  • 1. Data: 2002-10-30 22:05:06
    Temat: Zmiana adresu w starym PRAWIE JAZDY
    Od: Sylwek <s...@i...pl>

    Mam taki problem: zmieniłem adres zamieszkania z jednego miasta na inne.
    Posiadam stare prawo jazdy wydane w roku 1992, którego termin wymiany
    mija 31.12.2004r. Czy jest jakiś przepis/ustawa, która nakazuje mi
    wymianę prawa jazdy na nowe, ponieważ nastąpiła zmiana adresu
    zamieszkania? Tak się składa, że akurat nie mam ochoty w tym roku
    wymieniać prawka na nowe i płacić za tą przyjemność 70zł.
    Poza tym:
    1. w starym prawku (nie jest zalaminowane) istnieje miejsce na dokonanie
    wpisu z nowym miejscem zamieszkania.
    2. miesiąc temu miałem badania lekarskie i w moim starym miejscu
    zamieszkania w Urzędzie Miasta zrobiono mi tylko adnotację w prawie
    jazdy z terminowego na bezterminowe (bez konieczności wymiany prawa
    jazdy na nowe).
    3. w nowym miejscu zamieszkania urzędnicy próbują mi wcisnąć teorię, że
    muszę zmienić prawko, ale nie potrafią uzasadnić dokładnie na jakiej
    podstawie.
    4. dzisiaj rozmawiałem z urzędnikiem UM z mojego dotychczasowego miejsca
    zamieszkania i dowiedziałem się, że wcale nie muszę wymieniać prawka na
    nowe, jeżeli tylko nie jest zalaminowane. Wystarczy dokonać wpisu na
    starym prawku i wypełnić wniosek w UM o zmianie adresu ... za darmo.

    ???

    S.