie wiem;)

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2019-07-30 09:49:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-29 o 19:34, Shrek pisze:

    > To może po proastu pensie przez pół - niby czemu miałoby to spowodować
    > spadek wydajności? Sam nie wiem;)

    Piłeś - nie pisz.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2019-07-30 13:22:36
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 19:34, Shrek pisze:

    > To może po proastu pensie przez pół - niby czemu miałoby to spowodować
    > spadek wydajności? Sam nie wiem;)

    Ja myślałem o czym innym: pensji nie zmieniamy a obniżamy podatki, ZUSy
    itp Czy to wpływa na wydajność danego pracownika?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 16. Data: 2019-07-30 14:44:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Działalność jednoosobową? Na początku erupcja wulkanu, ale z czasem
    >myślę że by się na lepsze unormowało. Jak myślicie? :-)

    Ta, na lepsze

    https://www.money.pl/gospodarka/kurier-rozwozil-pacz
    ki-ze-zlamanymi-nogami-dpd-zapowiada-wyciagniemy-kon
    sekwencje-wobec-szefa-6407754247157377a.html

    "Zdjęcia kuriera z nogami w gipsie, który rozwozi paczki,
    zbulwersowało internautów. - Jakim cudem on pracuje? A jakim cudem w
    ogóle udaje mu się prowadzić auto? - pytali. Firma DPD skomentowała
    nam całą sytuację. I zapowiada wyciągnięcie konsekwencji.

    A co, jak masz działalność jednoosobowa i podpisaną umowę z DPD na
    rozwożenie paczek, a masz złamane dwie nogi?
    Nic. Pracujesz, bo jak nie, to 10 tys. zł kary dziennie za
    niepodstawienie auta"

    https://www.money.pl/gospodarka/kurier-ze-zlamanymi-
    nogami-l4-w-tej-branzy-po-prostu-nie-istnieje-640810
    3317461121a.html

    No ale z czasem pewnie by sie unormowalo.
    Za kolejne 10-20 lat ...

    J.

  • 17. Data: 2019-07-30 17:47:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 13:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jaka?
    >

    > -----

    Pytanie jest inne.

  • 18. Data: 2019-07-30 17:55:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Elementarne: "jaka płaca taka praca".

    -----

  • 19. Data: 2019-07-30 17:58:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jasne, zamiast zatrudniać rencistów zamówią robocopy do pilnowania osiedli i budów.
    Sprawa się rypnie, gdy pierwszy robocop rozwali z maszynowego gnata przechodzące
    dzieci z przedszkola (no chyba, że w Rosji).

  • 20. Data: 2019-07-30 17:58:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zacznijmy od likwidacji stanowisk pracy ciężarnych.

    -----