  • 11. Data: 2002-05-16 09:08:59
    Temat: Re: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
    Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > On Wed, 15 May 2002, del Kichote wrote:
    >
    > Zaraz, zaraz, przecież rozporządzeń na temat gwarancji nie ma żadnych, a
    > w KC jest tego parę artykułów.

    Pozwole sobie samemu to sprawdzic, albo poprosze spokrewnionych prawnikow, bo
    nie zamierzam wsadzac w kompa towaru takiej marki, ktorej bym nie kupil u jasnie
    hrabiego kupca, nawet jakby mi doplacal (a nie zyl z pieniedzy klientow, m.in.
    moich, jak to ma miejsce).

    > Gwarancja to opcjonalna umowa korzystna dla
    > kupującego i nie ma sensu jej szczegółowo regulować, gdyż to ograniczałoby
    > swobodę umów nie dając dodatkowej korzyści konsumentowi.

    Dajac za to gwarantowi mozliwosc robienia takich przekretow ? Bo ze 'gwarant'
    kupca odeslal mu taki towar w ramach jego gwarancji, to teraz kupiec 'odbija te
    pileczke' do mnie ? Nooo, jesli w takim razie ja faktycznie kupowalem u gwaranta
    kupca (czyli u hurtownika), a nie u tego kupca, to niech ten zlodziejski kupiec
    odda mi te czesc mojej forsy, ktora zagarnal w ramach swojej dzialki (bo w takim
    razie do hurtownika udalbym sie osobiscie, nie potrzebuje placic kupcowi za
    transport), proste i logiczne (w przeciwienstwie do niescislego ustawodastwa) !

    ps.: mozna wiedziec, gdzie waść masz swoj sklep i co sprzedajesz ?

    --
    Pozdrawiam,
    del Kichote

    ----
    odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"

  • 12. Data: 2002-05-16 09:09:58
    Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>

    Shoovie wrote:

    > O ile dobrze pamietam, to z rekojmii mozna korzystac w ciagu miesiaca
    > od daty zakupu. Jesli tego nie zglosiles ciagu miesiaca, to juz chyba
    > lipa :(

    lipa, dysk padl po roku i 3 miechach.

    --
    Pozdrawiam,
    del Kichote

    ----
    odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"

  • 13. Data: 2002-05-16 16:51:16
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    Gwidon, mylisz sie...

    Art. 556 - 576 KC rekojmia
    589-592 gwarancja

    ale o wykonawczych nic nie slyszalem...

    do zawarcia umowy gwarancyjnej potezebne jest WRECZENIE kupujacemu dokumentu
    gwarancyjnego okreslajacego tresc gwarancji (art 577 § 1 KC)
    wg tego samego art, wystawca dok gearancyjnego jest obowiazany:
    1) do usuniecia wad fizycznych lub
    2) do dostarczanaia rzeczy wolnej od wady
    obowiazki te moga byc inaczej okreslone w dok gwar.
    O wyborze swiadczen z tytulu gwar decyduje gwarant
    jesli dostarcza ci nowa, wolna od wad rzecz, to termin gwar biegnie na nowo
    od chwili dostarczenia rzeczy. - 581 kc
    nie moga cie obciazyc skutkiem wzrostu cen

    jesli chodzi o dyski 40 gb to nie polecam SAMSUNG oraz IBM IC-35L04 (ten
    7200 obr)
    inne sa OK albo o problemach mi nie wiadomo.

    inaczej mowiac... jesli nie masz tej gwarancji na papierze - to sie lepiej
    usmiechaj

    Pozdro
    ;-)

  • 14. Data: 2002-05-17 09:12:48
    Od: delKichote <d...@p...onet.pl>

    erchejms wrote:

    > inaczej mowiac... jesli nie masz tej gwarancji na papierze - to sie lepiej
    > usmiechaj

    No dobra, dzieki, jest juz po sprawie, dostalem dysk marki akceptowalnej dla
    mnie.
    Pytanie: chyba polowa sklepow, w ktorych kupuje nie wystawia oddzielnego
    dokumentu gwarancyjnego, co wtedy ? Nie kupowac u takich ?

    --
    Pozdrawiam,
    del Kichote

    ----
    odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"

  • 15. Data: 2002-05-18 14:32:41
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    ... inukac...
    najlepiej taki ktory od reki daje ci nowy dysk...
    np w Poznaniu ZNAK