  • 1. Data: 2002-10-31 06:24:39
    Temat: 30 dni na wypłatę odszkodowania z OC PZU
    Od: "KSX" <k...@k...prvNOSPAM.pl>

    mój samochód ucierpiał w wyniku kolizji, której sprawcą była osoba
    ubezpieczona w PZU. nie zaakceptowałem pierwszego kosztorysu, odpowiedź na
    moje wątpliwości otrzymałem 26 dni po zgłoszeniu szkody. odpowiedź ta mnie
    nie satysfakcjonuje, wskazuje ona że PZU działa niezgodnie z prawem
    potrącając podatkek VAT w przypadku wyboru kosztorysu.
    jako, ze zakład ubezpieczeń ma 30 dni na wypłatę odszkodowania (w tym
    wypadku: jego bezspornej części), chcę napisać pismo wzywające PZU do
    wypłacenia bezspornej części odszkodowania w wysokości określonej w
    kosztorysie przedstawionym przez PZU.
    następnie (jak już pieniądze będę miał w kieszeni) będę się szarpał z PZU o
    VAT i ew. inne sprawy.
    pytanie:
    jakich argumentów użyć? jak wymóc na PZU żeby wypłaciła pieniądze w terminie
    30 dni? co grozi PZU jeśli nie wypłaci w ciągu 30 dni? jakich odsetek mogę
    się domagać za przekroczenie 30dni? jak sformułować pismo do PZU?
    (BTW jeśli ktoś chce coś powiedzieć nt potrącenia VAT z kosztorysu, to
    chętnie posłucham - mam na to orzeczenia SN, ale jak to w praktyce...)

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

    z dnia 24 marca 2000 r.

    w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności
    cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z
    ruchem tych pojazdów.

    § 32. 1. Zakład ubezpieczeń wypłaca odszkodowanie w terminie 30 dni, licząc
    od dnia otrzymania zawiadomienia o wypadku.

    2. Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do
    ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń lub wysokości odszkodowania
    okazało się niemożliwe, odszkodowanie wypłaca się w terminie 14 dni od
    wyjaśnienia tych okoliczności. Jednakże bezsporną część odszkodowania zakład
    ubezpieczeń wypłaca w terminie określonym w ust. 1.

    --
    pzdr

    K S X
    k s x ( a t ) k s x . p r v . p l