  • 1. Data: 2003-01-10 11:16:51
    Temat: problem prawny, upadlosc firmy, brak wynagrodzen
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    pracowalem w 2001 roku w firmie XXX sp z o.o.
    umowa zlecenie
    firma padla, a byla to polska filia zagranicznej (austriackiej) firmy o tej
    samej nazwie

    pracowalem tam w sierpniu, we wrzesniu dostlem pit 8b, w styczniu korekte do
    niego, na koniec roku od zarobionej kwoty zaplacilem podatek
    kwoty jednak nie ujzalem po dzis dzien jak i reszta pracownikow

    likwidacje firmy prowadzila kancelaria prawna YYY,
    strona ksiegowa (od niej dostalem pit) zajmowalo sie biuro "ZZZ"

    dzwonilem do kancelarii YYY ale XXX wisi im 40 tys euro i oni sie juz nia
    nie
    zajmuja, maja tylko papiery firmowe (zalozycielskie spolki itp), nie maja
    zadnych dokumentow finansowych
    faktur itp, firma ZZZ jest nieosiagalna, nie ma jej pod 913 ani pod
    ta nazwa ani pod podanym na pieczatce adresem

    a teraz na czym polega mo problem, jest sprzet zakupiony przez XXX, dosc
    drogi, ale specyficzny (komputerowy) stoi na terenie innej firmy wiec nie
    mozna go tak po prostu wyniesc,
    w kancelarii YYY poradzono aby pracownicy w celu zadosc uczynienie,
    zabezpieczenia swoich odpraw, zajeli ten sprzet, pytanie jak zrobic to w
    zgodzie z prawem, nie mamy na niego dokumentow, bo papiery gdzies sie
    rozmyly, XXX jako firma nie istnieje juz, nie ma zadnego przedstawiciela,
    a sprzet stoi i sie kurzy, jak mozna by sie bylo do tego tematu
    zabrac, aby cos wyluskac?

    sprzet byl prawdopodobnie wziety w leasing, ale pewnosci nie ma bo trudno
    dotrzec do papierow

    na koniec dodam ze firma matka w austrii tez padla, takze jest cyrk na
    kolkach

    moze ktos spotkal sie juz z podobnym problemem

    pozdrawiam szerszen

  • 2. Data: 2003-01-14 10:42:46
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    hej panie i panowie prawnicy zagladajacy na ta grupe, czy naprawde nikt nie
    ma zadnego pomyslu jak sie do tego zabrac??

  • 3. Data: 2003-01-14 10:44:58
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : hej panie i panowie prawnicy zagladajacy na ta grupe, czy naprawde nikt
    nie
    : ma zadnego pomyslu jak sie do tego zabrac??

    przeczytaj FAQ

  • 4. Data: 2003-01-14 11:22:18
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    > : hej panie i panowie prawnicy zagladajacy na ta grupe, czy naprawde nikt
    > nie
    > : ma zadnego pomyslu jak sie do tego zabrac??
    >
    > przeczytaj FAQ

    no i co? czytalem juz na niejednej grupie, i wiem ze nikt nie ma zadnego
    obowiazku nikomu pomagac :)

    przeciez na nikim nie wymuszam, ani nie mam pretensji, tylko zapytalem, czy
    ktos nie ma jakiegos pomyslu, czasem sie po prostu niektorych tematow
    niezauwarza, wiec sie przypomnialem tak na wszelki wypadek :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-01-14 17:37:15
    Od: h...@p...onet.pl

    Uprzedzam że nie jestem prawnikiem. O ile dobrze zrozumiałem
    wypowiedz to firma XXX padła i sąd gospodarczy ogłosił upadłość.

    Jeżeli jest tak jak napisałem masz prawo zwrócić sie o wypłate
    zaległości do Gwarantowanego Funduszu Świadczeń przy Sądzie Pracy.

    Proponował bym na początek wnieść pozew do sądu pracy o zaległości
    finansowe i dołączyć do niego pity świadectwa pracy itp.

  • 6. Data: 2003-01-14 18:27:22
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Uprzedzam że nie jestem prawnikiem. O ile dobrze zrozumiałem
    > wypowiedz to firma XXX padła i sąd gospodarczy ogłosił upadłość.

    nie upadlosc tylko likwidacje, z tego co sie dowiedzialem to jest jakas
    roznica
    i nie sad tylko firma sama sie wycofala z polski i rozwiazala/zliwkidowala w
    austrii

    > Jeżeli jest tak jak napisałem masz prawo zwrócić sie o wypłate
    > zaległości do Gwarantowanego Funduszu Świadczeń przy Sądzie Pracy.

    w zwiazku z powyzszym chyba nie jest to takie proste

  • 7. Data: 2003-01-20 23:04:11
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

> [...]
    > roznica
    > i nie sad tylko firma sama sie wycofala z polski i rozwiazala/zliwkidowala w
    Roznica jest, ale jesli chodzi o swiadczenia z Funduszu Gwarantowanych
    Swiadczen Pracowniczych, to nie ma znaczenia, poniewaz Fundusz wyplaca
    rowniez w przypadku faktycznego zaprzestania wykonywania dzialalnosci
    gospodarczej. Problem tylko, ze taki wniosek powinien byc zlozony przez
    likwidatora w ciagu 30 dni od dnia ogloszenia otwarcia postepowania
    likwidacyjnego. Na Twoim miejscu jak najszybciej skladalbym pozew do sadu o
    zalegle wynagrodzenie i inne swiadczenia z tytulu stosunku pracy. Skoro to
    byla sp. z o.o., to pewnie w rejestrze handlowym/Krajowym Rejestrze
    Handlowym tez moga byc jakies dokumenty. Rejestry sa jawne i przegladac je
    moze kazdy. Moze czas najwyzszy?
    JG