  • 11. Data: 2016-03-14 19:30:18
    Temat: Re: 5 miechów w więzieniu bo prokurator nie ten numer wybrał
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    > Nie wiem, co wszyscy wiedzą. Zauważ, że tu mowa o PRZEWINIENIACH
    > SŁUŻBOWYCH. A zatem nie ma mowy o wykroczeniach czy przestępstwach.
    > Przykładowo regulamin przewiduje, ze prokurator ma zatwierdzić
    > przeszukanie w terminie 7 dni, a on WYŁĄCZNIE W INTERESIE SPOŁECZNYM
    > termin ten przekroczy. Nie mam zielonego pojęcia, jak z tego można
    > wywieść bezkarność prokuratora. Przepis jedynie stawia wyżej INTERES
    > SPOŁECZNY nad naruszeniem dyscyplinarnym.

    Przeczytaj dokładnie pkt 1, a dopiero potem pkt.2

    Prok nie będzie odpowiadał dyscyplinarnie za oczywistą i rażącą obrazę
    przepisów prawa i uchybienie godności urzędu, jeśli stać za tym będzie
    interes społeczny.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 12. Data: 2016-03-14 20:02:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-16 o 19:30, Roman Stachowiak pisze:

> [...]
    >
    > Prok nie będzie odpowiadał dyscyplinarnie za oczywistą i rażącą obrazę
    > przepisów prawa i uchybienie godności urzędu, jeśli stać za tym będzie

    Kluczowe jest dla Ciebie słowo DYSCYPLINARNIE. Z odpowiedzialnością
    karną ma to mało wspólnego.

  • 13. Data: 2016-03-14 20:19:17
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > SPOŁECZNY nad naruszeniem dyscyplinarnym.

    "Za przewinienia służbowe, w tym za oczywistą i rażącą obrazę przepisów
    prawa ...". Z tego wynika że rażąca obraza przepisów prawa jest jednym z
    rodzajów przewinień służbowych, które według §2 nie będą uważane za
    przewinienie dyscyplinarne, jeśli była realizowana w interesie społecznym.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2016-03-14 20:31:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-16 o 20:19, Mario pisze:

> [...]
    > rodzajów przewinień służbowych, które według §2 nie będą uważane za
    > przewinienie dyscyplinarne, jeśli była realizowana w interesie społecznym.

    Wiesz, tych przepisów jest multum. Wiele z nich można nieświadomie nawet
    "obrazić". Co więcej może to zależeć od interpretacji nieznanej w chwili
    podejmowania decyzji.

  • 15. Data: 2016-03-14 21:19:00
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Wiesz, tych przepisów jest multum. Wiele z nich można nieświadomie nawet
    > "obrazić".

    Będąc prokuratorem czy sprzedawcą marchewki?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2016-03-14 21:28:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-16 o 21:19, Mario pisze:

    > Będąc prokuratorem czy sprzedawcą marchewki?

    Prokuratorem. Podstawowym problemem w Polsce - w mojej ocenie - jest
    brak przewidywalności stanu prawnego. Nie tylko na przyszłość, gdzie
    przedsiębiorca nie może napisać sensownego biznes planu, bo nikt mu nie
    jest w stanie zagwarantować, jakie będą unormowania za kilka lat. Ale i
    obecnego. Znam przykład, gdzie sąd nagle wydał wyrok w którym
    podlegający ochronie obiekt przemianował w orzeczeniu na niepodlegający,
    w wyniku czego szereg działań podjętych wcześniej okazało się
    bezprawnymi. Nikt nie był w stanie tego przewidzieć, zwłaszcza, ze
    chwilę wcześniej inny sędzia w tym samym sądzie orzekał inaczej.

  • 17. Data: 2016-03-14 21:34:16
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    > Prokuratorem. Podstawowym problemem w Polsce - w mojej ocenie - jest
    > brak przewidywalności stanu prawnego.

    Jesteś pewien, że wiesz co piszesz?

    --
    RomanS
    ___________________

  • 18. Data: 2016-03-14 22:18:15
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Kluczowe jest dla Ciebie słowo DYSCYPLINARNIE. Z odpowiedzialnością
    > karną ma to mało wspólnego.

    Czyżby? A czy aby przypadkiem pociągnięcie prokuratora do
    odpowiedzialności karnej nie jest zależne od uchylenia mu immunitetu
    przez sąd dyscyplinarny? Tak tylko sobie pytam.

    --
    Sonn

  • 19. Data: 2016-03-14 22:20:33
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Wiesz, tych przepisów jest multum. Wiele z nich można nieświadomie nawet
    > "obrazić". Co więcej może to zależeć od interpretacji nieznanej w chwili
    > podejmowania decyzji.

    Noooo, bardzo ciekawa teoria...

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2016-03-14 23:00:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-16 o 22:18, Sonn pisze:

    > Czyżby? A czy aby przypadkiem pociągnięcie prokuratora do
    > odpowiedzialności karnej nie jest zależne od uchylenia mu immunitetu
    > przez sąd dyscyplinarny? Tak tylko sobie pytam.

    Ale nadal to będzie odpowiedzialność karna, a nie dyscyplinarna.