  • 1. Data: 2013-04-24 11:06:13
    Temat: Brak rachunku za usluge, co moge zrobic?
    Od: a...@o...pl

    Witam,

    Znajomy organizowal dla mnie przyjecie urodzinowe 2 lata temu, za duzo kwote, do tej
    pory nie moge sie doprosic o rachunek, fakture, cokolwiek, kosztorys.

    Co moge zrobic? Wezwac oficjalnie?

  • 2. Data: 2013-04-24 12:46:46
    Temat: Re: Brak rachunku za usluge, co moge zrobic?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-24 11:06:13 +0200, a...@o...pl said:

> [...]
    >
    > Znajomy organizowal dla mnie przyjecie urodzinowe 2 lata temu, za duzo
    > kwote, do tej pory nie moge sie doprosic o rachunek, fakture,

    Nie płać po prostu bez rachunku...
    ;>

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2013-04-24 14:13:08
    Od: a...@o...pl

    W dniu środa, 24 kwietnia 2013 12:46:46 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:

    > Nie płać po prostu bez rachunku...
    >
    > ;>
    >

    > --
    >
    > Bydlę

    Zapłacilem juz.

  • 4. Data: 2013-04-24 15:06:30
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-24 14:13:08 +0200, a...@o...pl said:

    > Zapłacilem juz.

    A przyszedłeś zapytać o to, co robić, gdy nie dostaje się rachunku.
    To już wiesz.

    (dalej postępuj zgodnie z treścią zawartej umowy)

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2013-04-24 15:42:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zapłacilem juz.

    Zapewne Bydlę troche cię podpuścił podejrzewając taka odpowiedź :)

    Po pierwsze - głupota ;-P
    Po drugie - wytlumacz kontrahentowi, gdzie zgłosisz jego "błąd" (np. US)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 6. Data: 2013-04-24 16:29:37
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Co moge zrobic? Wezwac oficjalnie?

    Rachunek jest tylko formalnym potwierdzeniem wykonania usługi. Rachunek
    lub jego brak absolutnie nie jest powiązany z tym czy zapłaciłeś czy nie.
    Brak wystawienia rachunku może interesować tylko US.

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2013-04-24 17:16:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uzytkownik wrote:

    > Znajomy organizowal dla mnie przyjecie urodzinowe 2 lata temu, za
    > duzo kwote, do tej pory nie moge sie doprosic o rachunek, fakture,
    > cokolwiek, kosztorys.
    >
    > Co moge zrobic? Wezwac oficjalnie?

    Oficjalnie, to juz chyba po terminie.
    Jak pamietam z ordynacji to jest chyba 3 miesiace.

  • 8. Data: 2013-04-25 00:19:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2013, cef wrote:

    > Oficjalnie, to juz chyba po terminie.
    > Jak pamietam z ordynacji to jest chyba 3 miesiace.

    IMVHO zależy kiedy złożył żądanie i czy ma na to dowód.
    W Ordynacji limit dotyczy złożenia żądania, egzekucja "prawomocnego"
    żądania na mój gust powinna podlegać pod zwykłe, 5-letnie przedawnienie
    "podatkowe".

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-04-25 00:29:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2013, Krzysztof Jodłowski wrote:
    [...do autora wątku...]

    > Rachunek jest tylko formalnym potwierdzeniem wykonania usługi. Rachunek lub
    > jego brak absolutnie nie jest powiązany z tym czy zapłaciłeś czy nie.

    Zgadza się.

    > Brak wystawienia rachunku może interesować tylko US.

    A to nie zgadza się o tyle, że autor pytania wprost zapodał
    listę interesujacych go dokumentów, z której chyba jasno
    wynika że jest zainteresowany cywilnoprawnym "rozliczeniem"
    wydatku.
    Nie ma to nic do podatków, a Kodeks Cywilny używa pojęcia
    "rachunek" w kilku kontekstach, niekoniecznie pasujących
    do wersju podatkowej.
    Po pierwsze, jest to "rozliczenie wydatków" (np.art.633KC)
    Jak sądzę, jest to właśnie ta wersja którą zainteresowany
    jest autor wątku. A to nie wszystko.
    Po drugie, jest to wskazanie podmiotu uprawnionego
    do pożytków (w sformułowaniach "na czyjś rachunek",
    "na cudzy rachunek").
    Po trzecie, jest to jedna z usług (np. "rachunek
    bankowy").

    Na początek trzeba by ustalić do której wersji usługi
    pasuje rozliczenie o którym mowa.
    Dzieło? (dlaczego), zlecenie? (dlaczego)

    pzdr, Gotfryd