  • 1. Data: 2005-11-24 09:09:39
    Temat: 19% podatku dla dotychczasowego pracodawcy?
    Od: "bohuszek" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    czy możliwe jest opodatkowanie się ryczałtowym 19% PITem w takiej sytuacji:

    kolega jest zatrudniony u pracodawcy na stanowisku księgowego. Pracodawca
    aktualnie rozważa zlecenie obsługi informatycznej firmie na zewnątrz.
    Ponieważ kolega zna się na tym (mimo, że księgowy) chce założyć firmę do tej
    obsługi.

    z góry dziękuję za odpowiedź

    bohuszek

  • 2. Data: 2005-11-24 09:10:57
    Temat: Re: 19% podatku dla dotychczasowego pracodawcy?
    Od: "bohuszek" <b...@p...onet.pl>

    tytuł jest trochę mylący, przepraszam
    bohuszek

  • 3. Data: 2005-11-24 09:31:26
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    bohuszek wrote:
    > tytuł jest trochę mylący, przepraszam
    > bohuszek

    nie

  • 4. Data: 2005-11-24 11:26:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "bohuszek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aktualnie rozważa zlecenie obsługi informatycznej firmie na zewnątrz.
    > Ponieważ kolega zna się na tym (mimo, że księgowy) chce założyć firmę do

    kolega nie moze sie zwolnic, zalozyc swojej firmy i wykonywac tych samych
    uslug dla tego samego pracodawcy.
    Jest to traktowane jako proba proba obejscia placenia zusu przez pracodawce.

    p.

  • 5. Data: 2005-11-24 12:48:15
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Przemek R... porozsypywal nastepujace haczki:
    > kolega nie moze sie zwolnic, zalozyc swojej firmy i wykonywac tych samych
    > uslug dla tego samego pracodawcy.
    > Jest to traktowane jako proba proba obejscia placenia zusu przez pracodawce.
    Ale zauwaz ze kolega pracuje obecnie jako ksiegowy a chce dodatkowo
    wykonywac uslugi informatyczne - wg mnie uslugi informatyczne nie sa
    uslugami ksiegowymi ;P

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-11-24 12:52:33
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości

    > kolega nie moze sie zwolnic, zalozyc swojej firmy i wykonywac tych samych
    > uslug dla tego samego pracodawcy.
    > Jest to traktowane jako proba proba obejscia placenia zusu przez
    > pracodawce.

    A jakas podstawa prawna??
    Bo to co piszesz jest chore i chyba niezgodne z konstytucja.

    Ja jestem grafikiem, i w niedlugim czasie chce otworzyc dzialalnosc
    gospodarcza. Jednym z moich klientow bedzie mi.n. moj obecny pracodawca.
    I co?? Nie bede mogl z nim wspolpracowac teraz?? Jakim prawem??

    Jacek

  • 7. Data: 2005-11-24 12:54:36
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Przemek R... wrote:

    > kolega nie moze sie zwolnic, zalozyc swojej firmy i wykonywac tych samych
    > uslug dla tego samego pracodawcy.
    > Jest to traktowane jako proba proba obejscia placenia zusu przez pracodawce.

    Uścislając, jest konkretny przepis tego zabraniający, a nie "jest
    traktowane":

    Ustawa o pod. doch od osób fizycznych:

    Art.9a
    (...)

    3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w
    ust. 2, uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej
    samodzielnie lub w formie spółki niemającej osobowości prawnej przychody
    ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy,
    odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze
    wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy,
    podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób
    określony w art. 30c i jest obowiązany do złożenia właściwych deklaracji
    o wysokości dochodu osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek
    obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27
    ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

  • 8. Data: 2005-11-24 12:57:32
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    badzio wrote:

    > Ale zauwaz ze kolega pracuje obecnie jako ksiegowy a chce dodatkowo
    > wykonywac uslugi informatyczne - wg mnie uslugi informatyczne nie sa
    > uslugami ksiegowymi ;P

    Punkt dla kolegi.
    Moim zdaniem więc może, jeżeli umowa o pracę ma określony zakres
    obowiązkow nie pokrywający się z zakresem umowy na fakturę.

  • 9. Data: 2005-11-24 13:16:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:dm4d2p$rv4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Ale zauwaz ze kolega pracuje obecnie jako ksiegowy a chce dodatkowo
    > wykonywac uslugi informatyczne - wg mnie uslugi informatyczne nie sa

    ano fakt,

    ale tak na marginesie ksiegowosc mozna prowadzic informatycznie :-)

    P.

  • 10. Data: 2005-11-24 13:17:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > gospodarcza. Jednym z moich klientow bedzie mi.n. moj obecny pracodawca.
    > I co?? Nie bede mogl z nim wspolpracowac teraz?? Jakim prawem??

    Marcin podal