  • 11. Data: 2005-11-24 13:17:50
    Temat: Re: 19% podatku dla dotychczasowego pracodawcy?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Uścislając, jest konkretny przepis tego zabraniający, a nie "jest
    > traktowane":

    tak

  • 12. Data: 2005-11-24 14:43:48
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    > kolega nie moze sie zwolnic, zalozyc swojej firmy i wykonywac tych samych
    > uslug dla tego samego pracodawcy.
    > Jest to traktowane jako proba proba obejscia placenia zusu przez
    > pracodawce.

    Może. wystarczy, że wystawi fakturę (raz w roku) innemu koledze na podobne
    usługi

    Marek

  • 13. Data: 2005-11-24 15:21:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:dm4jj4$1v4m$1@news2.ipartners.pl...

    > Może. wystarczy, że wystawi fakturę (raz w roku) innemu koledze na podobne
    > usługi

    to niech tak zorbi i sie pochwali tym w US zobaczymy czy tak mozna ok ? :-)

  • 14. Data: 2005-11-24 15:23:15
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lis o godzinie 14:17, na pl.soc.prawo, Przemek R... napisał(a):

    > tak

    Tyle że zarówno Marcin jak i Ty piszecie o opodatkowaniu w formie ryczałtu,
    karty podatkowej!!!
    A przecież pytający może być opodatkowany na zasadach ogólnych i dodatkowo
    - np. liniowo.

    Odpowiadając na pytanie:
    Twój kolega może współpracować, handlować z byłym pracodawcą o ile rozlicza
    się na zasadach ogólnych.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 15. Data: 2005-11-24 15:42:15
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Artur Ch. wrote:

> [...]
    >
    > Odpowiadając na pytanie:
    > Twój kolega może współpracować, handlować z byłym pracodawcą o ile rozlicza

    To niby czego dotyczy przytoczony art 9a? Ryczałtu?

  • 16. Data: 2005-11-24 16:04:50
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Przemek R... wrote:

    > Art.9a
    > (...)
    >
    > 3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w
    > ust. 2, uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej
    > samodzielnie lub w formie spółki niemającej osobowości prawnej przychody
    > ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy,
    > odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze
    > wspólników:

    Hmm, nie tak dawno czytalem ze sprawa tej ustawy trafila do Trybunalu
    Konstytucyjnego, i orzekl on ze ten zapis jest niezgodny z konstytucja.

    Ale zabij mnie :) nie pamietam gdzie to bylo :)

    Jacek

  • 17. Data: 2005-11-24 19:05:34
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > to niech tak zorbi i sie pochwali tym w US zobaczymy czy tak mozna ok ?
    > :-)

    Panowie, zamiast dywagowac, mozna wskazac zainteresowanemu, zeby wyslal swoj
    konkretny "case" do Ministerstwa Finansow. Oni rozstrzygaja konkretne
    przypadki, wskazujac podstawe prawna. Niestety, wymaga to odrobiny
    cierpliwosci - za to opinia jest pewna.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 18. Data: 2005-11-25 10:05:53
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > To niby czego dotyczy przytoczony art 9a? Ryczałtu?

    To znaczy że w oparciu o art. 9a ust. 3 podatnik który wybrał opodatkowanie
    w formie KPiR i pohandluje z byłym pracodawcą w np. 9 miesięcy po ustaniu
    stosunku pracy, musi złożyć korekty deklaracji, opłacić właściwy podatek i
    wpłacić odsetki?
    Tylko w jakiej wysokości? I dlaczego?
    Czy w przypadku poruszanym tutaj taki podatnik "spada" na ryczałt skoro nie
    może odprowadzać podatku na zasadach ogólnych z racji współpracy z byłym
    pracodawcą? To chyba jakiś żart.
    "Ryczałtowcy" nie mogą współpracować z byłym pracodawcą, tzn. mogą tylko że
    wtedy automatycznie "wskakują" na zasady ogólne a nie uproszczone
    ryczałtowe.

    --
    Bertold

  • 19. Data: 2005-11-25 14:34:53
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    Nie jest to żadna dywagacja. Wystarczy przeczytać właściwą ustawę. Jełśi się
    bedzie wykonywało tylko taka pracę jak dotychczas to oczywiście jest to
    ukrywanie stosunku pracy. Jeśli wystawiasz różnym podmiotom faktury to nie
    ma problemu

    MArek