  • 1. Data: 2005-11-24 10:01:43
    Temat: Rozpowszechnianie tekstow piosenek
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Witam
    Przegladajac jeden z serwisow udostepniajacy teksty piosenek polskich
    wykonawcow natrafilem na niemila wiadomosc :

    > W dniu 12.04.2004 na wniosek Polskiego Stowarzyszenia Wydawców Muzycznych
    > dostęp do zasobów śpiewnika został zablokowany do odwołania.
    >
    > Zostały podjęte rozmowy z w/w organizacją; w zależności od ich wyników
    > można oczekiwać jednego z następujących scenariuszy: - wprowadzenia
    > opłat rejestracyjnych i miesięcznych ( na wykup licencji na
    > zamieszczanie tekstów ) - zmiany orientacji serwisu ( zawężenie
    > kategorii utworów dostępnych w serwisie ) i usunięcia znacznej ilości
    > utworów z bazy danych - całkowitego zamknięcia serwisu

    Tak sie wlasnie zastanawiam jak bardzo teksty piosenek sa zamkniete na
    klucz? Serwis udostepnia te teksty nieodplatnie a po 'oplaceniu licencji'
    musialby zaczac pobierac oplate ... a wiec i czerpac korzysc majatkowa z
    rozpowszechniania cudzych tekstow. Nie wiaze sie to czasem z dodatkowymi
    komplikacjami (np. jakies oplaty dla zaiksu czy cos podobnego)? I
    oczywiscie pytanie : czy czegos takiego nie da sie ominac w prosty sposob
    piszac np. ze teksty sa umieszczone wylacznie w celach edukacyjnych.

    Pozdrawiam
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2005-11-24 10:23:36
    Temat: Re: Rozpowszechnianie tekstow piosenek
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > oczywiscie pytanie : czy czegos takiego nie da sie ominac w prosty sposob
    > piszac np. ze teksty sa umieszczone wylacznie w celach edukacyjnych.

    Juz kilka lat temu, popularne mlodziezowe kolorowe pisma zrezygnowaly
    z zamieszczania tekstow piosenek, zazwyczaj drukowanych
    na ostatniej stronie. Zgadnij dlaczego.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-11-24 10:29:07
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Juz kilka lat temu, popularne mlodziezowe kolorowe pisma zrezygnowaly
    > z zamieszczania tekstow piosenek, zazwyczaj drukowanych
    > na ostatniej stronie. Zgadnij dlaczego.

    Bo kilku kolesiow napisalo cos w stylu "hej, suczki" i za kazde odtworzenie
    (w tym - jakze inteligentnego tekstu) zbijaja ciezka kase ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2005-11-24 13:36:47
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Przegladajac jeden z serwisow udostepniajacy teksty piosenek polskich
    > wykonawcow natrafilem na niemila wiadomosc :

    niektóre strony wykazują się jednak pewną "odwagą" i zamieszczają teksty
    (tylko i wyłącznie teksty) opatrując to poniższym opisem:

    "Przestawiony tekst wykonawcy: [imię i zazwisko] ma służyć promocji
    wykonawcy. W szczególności ma zachęcić do kupna oryginalnej płyty, do
    odpłatnego ściągnięcia utworu. Jeśli tekst znalazł się tu, a nie
    powinien wystarczy jeden list, żeby tekst został usunięty. Tekst
    piosenki może zawierać błędy, ale do zrozumienia treści taka forma
    przedstawienia powinna wystarczyć."

    w tekscie powyższym poprawiłem oczywiste błedy językowe
    andy_nek