  • 1. Data: 2004-03-16 19:04:50
    Temat: 8h pracy przed komputerem a obowiązki pracodawcy
    Od: tomek<b...@w...pl>

    witam
    W sumie pracuje 2,5 roku w kafejce internetowej, z tego 1,5 roku na
    umowe zlecenie z comiesięcznym przedłużaniem, pracuje 6 dni w
    tygodniu po 8h i w niedziele 4 h, generalnie tak sie umówilismy z
    kolega który jest pracodawcą.Chodzi o to czy pracodawca w związku z
    taka praca powinien zapewnić mi okulary ochronne, bo byłem u
    okulisty i stwierdził wade wzroku i zalecił okulary z antyrefleksem, rok
    temu na badaniach miałem sprawny wzrok, czy pracodawca ma
    obowiazek zrefundować w tym przypadku okulary? gdyż wzrok
    zepsułem se ewidentnie od pracy.Jakie jeszcze moga mi przysługiwac
    prawa z tytułu takiej pracy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-03-16 20:04:56
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    Użytkownik "tomek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiazek zrefundować w tym przypadku okulary? gdyż wzrok
    > zepsułem se ewidentnie od pracy.Jakie jeszcze moga mi przysługiwac

    Jak pracujesz na umowę zlecenie to nikt tu nie jest pracodawcą ani
    pracownikiem, jesteście stronami umowy.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2004-03-16 20:45:09
    Od: tomek<b...@w...pl>

    ale już mam umowe na stałe

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-03-17 02:10:54
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiazek zrefundować w tym przypadku okulary? gdyż wzrok
    > zepsułem se ewidentnie od pracy.Jakie jeszcze moga mi przysługiwac

    co za beznadziejne podejscie. konstytucja gwarantuje ci wolnosc wyboru
    zawodu. wybrales taka prace i dostajesz za nia wynagrodzenie. wiedziales,
    ze wiaze sie z obcowaniem z ekranem monitora wiec jest w takim stopniu
    szkodliwa. zakladam, ze takze w domu uzywasz komputera wiec wzrok psujesz
    sobie nie tylko w pracy a chcesz aby to wlasnie pracodawca ponosil caly
    ciezar twojego problemu. sam takze napisales, ze UMOWILISCIE sie wiec
    teraz trudno abys mial pretensje. nikt cie do niczego nie zmuszal.
    prawdopodobne jest takze, ze masz genetyczne predyspozycje do wady wzroku
    wiec ryzyko wystapienia tego typu choroby jest wieksze. badz dorosly:P

  • 5. Data: 2004-03-17 12:28:43
    Od: tomek<b...@w...pl>

    ale ja zaraiam 800zl , musze to robić bo innego wyjścia nie ma a
    chodzi mi oto ze przy takiej pracy pracodawca powinien zapewnić
    bezpieczną dla zdrowia prace? czyz nie? jest to chyba w jakims stopniu
    choroba zawodowa, pracuje jeszzce przy drobnej elektronice w tej
    samej pracy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-03-17 13:46:59
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > bezpieczną dla zdrowia prace? czyz nie? jest to chyba w jakims stopniu
    > choroba zawodowa, pracuje jeszzce przy drobnej elektronice w tej

    pewnie, ze powinien stworzyc bezpieczne warunki do wykonywania pracy.
    niech zalozy filtr na ekran. moze takze partycypowac w kosztach zakupu
    okularow ale nie widze powodu, aby ponosil caly ciezar.

    pozdrawiam
    ania

  • 7. Data: 2004-03-17 14:56:11
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

> [...]
    > bezpieczną dla zdrowia prace? czyz nie? jest to chyba w jakims stopniu
    > choroba zawodowa, pracuje jeszzce przy drobnej elektronice w tej

    Jak jesteś już pracownikiem to pracodawca ma obowiązek zapewnić ci własciwe
    stanowisko pracy są na to przepisy ale nie pamiętam gdzie i jakie (pamietam
    tylko że musi być fotel odpowiedni a jak jesteś niski to i podnóżek). Jak
    zawsze w sprawach pracy polecam telefon do PIP, bezpłatnie i kompetentnie
    udzielą ci odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Piotr