  • 1. Data: 2003-01-30 12:35:01
    Temat: zmiana udziałów w spółce zoo
    Od: "Marcin" <a...@t...pl>

    Witam,
    Jestem obecnie w troche skomplikowanej sytuacji. Spółka zoo ma kapiał
    zakładowy 4000złotych w 40 udziałach po 100 złotych. Zaszła obecnie
    konieczność zmiany w umowie spółki i tym samym wpisanie do KRS (dotychczas
    był to tylko rhb). Właściciele są podzieleni: 19 do 21 udziałów, czyli 1900
    do 2100 złotych. natomiast nowe przepisy wymagają aby udziały były po 500
    złotych. Stąd moje pytanie jak w miarę szybko i sprawnie przeprowadzić
    proces zmiany tych udziałów i wiele na tym nie stracić. W efekcie i tak
    dostaniemy 8 udziałów.
    czy może lepiej między sobą te udziały sprzedać, czy może zrobić przejsćie
    udziałów? Jeśli tak to czy potrzebuje do tego notariusza itd.?
    Z góry dzięki za odp.

    marcin

  • 2. Data: 2003-01-30 12:39:30
    Temat: Re: zmiana udziałów w spółce zoo
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    nie rozumiem w czym problem,
    właściciele i tak muszą podnieść kapitał zakładowy do 25.000 zł (na razie),
    więc nie będzie problemów z podzieleniem udziałów.

[...]

    zdaje się, że potrzeba formy pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym,
    tylko, żę wciąz nie rozumiem po co tylko ta jedna zmiana?

    btw:

    Art. 624. § 1. W terminie trzech lat od dnia wejścia w życie ustawy spółki z
    ograniczoną odpowiedzialnością, o których mowa w art. 612, dokonają
    podwyższenia kapitału zakładowego co najmniej do wysokości 25.000 złotych
    oraz spełnią wymogi dotyczące minimalnej wartości udziału określone w art.
    154 § 2.

  • 3. Data: 2003-01-30 14:26:45
    Od: "Jacek" <s...@g...pl>

    I tak trzeba wykonać akt jednolity do wpisania do KRS.

    --
    Jacek Macioł
    j...@i...pl

  • 4. Data: 2003-01-30 15:42:30
    Od: "Marcin" <a...@t...pl>

> [...]
    razie),
    > więc nie będzie problemów z podzieleniem udziałów.

    No właśnie, ale zdaje się, że na podniesienie kapitału jest jakiś dłuższy
    czas i nie koniecznie trzeba to robić przy okazji zmiany wartości udziałów?
    Może się mylę. W tej chwili moim celem jest uporządkowanie tych udzialów
    ktore są do takiej postaci, żeby mozna było złożyć papiery do KRS.

    dzieki,
    marcin

  • 5. Data: 2003-01-31 07:44:28
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : No właśnie, ale zdaje się, że na podniesienie kapitału jest jakiś dłuższy
    : czas i nie koniecznie trzeba to robić przy okazji zmiany wartości
    udziałów?

    taki sam jak na podwyższenie kapitału do 25.000 zł. (o ile dobrze licze
    koniec przyszłego roku)
    Śmiało składaj teraz tak jak jest i nie masz się co przejmować :)