  • 1. Data: 2003-01-10 11:22:00
    Temat: 210 ksh a 173
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    Pytanie,
    czy uchwała jedynego wspólnika w sp. z o. o. dotyczaca ustanowienia
    pełnomocnika na podstawie 210 ksh powinna być sporządzona w formie pisemnej
    z podpisem notarialnie poświadczonym?

    dzięki za uwagi

    marcin

  • 2. Data: 2003-01-10 13:09:33
    Temat: Re: 210 ksh a 173
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    s...@d...pl (Marcin Surowiec) wrote in

    > Pytanie,
    > czy uchwala jedynego wspólnika w sp. z o. o. dotyczaca ustanowienia
    > pelnomocnika na podstawie 210 ksh powinna byc sporządzona w formie
    > pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym?
    >
    > dzieki za uwagi
    >
    > marcin

    Ja mysle ze chyba nie.Art 173 mowi o oswiadczeniach skladanych spolce a nie w
    spolce a takimi sa uchwaly jedynego wspolnika.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 3. Data: 2003-01-10 14:03:30
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-01-10 14:16:43
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    s...@d...pl (Marcin Surowiec) wrote in news:00aa01c2b8c0$e99b83f0
    $a740200a@zm:

    > moje wątpliwości biorą si? z nast?pującego toku myślenia
    > Wspólnicy udzielając pe?nomocnictwa mówią:
    >
    > 1) Ty Franuś zawrzesz w imieniu spó?ki umow? z panem przysz?ym prezesem
    > 2) Ty spó?ko b?dziesz stroną umowy, bo franuś ci? mo?e reprezentowa?
    >
    > a jeśli tak jest to 173 ma zastosowanie.

    Jasne,zgadzam sie.A tak na marginesie ten art.173 jest nowoscia w ksh i
    wprowadzono go zgodnie z zaleceniami zawartymi w ktorejs tam derektywie RWE ale
    ustawodawca poszedl dalej niz z zaleceniem wprowadzajac wymog formy pisemnej z
    podpisem poswiadczonym notarialnie.A w derektywie o ile pamietam byla jedynie mowa
    o zaprotokolowaniu czynnosci lub dokonania jej w zwyklej formie pisemnej.I
    dalej,czytalem chyba w "Rz" ze nowelizacja ksh ma objac wlasnie przepis art.173 w
    tym zakresie bo ten wymog notarialny podobno jest zbyt formalistyczny.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -